X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Lie


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 12:07 
Jeg troede aldrig jeg skulle sige det her, for jeg har jo fået Xbox Live, og så er alle andre online-spil løsninger jo ligegyldige.

MEN - Counter Strike via. Boomtowns DEDIKEREDE spil-servere m. fuld voicesupport, som bliver BRUGT ordentligt af seriøse spillere; DET er rigtig online gaming.

Ikke længere absurd høje pings, irriterende lag, og nærmest mulighed for kun at spille ordentligt, hvis man selv hoster - med mindre man netop vil finde sig i lag, og høje pings.

Om jeg begriber, hvorfor jeg glemte alt om CS det sidste år - men nu skal det være anderledes. Det spil er simpelthen det ypperste indenfor online spil.

Nu ved jeg ikke hvordan Sony's online løsning fungerer - om det udelukkende er dedikerede servere det hele. MEN - Microsoft kunne lære en ting eller to, når det kommer til Counter Strike; Jeg ryster ved tanken om, hvis der ingen dedikerede servere bliver sat op, når CS kommer til Xbox. Hvad nu hvis man bliver henvist til at koble sig på en eller anden tilfældig "server", hvis forbindelse har 128Kb ned til mig? Nej tak - dedikerede servere er vejen frem, så jeg holder mig til Boomtown og CS på min PC.

Fornemmelsen og følelsen af at spille rigtigt, på Assault, Dust, Aztec m.m, med 16 spillere, som alle bruger voice og koordinerer angreb og forsvar, samtidig med at man ikke skal tænke det mindste på lag og pings - det er en stor online oplevelse.

Xbox Lie? Ikke meget galt - men Moto GP rules ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AndréAndréSkrevet 30/08-03 12:14, rettet 30/08-03 12:17 
freak, prøv bare at holde nogle af dine negative meninger for dig selv så vi andre ikke behøver at læse dem.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RaGeRaGeSkrevet 30/08-03 12:17, rettet 30/08-03 12:28 
Drøm videre... der vil aldrig komme dedikerede server fra M$ side, men det er ikke helt umuligt, at andre gør det. jeg nyder selv SOCOM, som SONY har stillet dedikerede server til rådighed i spillet. Det fede er, at jeg bare nupper en server og så bliver jeg automatisk hosten i spillet og kan kører spillet med max antal spillere, se det er service og endda gratis! Desuden, så er der ingen host-advantage overhovedet :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 12:20 
Jeg bliver snart nødt til at komme online med Sony.

Hvordan er gameplayet i SOCOM? Er det strategisk, li'som i Counter Strike, eller helt anderledes at spille?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 30/08-03 12:21 
Lag og høj pings er ikke et specielt stor problem på xbl.
Du skulle istædetfor få dig en ordenlig forbindelse, og brug optimatch til at finde en server, så er problemet altså heller ikke støre, du blæset problemt op til noget det overhvoed ikker er
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 30/08-03 12:23 
Men hvor stor en forbindelse skal man til at ofre penge på, før man kan få XBL som man vil have det?

Man kan jo hurtigt blive fattig hvis man skal have 512, eller bare 256, i upload hos f.eks. TDC!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 12:25, rettet 30/08-03 12:26 
Paasch > Er 512Kb ADSL nok til dig?

Først havde jeg 1024/512, og der var der stadig masser af lag - selv med Optimatch i f.eks RTCW. Hvis jeg hostede gik det fint, men det kan li'som ikke være meningen med det, at man selv skal hoste, for at kunne spille ordentligt.

Det eneste spil, som kører rigtigt godt på XBL, er stadig Moto GP.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 30/08-03 12:27 
Det er jo ligemeget hvor stor forbindelse du har, hvis den der hoster har en lille...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
APHAPHSkrevet 30/08-03 12:28 
tjaa jeg bruger en 1024/256 forbindelse og jeg kan altid finde ca 10-15 lagfire servere i RTCW som nok er det mest krævende online spil, hvad internet forbindelse angår...men der er selvfølgelig altid nogle der forsøger at hoste med en 128-64 forbindelse, derfor skal man aldrig bruge quickmatch
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RaGeRaGeSkrevet 30/08-03 12:29 
Okotta >
Jeg bliver snart nødt til at komme online med Sony.

Hvordan er gameplayet i SOCOM? Er det strategisk, li'som i Counter Strike, eller helt anderledes at spille?


Meget Counter Strike agtig gameplay og det er bestemt et fedt spil online.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 12:30 
Naiera > Jeg er enig.

MS gyldne løfter gik iøvrigt på, at man bare skulle ha' 256Kb downstream, og så ville det bare køre perfekt - det kan jeg faktisk sagtens forestille mig at det gør i Moto GP.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 12:33 
KTC >
Det er jo ligemeget hvor stor forbindelse du har, hvis den der hoster har en lille...

Præcist. Og det er nøjagtigt det som irriterer mig grænseløst på XBL = At folk med skod forbindelser sidder og hoster. Bank nogle dedikerede servere op med T1 forbindelser, og problemet er løst.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 30/08-03 12:35 
Okotta >Det eneste spil, som kører rigtigt godt på XBL, er stadig Moto GP.


Det kan altså ikke være helt sandt, mine erfaringer er at både MA og MM3 har en langt bedre netværkskode.
Spiller nu: Halo 3
APHAPHSkrevet 30/08-03 12:36, rettet 30/08-03 12:37 
okotta-->
...eller man kunne også bare bruge optimatch, så er man også ude over det problem
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-03 12:40 
MEN - Counter Strike via. Boomtowns DEDIKEREDE spil-servere m. fuld voicesupport, som bliver BRUGT ordentligt af seriøse spillere; DET er rigtig online gaming.

Huh?... Mine erfaringer i CS bygger mest på folk kalder en for cheaters og bruger det meste af tiden i spillene på at overbevise folk om at dem der vinder stor, er wall hackere!


Ikke længere absurd høje pings, irriterende lag, og nærmest mulighed for kun at spille ordentligt, hvis man selv hoster - med mindre man netop vil finde sig i lag, og høje pings.

Ikke længere? Hvis jeg hoster et spil på XBL med for mange spillere for jeg også selv lag.... Sådan har det også altid været på PC!


Om jeg begriber, hvorfor jeg glemte alt om CS det sidste år - men nu skal det være anderledes. Det spil er simpelthen det ypperste indenfor online spil.

Stort tillykke fra mig, og må i leve lykkeligt til jeres dagens ende!



Nu ved jeg ikke hvordan Sony's online løsning fungerer - om det udelukkende er dedikerede servere det hele. MEN - Microsoft kunne lære en ting eller to, når det kommer til Counter Strike; Jeg ryster ved tanken om, hvis der ingen dedikerede servere bliver sat op, når CS kommer til Xbox. Hvad nu hvis man bliver henvist til at koble sig på en eller anden tilfældig "server", hvis forbindelse har 128Kb ned til mig? Nej tak - dedikerede servere er vejen frem, så jeg holder mig til Boomtown og CS på min PC.

...... Du synes det er en fair sammenligning? haha.... En halv million Xbox Live brugere mod et gratis online mode til et gammelt ekstremt populært spil der kan spilles af mange millioner computere!

Der har været sat en dedikerede servere op på Xbox Live! Der var over 20 i UC i starten! Kan du ikke forstå det? Det er jo ligegyldig om MS hoster dedikerede servere med en T3 forbindelse! LAGGEN BLIVER IKKE MINDRE!!!!!! En Boomtown 3 GHz mod en Xbox 733 MHz server.... Tro på det Helle! Xboxen kan jo ikke klare det bedre! En anden ting man skal tænke på er at, CS køre på en meget gammel udvidet Quake 1 engine, hvor de fleste Xbox Live spil køre på nye engines med meget tungere effekter og grafik!


Fornemmelsen og følelsen af at spille rigtigt, på Assault, Dust, Aztec m.m, med 16 spillere, som alle bruger voice og koordinerer angreb og forsvar, samtidig med at man ikke skal tænke det mindste på lag og pings - det er en stor online oplevelse.

Jeg har aldrig spillet på en CS server hvor alle havde voice, men at der kun blev skreget noget fra en 12 årigs mund..... Noget jeg ikke kunne forstå.... Men godt for dig det er en stor oplevelse! Rigtig godt for dig!


Drøm videre... der vil aldrig komme dedikerede server fra M$ side, men det er ikke helt umuligt, at andre gør det. jeg nyder selv SOCOM, som SONY har stillet dedikerede server til rådighed i spillet. Det fede er, at jeg bare nupper en server og så bliver jeg automatisk hosten i spillet og kan kører spillet med fuld antal spillere, se det er service! Desuden, så er der ingen host-advantage overhovedet :)

Men så til gengæld, har du 56 K laggers, og en masse cheaters der kan snyde meget let, eller bare udnytte de mange bugs som spillet har online der ikke kan rettes og bare den forsikring om hvor længe de servere bliver oppe! For når Sony ikke gider at bruge penge på det mere, så kan du bare ikke spille det mere.... Du kan jo ikke selv hoste.. hvorfor skulle Sony ofre 1000vis af dollers, på servere til Socom, når Socom 2 og andre spil kommer ud? Det er mit bud at de tager dem ned også er det bare sur numse for en selv..... Præsis som EA køre det med deres online spil! Det er dog kun et gæt i tågen, men sådan som Sony klokker i deres onlinesystem, så vil jeg ikke ofre meget tiltro til det. Jeg læste et hands on på IGN af den første FFXI expanssion, og det lød så latterligt at det var til grin, med alle de fejl der var! Og det med at Resi Outbreak ikke bliver online i Europa fordi der er problemer med de mange bredbånds services på kryds og tværs er efter min mening også bare sløvhed!
Well crucify the insincere tonight...
KTCKTCSkrevet 30/08-03 12:59 
Valkyrie >
Det er jo ligegyldig om MS hoster dedikerede servere med en T3 forbindelse! LAGGEN BLIVER IKKE MINDRE!!!!!! En Boomtown 3 GHz mod en Xbox 733 MHz server.... Tro på det Helle! Xboxen kan jo ikke klare det bedre! En anden ting man skal tænke på er at, CS køre på en meget gammel udvidet Quake 1 engine, hvor de fleste Xbox Live spil køre på nye engines med meget tungere effekter og grafik!
Ej, nu må du lige styre dig. Xboxen kan sgu' sagtens styre at køre server, og det har intet at gøre med lag på nettet. Prøv f.eks. at spille Halo 16 spillere i LAN, og der lagger det da ikke?
Og så kører CS på Half-Life engine, der er en blanding af Q1 og Q2's motorer, samt noget udviddet guf, men du har ret i, at det ikke er specielt krævende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MajorPMajorPSkrevet 30/08-03 13:04 
neeeej... Hold nu dine anti-Xbox kommentarer for dig selv!!

Bare fordi du har en crappy forbindelse, og i øvrigt hader MS som det lyder som, så betyder det ikke at vi andre gør/har!

Jeg har en 256/256 kb.s forbindelse. Jeg kan have PC stående åben, og samtidig spille Xbox Live uden problemer.

Jeg og mange andre får seriøst snart grå hår på hovedet af dig Okotta! Læs og lær: HOLD DINE NEGATIVE XBOX KOMMENTARER FOR DIG SELV!!!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 13:09 
Paasch >
okotta-->
...eller man kunne også bare bruge optimatch, så er man også ude over det problem

Er du ikke venlig at læse hvad jeg skriver?

Selv med Optimatch kikser det på XBL; Optimatch er IKKE en garanti for at spillet kører godt - langt fra desværre.

Det skal siges at jeg HAR haft gode oplevelser med Optimatch, men der har været temmelig langt mellem dem. Det har virket meget stop and go agtigt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 13:12 
MajorP >
Bare fordi du har en crappy forbindelse, og i øvrigt hader MS som det lyder som, så betyder det ikke at vi andre gør/har!

A ha, men jeg har en hurtigere forbindelse end du har.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 30/08-03 13:16, rettet 30/08-03 13:36 
Jeg må sige at jeg syntes det er utroligt imponerende at ligepræcis DU er den eneste der har dårlige erfaringer med brugen af optimatch funktionen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PlaykidPlaykidSkrevet 30/08-03 13:23 
Valkyrie >
Og det med at Resi Outbreak ikke bliver online i Europa fordi der er problemer med de mange bredbånds services på kryds og tværs er efter min mening også bare sløvhed!

Er det officielt i Hele Europa endnu?
Og vil der mon blive en co-op MP funktion?

Jeg evt. bare svares med en besked, for ikek at ødelægge tråden.

Gamesradar
Spiller nu: Halo 3
OkottaOkottaSkrevet 30/08-03 13:33 
Paasch >
Jeg må sige at jeg syntes det er utroligt imponerende at ligepræcis DU er den eneste der har dårlige erfaringer med brugen af optimatch funktionen

Har du snakket med alle XBL brugere på det sidste, eller gætter du bare?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 30/08-03 13:35 
Hvorfor må Thomas ikke kritisere Xbox? Iøvrigt er det vel berettiget da han købte et produkt som ikke levede op til forventningerne. Det gør det også mere surt at han finder oplevelsen bedre på en anden gratis platform.

Microsoft har taget sine kunder i røven efter min mening, de omkostninger de har nu, i forhold til de omkostninger de ville have hvis de skulle opsætte, administrere og vedligeholde servere er enorm. På en eller anden måde har de skudt sig i foden, fordi på et tidspunkt eksplodere marked, og så vil yngre gamere klart vælge de gratis løsninger.
APHAPHSkrevet 30/08-03 13:42 
Okotta >
Paasch >
Jeg må sige at jeg syntes det er utroligt imponerende at ligepræcis DU er den eneste der har dårlige erfaringer med brugen af optimatch funktionen

Har du snakket med alle XBL brugere på det sidste, eller gætter du bare?

Hvad tror du selv smarte, selvfølgelig har jeg spurgt alle.

Jeg (og tydligvis mange andre på forumet) er ved at være godt træt af alle dine negative indlæg vedrørende xbl og xboxen generelt. Hvorfor sælger du ikke din xbox konsol hvis du hverken kan se nogle lyspunkter i fremtidens line up eller dens online service?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Homer00Homer00Skrevet 30/08-03 13:47 
Det er han vist osgå fuldt igang med ; )
Must eat - So cheap...
PapandPapandSkrevet 30/08-03 14:20, rettet 30/08-03 14:21 
Først og fremmest vil jeg nu mene, Okotta har lov til at sige hvad han mener om Xbox og XBL uden at skulle angribes fra højre og venstre. I kan jo bare gå i en lang bue udenom hans indlæg...

Jeg er faktisk delvist enig med Okotta, XBL-kunderne får simpelthen ikke nok for deres penge i øjeblikket. Jeg investerede forleden i RTCW og blev da særdeles skuffet over den seriøse omgang lag, jeg stødte på online. Der gik ikke mange dage inden spillet røg på hylden, og jeg gik tilbage til mit America's Army på Pc. Jeg brugte Optimatch funktionen, men fandt aldrig spil, der kørte fuldstændig optimalt. For 2-2½ måned siden købte jeg NHL 2k3 i den tro, at jeg skulle smadrer alle og enhver online. Det blev dog også kun ved drømmen, da det nærmest var umuligt af finde servere...

Jeg forstår ikke, hvorfor MS ikke går ind og sætter servere op til folket. Vi har trods alt betalt for at bruge deres system.

Der hvor jeg så ikke er enig med Okotta, er i hans negative indstilling til tingene. Jeg tror stadig på at XBL har meget mere at tilbyde. MS vil se alvoren, når folk skal til at forny deres XBL abonnement. Det er jo lidt ligesom en valgkamp, da der nu efterhånden, er ved at komme en smule konkurrence fra Sony og Nintendo.

Onlinemarkedet er først rigtig ved at åbne sig...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 30/08-03 14:52, rettet 30/08-03 14:53 
Snowman >
For 2-2½ måned siden købte jeg NHL 2k3 i den tro, at jeg skulle smadrer alle og enhver online. Det blev dog også kun ved drømmen, da det nærmest var umuligt af finde servere...

NHL2K3 virker helt optimalt på live, grunden til at du ikke kunne finde en server er fordi folk næsten ikke spiller spillet mere, det har ihvertfald intet at gøre med at der ikke er nogle detikerede servere...køb istædet for 2k4 versionen når det udkommer, hvis du vil spille online
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-03 15:18 
KTC >
Valkyrie >
Det er jo ligegyldig om MS hoster dedikerede servere med en T3 forbindelse! LAGGEN BLIVER IKKE MINDRE!!!!!! En Boomtown 3 GHz mod en Xbox 733 MHz server.... Tro på det Helle! Xboxen kan jo ikke klare det bedre! En anden ting man skal tænke på er at, CS køre på en meget gammel udvidet Quake 1 engine, hvor de fleste Xbox Live spil køre på nye engines med meget tungere effekter og grafik!
Ej, nu må du lige styre dig. Xboxen kan sgu' sagtens styre at køre server, og det har intet at gøre med lag på nettet. Prøv f.eks. at spille Halo 16 spillere i LAN, og der lagger det da ikke?
Og så kører CS på Half-Life engine, der er en blanding af Q1 og Q2's motorer, samt noget udviddet guf, men du har ret i, at det ikke er specielt krævende.



Sandt nok! Det er et fint svar KTC.... Men! Du kan ikke bare sætte en 64 player server op i Battlefield 1942 hvis du har en T3 forbindelse på en 2 MHz computer....

Xbox er ikke en kraftig maskine! En server skal æde ram og MHz, og prossesor kraft! Det kan Xboxen ikke! 733 MHz kan man ikke komme langt med! Hver enkelt kill bliver jo registreret i Live systemet bag om det hele, og voice featuren og voice mask tager ekstremt meget bredbånd!

Jeg spiller ikke selv Live lige nu, men at stå og svine servicen til, kan man ikke! Det er ikke nogen fair sammenligning! Xbox Live er ikke engang et år gammelt, og selvom det har den mest seriøse line up af online spil overhovdet og mange muligheder, så basher så mange det.
Well crucify the insincere tonight...
KTCKTCSkrevet 30/08-03 15:58 
Bare vi er enige om at båndbredden og serverens styrke er 2 forskellige ting. Det var derfor jeg svarede som jeg gjorde, for der er da mange link-spil til Xboxen, der kører fint med mange spillere, og derfor er min pointe, at Xboxen sagtens kan styre at køre server, og at problemet ligger i båndbredden, når det lagger på Live.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 30/08-03 16:06, rettet 30/08-03 16:40 
Det er rigtigt, at Xboxen sagtens kan køre server, men den skulle køre en del bedre som dedikeret server, da der jo bruges både CPU-kræft og RAM til at fordele netværksforespørgslerne, og de skal jo også bruges til selve spillet, hvis boxen ikke er dedikeret server.

Det afhænger selvfølgelig meget af netværkskoden, men efter hvad jeg har læst, så kunne specielt flere RAM have løst mange af problemerne...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig