X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mangler lyd på DVD - hjælp


Svar
JimPPJimPPSkrevet 31/08-03 21:53 
Hej

Jeg har et problem med nogle DVD film, jeg kan ikke afspille dem med lyd på min DVD afspiller.

Det er en Thomson (THODTH4000) og mit TV er et Phillips 32" (32PW8506)

Det er som om det kun er noget af lyden der mangler. Feks. Musikken men ingen stemmer. Og det er som sagt kun på nogle udgivelser feks. Changing Lanes og Road Trip.

Hvad skal jeg gøre? jeg har ikke nogen form for lydsystem af nogen art - kun det stereo fjernsynet levere.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RJKRJKSkrevet 31/08-03 22:00 
Lyder lidt som om du afspiller filmen i noget surround og har trukket de forkerte kanaler ud til fjernsynet.

So:

Hvordan er fjernsynet og DVD-afspilleren forbundet, lydmæssigt?

Hvilke lydindstillinger vælger du på filmen? Og på DVD'en (opsætning)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 31/08-03 22:10 
Ja, sørg for at slå eventuelt Dolby Digital eller DTS fra, for det kan godt give ovenstående effekt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JimPPJimPPSkrevet 31/08-03 23:04 
Jeg hat slået DTS og Dolby fra på DVD'en setup - men intet resultat :(

DVD afspilleren er forbundet til fjernsynet igennem en ganske normal SCART til slutning, der dog gør et stop ved en selector-box - da fjernsynets to SCARt porte ikke er tilstrækkeligt.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KTCKTCSkrevet 31/08-03 23:11 
Og du har testet, at der kommer lyd i begge højttalere?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JimPPJimPPSkrevet 31/08-03 23:28 
Jep det gør der :S
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KTCKTCSkrevet 31/08-03 23:34 
Så kan vi vist godt begrænse fejlsøgningen til afspiller og medie...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JimPPJimPPSkrevet 01/09-03 00:07 
Tror ikke at mediet fejler noget - da der er tale om både gamle og helt nye film :(
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RJKRJKSkrevet 01/09-03 00:10 
Har du prøvet at vælge 2.0 (=Dolby Surround) lydsporet på disse film (det er i hvert fald på Road Trip)?

Det skulle 100% udelukke alle "traditionelle" fejlkilder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 01/09-03 00:15 
Pinligt! Hvor henne på filmen kan jeg vælge det under audio settings kan jeg kun vælge sprog :(
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RJKRJKSkrevet 01/09-03 00:23 
Og det er så derfor vi hader region 2... Der er stereo-spor på region 1-udgaven, men det er så nok sparet væk herhjemme...

Måske er det på én af de andre, du har problemer med?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 01/09-03 00:41 
Det er Region 2 udgaven jeg har af Road Trip

Changing Lanes R2 har samme problem - men ikke på PS2???

Altså lidt baggrunds lyd og bassen fra stemmerne virker det som :S
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JimPPJimPPSkrevet 02/09-03 10:23, rettet 02/09-03 10:27 
Okay - Nu kommer der en teknikker fra Leasy ud og kigger på fjernsynet :S

Snakkede dog med Hifi-klubben (der hvor jeg har købt dvd afspilleren) de sagde at nogle dvd afspillere kunne have problemer med visse produktioner?

Er der nogen af jer der har hørt om sådan noget?
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RJKRJKSkrevet 02/09-03 11:45, rettet 02/09-03 11:52 
Som jeg allerede har været inde på, så lyder det som om, at du får nogle forkerte surround-kanaler. Når vi snakker 5.1 så er lyden cirka opdelt sådan her:

Center: Stemmer
Front (L+R): Effekter og musik
Bag (L+R): Primært rumlydseffekter
Subwoofer: Dybe effekter

Så hvis det er nogle af dette du får op i dit stereooutput på fjernsynet, så går der noget galt før fjernsynet.

Jeg kender ikke din DVD-afspiller, men i mange af de "billigere" er der AC-3 dekoder i selve afspilleren. Dvs. at det er den der sørger for, at dekode surround-signalet.

Når du slår alt surround-lyd fra og tager et stereosignal ud, så skulle DVD-afspilleren (svjv - måske ligger 2.0 signalet altid på filmene...?) gerne selv mixe kanalerne sammen til to. Dvs. lægge en halv center- + en bag- til front-kanalen (som er dem du skal bruge i stereo).

Så hvis du har sat alt korrekt op og fejlen er som her beskrives, så er det i DVD-afspilleren den er gal. Teoretisk set kan det selvfølgelig også være filmen. Optimalt set bør man altid se filmen i det lydformat den er i og ikke få sin afspiller til selv at mikse den...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 02/09-03 12:04 
Siden afspilleren er sat til fjernsynet med scart, kan det jo ikke være fordi der er noget, der er forkert sat til...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 02/09-03 12:05 
Jeg sagde også "sat op". Som i indstillinger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 02/09-03 12:09 
Oh, sorry. My bad :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig