X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Praktik som programmør


Svar
AsseAsseSkrevet 26/08-03 18:45 
Hey,

Jeg har brug for noget hjælp:
I uge 46 skal jeg jo, som alle i 9., i praktik i en uge. Min store drøm er at blive spildesigner/programmør, og det kunne jeg jo så godt tænke mig at komme i praktik som.

Men, er det overhovedet muligt at få en sådan plads i Danmark? Jeg ved overhovedet ikke hvor jeg skal begynde og ende med at lede..:(

Ja, jeg ved godt jeg er sent ude, men jeg håber I kan hjælpe mig...:)
MadsMadsSkrevet 26/08-03 18:49, rettet 26/08-03 18:50 
Så skal du forhøre dig ved nogle hjemmeside design firmaer, hvis du drømmer om IO, så er det, praktisk talt, umuligt at få en praktik plads hos dem, med mindre man har meget gode kvalifikationer.

EDIT: Så ikke det kun var en uge du skulle i praktik, så kan det selvfølgelig godt være du har en chance, for at komme ind og se hvad de laver. Har da hørt om en der kom derind under Hitman udviklingsperioden, som sad og beta testede spillet det meste af ugen.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
quadquadSkrevet 26/08-03 18:59 
Det kan lade sig gøre. Men jeg lover dig, det er svært - MEGET svært!
Du bør umiddelbart satse på at finde dig noget som it-supporter, eller måske ekspedient i en EB-games, så har du dit på det rene. Jeg brugte min tid på uopnålige ting, og var kun heldig at jeg nåede at få en praktikplads som it-supporter inden jeg risikerede at komme ud i Føtex eller noget. Du kan evt. prøve at få en aftale med dem og gå ned på deres kontor, snakke med deres sekrtær om hvem der kan hjælpe dig og finde ud af noget den vej. Ligemeget hvad du nu end vil.
AsseAsseSkrevet 26/08-03 19:08 
Teki >
Hvis du drømmer om IO, så er det, praktisk talt, umuligt at få en praktik plads hos dem, med mindre man har meget gode kvalifikationer.

Hmm, jeg har ingen kvalifikationer, så deeet;) Men jeg arbejder på det, men ka sq ik finde ud af det endnu...
AsseAsseSkrevet 26/08-03 19:09 
Wagner: Hvad laver en it-supporter, og nogen forslag til hvem jeg skal snakke med?

Teki: Hvilke hjemmeside design firmaer burde jeg prøve hvis det er der jeg kommer henad?
RitesRitesSkrevet 26/08-03 19:20 
IO tager slet ikke imod folkeskole praktikanter.
» a winner is you «
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/08-03 19:51, rettet 26/08-03 19:56 
Teki >
Har da hørt om en der kom derind under Hitman udviklingsperioden, som sad og beta testede spillet det meste af ugen.

Du skakker vel ikke om mig? Det stod nemlig tidligere i min profil...

For da jeg skulle i praktik i 9. klasse (for to-tre år siden) skrev jeg netop til IO Interactive og var henrykt da jeg fik svar om at de godt kunne have mig i en uge. Jeg havde ingen kvalifikationer som sådan, jeg fortalte bare at spil var en kæmpe passion for mig og at jeg var begejstret for at Danmark endelig havde fået en udvikler af international karat.

Ugen gik, som Teki skriver, mest med at beta teste Hitman, men jeg var da også også rundt og snakke med forskellige medarbejdere. De var selvfølgelig alle meget stressede, da der ikke var lang tid til Hitman's udgivelse, men heldigvis gav de sig alligevel tid til at snakke om deres job og om spillet.

Da ugen var omme snakkede jeg med stifter Janös Flösser om min erfaring med spillet og jeg fik endda tilbudt, at blive i weekenden og teste videre, men det var desværre ikke muligt for mig. Alt i alt var det en fed oplevelse til trods for at jeg måske ikke "lærte" ret meget.

Men jeg synes da helt klart du skal prøve at tage chancen og skrive til dem, Mr. Good. Det kan godt tænkes at de helt er holdt op med at tage folkeskole praktikanter, eller også er det ihvertfald blevet noget sværere at komme ind, men det kan da ikke skade at prøve.

Edit: Jeg var forresten i praktik hos "Bogart" i 10. klasse så jeg synes selv jeg har været ret heldig med praktikpladser i folkeskolen ;)
(...)
AsseAsseSkrevet 26/08-03 19:55 
Det vil jeg da gøre:) Nogen anbefalinger om hvad jeg skal skrive? Hjælper det at fedte lidt tror i? Og hvem skal jeg skrive til? Det er vel ikke kundeservice eller lign.?;)
RitesRitesSkrevet 26/08-03 20:07 
Ring til deres front desk. Nummeret er på deres hjemmeside. Få adresse eller mail på den person du skal kontakte.
Lad være med at kysse røv, det kan både ses og lugtes langt væk.
» a winner is you «
MadsMadsSkrevet 26/08-03 20:11 
Rites >
IO tager slet ikke imod folkeskole praktikanter.

Jo.

Fox: Det kan godt være det er i din profil jeg har læst det, kunne ikke lige huske hvor jeg havde det fra :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/08-03 20:12 
Det bedste er jo, først og fremmest, at være ærlig. Da jeg skrev til dem i sin tid, lagde jeg f.eks. ikke skjul på, at jeg (på daværende tidspunkt, vel at mærke) var lidt af en Nintendo fanboy og det afskrækkede da ikke dem ;)
Man skal selvfølgelig heller ikke begynde at fortælle man har kvalifikationer man i virkeligheden ikke besidder.

Mht. kontakt så kan du jo prøve at ringe til dem som Rites skriver. Selv skrev jeg til dem (på ioi@ioi.dk mener jeg) og så skrev deres sekretær igen.
(...)
MarcKMarcKSkrevet 26/08-03 20:46 
Generelt er der jo massevis af virksomheder i Danmark, som fremstiller EDB-programmer, så hvis du virkelig gerne vil se hvordan arbejdet som programmør er, kunne det være en idé at søge ind hos en af dem.
AsseAsseSkrevet 27/08-03 13:38 
Jeg prøver at skrive til IO:)

Marc: Hvilke?
MarcKMarcKSkrevet 27/08-03 15:41, rettet 27/08-03 15:50 
Da jeg taler om små firmaer som gennem deres arbejde udvikler software, og dem som direkte udvikler nichesoftware så som regnskabsprogrammer til specifikke brancher og lignede rundt omkring i landet, er det ikke muligt for mig at specificere det mere (jeg kender ikke ummidelbart nogle navne). Af større virksomheder er Mærsk Data et bud.

Min pointe er, at det må være forholdsvis nemt at researche sig frem til en virksomhed, som beskrevet, nær dig.
RitesRitesSkrevet 27/08-03 16:00 
Jeg snakkede også med dem for et godt stykke tid siden.

Der tog de ikke praktikanter fra folkeskolen.
» a winner is you «
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 27/08-03 23:37 
Marc Klemp >
Da jeg taler om små firmaer som gennem deres arbejde udvikler software, og dem som direkte udvikler nichesoftware så som regnskabsprogrammer til specifikke brancher og lignede rundt omkring i landet, er det ikke muligt for mig at specificere det mere (jeg kender ikke ummidelbart nogle navne).

Da jeg for efterhånden 3 år siden var i praktik i 9. var det som programmør i et mindre firma kaldet LogoDan (i Silkeborg), hvis hovedområde var regnskab/management-programmer til tømmerindustrien. På daværende tidspunkt kunne jeg skrive en LILLE smule i VBA, men de formåede alligevel at give mig opgaver jeg kunne løse, og som de kunne anvende (så'n da) :). Alt i alt var det en meget god oplevelse, men jeg mener desværre, at de kun tager imod 10.-klasses elever nu :(

Fox McCloud >
For da jeg skulle i praktik i 9. klasse (for to-tre år siden) skrev jeg netop til IO Interactive og var henrykt da jeg fik svar om at de godt kunne have mig i en uge.

Missunder dig :)
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig