X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR 2 - nu med 30 FPS


Svar
OkottaOkottaSkrevet 21/08-03 13:33 
Citat fra artiklen :

Inevitably all this extra detail comes at a price, with the overall frame rate locked at 30 FPS, rather than the 60 used in the original. Lead programmer Roger Perkins argued: "We wanted to keep the visual quality. We'd rather it was running at a consistent frame rate at 30, than occasionally chugging at 60 as it did in the original. Microsoft did some research and found people didn't even notice whether the game was running at 30 or 60 FPS." And to be fair, having played the game for an hour or so, we didn't notice either.

Så der har I det; PGR 2 kommer til at køre 30 fps.

Og som udvikleren siger, så vil de hellere ha' "visual quality", og så bliver spillet nødt til at køre 30 og ikke 60 fps = Xbox'en kunne alligevel ikke trække det i 60 fps.

Ikke engang Burnout 2's perfekte framerate, kan spillet gengive..

Læs iøvrigt hvad de skriver om oplevelsen med spillet over Xbox Live = Lag - det er nok ikke en dedikeret server de spiller det på ;-)

Oh well
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-03 13:41 
Jeg kan se Okotta store tandpasta "hvad sagde jeg" smil for mig ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
fumfumSkrevet 21/08-03 13:44 
Jeg glæder mig meget til pgr2. Pgr kæmper jeg med næsten hver aften. Er snart færdig og det er da et genialt spil, sammen med msr. Om det kører 60 eller 30, det rager mig en høstblomst. Man kan jo ikke se forskel.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
OkottaOkottaSkrevet 21/08-03 13:46 
Born2Play >
Jeg kan se Okotta store tandpasta "hvad sagde jeg" smil for mig ;-)

Hæ hæ ;-)

Men jeg skal stadig ha' spillet hvis det bliver godt - ingen tvivl om det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 21/08-03 13:47, rettet 21/08-03 13:47 
fum >
Om det kører 60 eller 30, det rager mig en høstblomst. Man kan jo ikke se forskel.

Jo man kan. Du skal ikke tro på hvad Microsoft fortæller dig, med deres "research".
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
fumfumSkrevet 21/08-03 13:51 
Det rager mig en høstblomst. Mit øje kan max verificere 30 fps. Er spillet godt køber jeg det.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 21/08-03 14:00 
Det er ikke at jeg ynder at være enig med Okotta, men det her er noget fis. Selvfølgelig kan man se forskel på 30 og 60 fps. Det er meget tydeligt.

Efter min mening er 60 fps et must for fartfornemmelse og fartfornemmelse er et must i de fleste racerspil. Hvis Bizarre virkelig har udtalt det her, så er der et eller andet galt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-03 14:02, rettet 21/08-03 14:06 
$

Måske det hjælper på forståelsen?

Edit: It's all about the Benjamins baby!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 21/08-03 14:09 
RJK >
Det er ikke at jeg ynder at være enig med Okotta, men det her er noget fis. Selvfølgelig kan man se forskel på 30 og 60 fps. Det er meget tydeligt.

Efter min mening er 60 fps et must for fartfornemmelse og fartfornemmelse er et must i de fleste racerspil. Hvis Bizarre virkelig har udtalt det her, så er der et eller andet galt...

Helt enig.

Bil spil skal køre 60fps.

Hvis PGR2 kun kommer til at køre med 30 fps, så springer jeg nok højst sandsynligt dette spil over - desværre. Jeg havde ellers set frem til det.
What is the Matrix?
fumfumSkrevet 21/08-03 14:18 
Det kan godt være man kan se forskel på 60 og 30. Jeg tvivler på at mit aldrende øje kan. Men det som jeg prøvede at sige var: Er spillet godt, så er jeg nu ligeglad. Hellere det end slowdowns, som der er i pgr.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dRxLdRxLSkrevet 21/08-03 14:23 
I så tilfælde skal jeg ikke nyde noget. Men til gengæld kan det være at det rent faktisk kører med en hel del antialiasing som antydet af diverse screenshots.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 21/08-03 14:27 
Ja, 60fps betyder altså noget. Ja, selv springet imellem 50 og 60 betyder noget for mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 21/08-03 14:32 
Ja i hvert fald i nogle spil.

I Moto GP er det tydeligt at se springet fra 50 til 60 fps.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 21/08-03 14:37, rettet 21/08-03 14:38 
Vi kan hurtigt blive enig om at 60fps er det optimalt i bilspil, men hvis det ikke er et fartbaseret bilspil, så kan jeg også godt leve med at det kun er i 30fps, men det skal være UDEN slowdowns
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 21/08-03 14:42, rettet 21/08-03 14:58 
fum >
Er spillet godt køber jeg det.

EDIT: Quoten tilklippet.

Enig.
GT 1 og 2 kørte (oftest?) kun med 25/30 fps., og det ødelagde ikke det helt store for mig.
Hvad der er meget værre IMO, er de spil der ligger og vipper mellem 25/30 og 50/60 fps.
NaieraNaieraSkrevet 21/08-03 16:13 
Paasch >
men hvis det ikke er et fartbaseret bilspil

Hvad skulle et bilspil ellers handle om, hvis ikke det var fart?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 21/08-03 23:08, rettet 21/08-03 23:09 
Når jeg siger fartbaseret bilspil mener jeg arcade(ludder) spil som feks burnout og RSC hvor farten er en meget vigtig del af "gameplayed" og så hjælper det selvfølgelig ikke at det kør i 30fps.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 21/08-03 23:26 
I hvilke bilspil, er farten IKKE en vigtig del af gameplayet?

Begrund venligst hvorfor farten IKKE er en vigtig del af gameplayet, i disse bilspil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 21/08-03 23:40 
Micro Machines!

;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
APHAPHSkrevet 21/08-03 23:50 
Fartfornemmelsen er vigtig i alle racers, men i tekniske racers er 60fps ikke en nødvendighed (dog stadigvæk at foretrække) da gameplayed ikke er fokuseret på fart. Til gengæld er 60fps et must i de fleste arcade racers fordi "gameplayed" normalt altid forgår i et vildt opskruet tempo
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 21/08-03 23:51 
RJK >
Micro Machines!

;pp

Århhh come on! ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 22/08-03 08:37 
Min mest tungtvejende grund til at fokusere på 60hz i bilspil er ikke fortfornemmelsen men følingen med bilen. Et 30fps spil læser input 30 gange i sekundet og et 60hz spil læser det 60 gange i sekundet. Det gør en forskel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 22/08-03 13:21 
PGR2 kører render og input asynkront, så du har stadig dine 60hz input. Det er vist ikke helt normalt?
dRxLdRxLSkrevet 23/08-03 01:16 
Det er vist noget du bliver nødt til at linke til. Med andre ord så finder jeg det højest usandsynligt.
Jeg kunne bruge tid på at forklare det i detaljer, men jeg vil hellere se dig linke lidt først.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 23/08-03 14:06 
Følg linket og læs hvad site admin "iRobot" skriver:

"Ok, there has been a bit of backlash, which was expected when the decision was made, and making it wasn't easy. We had lots of thing to take into account – the amount of development time we had left, what features we’d have to drop, whether it would improve gameplay or not, Microsoft’s research into the matter, and various other things. And we’re happy with the results, as everyone who saw it over the last few days was.

The renderer is running at a rock steady 30fps with the rest of the game (AI, car dynamics, controller input etc) running at 60 Hz, which makes the gameplay is as sharp as it would be at 60 Hz. A solid frame rate is far more important that a high framerate that dips.

This lets us run with hugely detailed scenes, FSAA, the environment mapping on the car and buildings running at full speed (something we weren’t able to get in for the first game), self shadowing cars, 8 car races, and the audio system we have. It’s a matter of preference, but we believe the trade-off is worthwhile.

We hope those who aren’t too keen on the idea will come round, as the game has a lot more to offer than it’s framerate."

Jeg har aldrig læst eller hørt om andre spil der gør det, men igen har jeg ikke den store viden på det område.

Undskyld for copy+paste, men nu kan alle da læse det.

www.bizarrecreationsforum.com
KTCKTCSkrevet 23/08-03 14:11 
Lyder da ikke helt skidt, så. Men lad os nu se, når det komme engang...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
fumfumSkrevet 09/09-03 15:04 
Nu har jeg læst en del omkring pgr2 på bizzarre's forum og andre steder. Og ikke for at genoplive en forlængst død tråd, men jeg glæder mig faktisk stadig til pgr2 kommer. Både fordi jeg forventer et rigtigt godt spil, og så for at teste mig selv, om jeg faktisk kan se forskel på 30 og 60 fps. Ihvertfaldt står pgr knivskarpt ved mig lige nu. Er ved at kæmpe mig igennem de sidste baner. Har omkring 175000 kudos
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig