X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LOTR; De To Tårne Special Extended Ed.


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/08-03 21:00 
Efter at have set min 4-disc The Fellowship Of The Ring kom jeg til at væmmes ved tanken om, at folk kan gå ned og købe 2'eren nu, mens jeg bliver nødt til at vente på Special Edition'en.

Men jeg kan ikke finde info om, hvornår den præcis kommer. Nogle der kan hjælpe? Der må gerne være billede af cover osv. :)
MadsMadsSkrevet 30/08-03 21:37 
Den bliver udgivet d. 18 november i Danmark.

Disk 1 og 2:
Den forlængede version af filmen, 32 min. længere end originalen
4 kommentarspor med Peter Jackson og filmholdet Disse mere end 30 personer tæller:
Peter Jackson
Elijah Wood
Ian McKellen
Orlando Bloom
Samt Oscar® vinderne:
Richard Taylor
Howard Shore
Randy Cook og mange flere...

Disk 3: To disks med timevis af ekstramateriale, som bl.a. inkluderer dokumentarer og billedgallerier med tusindvis af billeder fra tilblivelsen af Tolkiens fantastiske univers. Kom bag kameraet på et af de flotteste spillefilm nogensinde.
Adapting the book into a screenplay & planning the film
Designing and building Middle-earth
Storyboards to pre-visualization
Weta Workshop visit
Atlas of Middle-earth: Tracing the journey of the Fellowship
An interactive map of New Zealand
Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists og meget mere...

Disk 4:
Sending actors to battle – preparation for sword fighting
Principal photography: Stories from the set
Digital effects including motion capture and "Massive"
Bigatures – A close-up look at the detailed miniatures used in the film Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos
Post-production – editing it all together
Sound design demonstration og meget mere...

Billede
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/08-03 21:53 
Det var da en masse rart info. Tusind tak :)

Og det cover dér bliver da en lækker sag ved siden af 1'erens ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-03 22:38 
Jeg tænkte det samme.. Jeg venter nok også på den!

Jeg synes at alt det ekstra der kom med i filmen var alt for fedt, og gjorde den første bedre end biografversionen:)
Well crucify the insincere tonight...
olmeolmeSkrevet 30/08-03 22:47 
Ved nu ikke om jeg syntes de extra min gav særligt meget. Men dokumentarene på de sidste 2 diske, syntes jeg var rigtig gode.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/08-03 22:49, rettet 30/08-03 22:50 
Syntes at de giver en stor status i ens DVD-samling. Og samtidig har den potion ekstra-materiale, som os fans elsker at se :)

Men, jeg vil da heller ikke anbefale folk uden kendskab til filmene at købe 4-disc versionen fremfor den, der er ude nu. Det er næsten også kun at smide penge ud af vinduet for de folk.
RitesRitesSkrevet 31/08-03 07:05 
Hvad FotR Extended ang. er de ekstra scener jo absolut alle pengene værd.

Så jeg ville også anbefale Extended til folk uden kendskab til filmene(selvom du ikke kan finde en), da det simpelthen gør filmen så meget bedre -ihvertfald med den første.
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 31/08-03 10:53, rettet 31/08-03 10:56 
Pieyanthikos >
Efter at have set min 4-disc The Fellowship Of The Ring kom jeg til at væmmes ved tanken om, at folk kan gå ned og købe 2'eren nu, mens jeg bliver nødt til at vente på Special Edition'en.

Men jeg kan ikke finde info om, hvornår den præcis kommer. Nogle der kan hjælpe? Der må gerne være billede af cover osv. :)

Man køber selvfølgelig begge versioner af filmene!

Den extended version af LOTR FOTR er efter min mening den bedste version af de to udgaver.

Jeg har selv lige købt LOTR TTT reg1 for 155,-, hvilket jo er en helt fin pris.
What is the Matrix?
PaenPaenSkrevet 31/08-03 11:03, rettet 31/08-03 11:04 
jeg har selv lige købt Fotr til 149,95, uden dansk undertekst, da de de kommer fra england og derfor er meget billigere.

Men det er rigtigt, man skal have begge versioner af filmene :)

kig ind på denne link, her kan man købe våbene fra filmene - har selv narsil, sting og hadhafang hængende på væggen, de er utrolig flot lavet. :)

The Lord Of The Rings våben
Lóriens blade falder ikke forgæves
RitesRitesSkrevet 31/08-03 17:11 
Og så har du først købt FotR nu???
» a winner is you «
HulleHulleSkrevet 31/08-03 18:02 
Jer der har 4 disk versionen af LOTR: FOTR, er det rigtigt at man skal skifte cd midt i filmen, eller er det bare en vandrehistorie?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
olmeolmeSkrevet 31/08-03 18:04 
Det er helt sandt.
HulleHulleSkrevet 31/08-03 18:08, rettet 31/08-03 18:09 
Kedeligt. Undrer mig at en sådan beslutning bliver taget.
Kunne sådan noget ikke være undgået hvis de fx. droppede et lydspor?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
tastasSkrevet 31/08-03 18:21, rettet 31/08-03 18:22 
Rites >
Og så har du først købt FotR nu???

Nu kender jeg ham så, og kan fortælle at han har haft Extended FotR siden udgivelses dagen sidste år, og der udover lige har købt den normale 1-Disc udgave af FotR ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 31/08-03 18:49, rettet 31/08-03 18:52 
Hulle >
Kedeligt. Undrer mig at en sådan beslutning bliver taget.
Kunne sådan noget ikke være undgået hvis de fx. droppede et lydspor?

De kunne skam have undgået det uden at droppe et eneste lydspor, billedkvaliteten ville bare have lidt under det. Biografudgaven, der netop er udgivet, ville også drage fordel af at være på to discs. Man kan ikke opnå optimal billedkvalitet med 3 timer på én skive. Hvis Extended Ed. havde været på én skive ville det have været det rene mord.

Det virker i øvrigt slet ikke spor generende at skifte disc midt i filmen. De lagde pausen samme sted som den var i biografen, så det virkede helt naturligt. Også et glimrende påskud for at gå på toilettet/hente en sodavand fra køleskabet.
HulleHulleSkrevet 31/08-03 20:29 
Kan godt se det positive i at kvaliteten er i top, et plus for det. Bryder mig bare ikke så meget om at blive revet ud af et univers jeg sidder dybt begravet i. Men jeg skal da ha' dem, ingen tvivl om det.

Var en af dem der købte FOTR på udgivelses datoen uden at ané at der kommer en så betydningsfuld extended version, og så sidder man og hører på Peter Jackson sige at der snart ville komme en 4 disk version.
Føler man sig dum, ja :/ men det var nu trods alt gensynet værd :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 31/08-03 21:52 
Personligt synes jeg det rart med en lille pause, når filmen er så lang. Og med dens kvalitet, er det ikke så svært at blive suget ind i universet igen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 01/09-03 06:51, rettet 01/09-03 06:53 
Yub.

Hvis du vil have det på en CD kan du snuppe den første udgivelse og affinde dig med skodkvalitet af filmen.

Edit>
Til jer der har FotR Extended. Smid den første DVD i og gå ind i Chapters. Highlight det sidste kapitel (Council of Elrond) og tryk så ned én gang og tryk Enter(el. OK or whatever) når Ringen kommer frem.
Easter egg :)
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 01/09-03 10:26, rettet 01/09-03 10:26 
Old news, men sjov alligevel :)

Der er også et easteregg på første cd, som også er at finde blandt scene selection. På 4. disk, er der også easteregg, men af den lidt kedelige slags.
What is the Matrix?
RitesRitesSkrevet 01/09-03 14:58 
Hvad er det andet Easter egg på CD1 da?
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig