X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur 2 - hvilken version?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 27/08-03 12:14 
Hvilken version af SC2 vil I have?

Jeg ville egentligt helst ha' Cube versionen, pga. Link og controlleren.

Nu køber jeg PS2 versionen istedetfor, da jeg ikke har Cube, da D-padden er bedre på PS2'en end på Xbox'en.

Xbox udgaven vil jeg ikke ha'; Dårlig D-Pad, for stor controller til et fighter spil, samt Spawn (alt for kikset) + en omgang træls slowdown ved... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:40 
RJK >
Jeg vil se PS2-versionen in action, før jeg vælger. GameCube-versionen holder jeg mig per automatik fra pga. Link og elendigt d-pad.

Kan jeg slippe for Spawn uden andet tab, så vil jeg nok gøre det.

Heldigvis synes jeg Link er klart den fedeste af de 3 personer i alle versioner. Desuden, så er spillet udemærket at spille med Gamecube controlleren, hvis man bruger analogsticket (som mig) og jeg owner alle med min Xianghua alias Hwang i en kvindelig form.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:43 
Naiera >
Han er suværent den der passer værst ind i spillet...

Det synes jeg nu ikke... det er vel nok bare en vanesag?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:51, rettet 28/08-03 02:57 
Omen >
3of19 >
Namco fightere har traditionelt været dårligt balancerede.

Når vi snakker Soul Calibur (DC) har det egentligt kun været Cervantes som har forkommet ubalanceret, mens resten af spillet har været et studie i dydbe i kampspil (ja, jeg ved godt der er noget der hedder Virtua Fighter ;)
Desværre synes Nacmo nu af uforklarlige grunde at have medtaget denne fejl i balancen igen, denne gang dog via de eksklusive figurer. Ret underligt.



Der må jeg lige smække min sennep oven i! Synes klart, at Raphael er den mest ubalanceret person i spillet med hans lynhurtige combos (meget svær at forudsige hvordan man skal blokke), han tager meget i energi og har en enorm rækkevidde.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
psychomantispsychomantisSkrevet 28/08-03 09:11 
Born2Play >

Psy: Brugte du analog stick'en?

Ja. Jeg ved godt der vil sidde nogen fighter eksperter og ryste på hovedet. Men jeg synes egentligt det fungerer meget godt.
NaieraNaieraSkrevet 28/08-03 09:32 
Hver mand sin smag, men der skal overhovedet ikke herske noget tvivl om, at en fighter spilles optimalt med digital kontrol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 28/08-03 09:34 
RaGe >
Det synes jeg nu ikke... det er vel nok bare en vanesag?

Nej, det er ikke en vanesag. Man kan måske vænne sig til at han er med, men at han passer afsindigt dårligt ind i universet kommer man aldrig udenom.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 28/08-03 09:54 
psychomantis >
Ja. Jeg ved godt der vil sidde nogen fighter eksperter og ryste på hovedet. Men jeg synes egentligt det fungerer meget godt.

Det er da fuldstændig ulækkert at spille en fighter med analog stick'et, prøv at væn dig til at spille det med digital pad'et, det er langt bedre.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 10:04, rettet 28/08-03 10:05 
SC er også den eneste figter hvor jeg bruger analogsticket.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 28/08-03 10:06 
Teki >
Det er da fuldstændig ulækkert at spille en fighter med analog stick'et, prøv at væn dig til at spille det med digital pad'et, det er langt bedre.

På GC er det vel ligemeget ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 28/08-03 10:16 
SSBM er en fighter som er designet til analog styring, og det virker da også efter hensigten.
OmenOmenSkrevet 28/08-03 10:21 
RaGe >
...og jeg owner alle med min Xianghua alias Hwang i en kvindelig form.

Damn, nu er det jo lige før man skulle komme med til Konsoltræf, så vi kunne få lavet en konkurrence ;)

Og selvom Xinghua og Hwang minder om hinanden, synes jeg stadig der er MEGET stor forskel på at spille dem. Hwang styrede alt i SC, men er blevet meget anderledes at spille i SCII.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 28/08-03 10:59 
Bare rolig: RaGe har det meste i munden ;pp

Men jeg er da klar på en RaGe vs RJK vs Omen i SC, så I dukker da bare op engang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 28/08-03 11:04 
LOL da, ja for dælen det kunne rykke! =)

Jeg har desværre temmeligt travlt lige for tiden, men jeg vil lige se hvad det kan blive til.
Vote Ficus!
jaesjaesSkrevet 28/08-03 19:16 
Nu er jeg bestemt ikke fighter ekspert, og har ikke spillet så meget andet en Tekken 2 og 3, men noget der irriterede mig i de spil, er når man skal hoppe skråt eller lign. I de situationer synes jeg man manglede et 8-way D-pad, så hvad er årsagen til, at de fleste synes at Xboxens D-pad er ringere end PS2´ens til fighters?

Forkert "konsistens", eller?
RJKRJKSkrevet 28/08-03 19:26 
Hvis vi snakker det på standard Xbox-controlleren, så er det totalt umuligt at styre præcis med. Det på Controller S er meget bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/08-03 19:28 
Rart at jeg har begge controllere så :)
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 22:04, rettet 28/08-03 22:04 
RJK >
Bare rolig: RaGe har det meste i munden ;pp

Men jeg er da klar på en RaGe vs RJK vs Omen i SC, så I dukker da bare op engang...

Du fik da for vildt røvfuld med Hwang og sjovt nok Xinghua som jeg lovede! Desuden, så insisterede du på, at vi alle skulle spille med random-teams. I smell chicken? ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 22:05 
Én af os har temmelig dårlig hukommelse... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 22:09, rettet 28/08-03 22:09 
Jeg mener ikke, at have tabt en eneste kamp mod dig med Hwang >:) Frygt mine grabs i SC.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OmenOmenSkrevet 28/08-03 22:14 
Damn, jeg gad godt lige se hvor gode i var =)
Vote Ficus!
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 22:17, rettet 28/08-03 22:17 
Kan være jeg skal til at promorerer mig selv inde for SC, for jeg har virkelig talent! ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 22:32 
RaGe >
Jeg mener ikke, at have tabt en eneste kamp mod dig med Hwang >:) Frygt mine grabs i SC.

Vi spillede da aldrig andet end SCII, gjorde vi? Jeg husker at du generelt fik klø med alt andet end et par enkelte characters...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 23:11, rettet 28/08-03 23:16 
SC på storskærm, kan du ikke huske det? Jeg spillede godt nok SC II på Xboxen, men fattede også minus af styringen, da Yung Sun's kampstil ikke mindede specielt meget om Hwangs. Hvis jeg fik klø med andre characters er det nok pga. at jeg hovedsagligt spiller med Hwang og Xinghua.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/08-03 23:16 
Bare vent på mig. Når jeg først folder mig ud på et joypad!

I Owns J00!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 28/08-03 23:17 
Jeg sagde jo at jeg havde dårlig hukommelse, haha ;p

Jeg kan godt huske at vi spillede team battle på storskærmen - så vidt jeg husker mig og 3of19 mod dig og Fizban - men jeg mente nu, at det var 2'eren...

Jeg husker i hvert fald at du fik bøllebank, da Fizban (som havde smugtrænet helt vildt i perioden op til) quittede ud fra dit hold ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 23:22, rettet 28/08-03 23:28 
Som sagt før, så måtte jeg jo ikke bruge mine ynglings character mod dig, da det hele tiden skulle være random-teams :( Men da jeg endelig fik muligheden for det, så fik i virkelig sindssyg meget stryg!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 23:24 
Nåh, ja, der var da vist et par gange hvor du fik noget Hwang-agtigt samtidig med at jeg havde Ivy eller Maxi eller sådan noget crap ;p

At være god til SC handler jo ikke bare om at kunne spille med én figur. Hvis jeg fik tid til at lære din stil med Hwang, så ville jeg jo sagtens kunne neutralisere den ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 23:26, rettet 28/08-03 23:29 
Jeg er forresten skiftet over til Xinghua i SC II, da Hwang mangler og der er virkelig blevet intensivt trænet, så jeg beherske diverse combos og storset kan blokke de fleste angreb.

Kan huske, at der intet andet blev sagt fra din side af end *Lotto* så snart jeg smed dig rundt på banen med mine frygtindgydende grabs ;p

EDIT:

Så blev der stille...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 23:31, rettet 28/08-03 23:31 
RJK >
Nåh, ja, der var da vist et par gange hvor du fik noget Hwang-agtigt samtidig med at jeg havde Ivy eller Maxi eller sådan noget crap ;p

At være god til SC handler jo ikke bare om at kunne spille med én figur. Hvis jeg fik tid til at lære din stil med Hwang, så ville jeg jo sagtens kunne neutralisere den ;))

Undskyldninger er der nok af! Hwang og Xinghua er storset de eneste jeg nyder at spille med. Tror faktisk, at Raphael har potentiale til at være en grum modstander, hvis man behersker ham.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 23:37, rettet 28/08-03 23:38 
Okay.

Soul Calibur, DC, EU, 60Hz.

Frit controllervalg.

10 characters hver, alle tilgængelige, hver character kan kun vælges én gang.

Lodtrækning om hvilke characters der møder hvilke characters.

10 x "normale" kamp med 200% health og bedst af tre runder.

Flest sejre vinder og har total håneret fremover. I tilfælde af uafgjort, vælges én character (kan godt være samme som før) til en 11. og afgørende kamp.

Du møder bare op til konsoltræf - så skal jeg nok tæske dig ;)

Tilbuddet gælder selvfølgelig alle...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 23:45, rettet 28/08-03 23:49 
Uha... Hvis jeg kan få lavet en 'ps' planlagt sygdom, så jeg kan få fri fra arbejde, så kommer jeg med stor sandsynlighed til konsoltræf.

Jeg håber heller ikke, at jeg skal sove på 2 sofapuder på gulvet som sidste gang ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig