X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reality*


Svar
MadsMadsSkrevet 01/09-03 23:24, rettet 01/09-03 23:26 
Håber der er nogle Bowie fans på dette forum, well, here goes.

Nu har jeg haft hans nye album (release d. 20 i denne måned mener jeg) siden i fredags. Man har selvfølgelig store forventninger efter sidste album, Heathen. Men inderst inde ved man hvordan sådan noget går, og kritisk sætter man albummet på.
Første indskydelse; Et okay album, som han sagtens kan være bekendt at sende ud.
Intet sensationelt over albummet.

Det viser bare igen, at man skal være uhyre forsigtig med at bedømme musik hurtigt, for fact er, at jeg bliver mere og mere glad for min promotionkopi hver gang jeg sætter det på.

En formidabel cover-version af klassikeren Pablo Picasso af Jonathan Richman(en gammel love-song flipper, men er virkelig god). Men det viser bare lidt af den respekt han har, når Bowie laver en cover-version af hans nummer.

Så kommer man til den konstation at albummet vil blive en succes, bare på grund af de første tre numre (Pablo Picasso cover, nr. 2). Men det holder heller ikke, for dette album virker bare så godt som helhed.

Det er mere rocket end det plejer at være, men det gør faktisk ikke noget, fungerer virkelig godt her, fantastisk sammensat.

Dette album ER på Heathen niveau, omend det ikke er store Neil Young numre der bliver taget op denne gang.

Glæd jer, hvis der skulle være nogen derude som venter.

Spørg endelig!

* Albumtitel.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig