X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny konsol - XGameStation!


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/08-03 12:29, rettet 12/08-03 12:34 
Så er det tid for endnu en konsol at træde ind i den onde cirkel af ondsindede rygter og overdrevne specs.

Lad mig præsentere, the:

X(box)Game(Cube)(Play)Station!

Den har det hele:
--------------
Cartridge baserede spil (hvem gider også CD/DVDer mere?)
En rasende 3. generations Motorola 68HCS12 16-bit processor @ 25 MHz (rygterne siger den vil være 32 bit til launch)
Grafisk arkitektur lignende Commodore 64, Atari 800 and Apple II.
Polyphonisk FM synthesis og en digital lydkanal.
Direkte TV output (PAL og NTSC).
Konpatibel med PlayStation II DualShock controller.
Plads til endnu en CPU, 65816 CPU (high-speed, 16-bit 6502 CPU).

Resten af specsne kan læses på hjemmesiden der launchede i går.

----

Som man nok kan læse mellem linierne er det ikke meningen af denne konsol skal tage kampen op mod giganterne Sony og Nintendo.

Den er ment som et programmerbart stykke legetøj for dem der har indset det ufede i at programmere til en død konsol, og stadig ikke kan finde ud af at lave PS2-spil.

Konsollen kommer med et programmerbart cartridge hvor dine programmer og spil du har lavet på din pc overføres til, sættes i konsollen og spilles. Ydermere er der understøttet indtil flere udviklersprog (GNU C++, BASIC og en særligt XGameStation udviklerprogram) Medfølgende er også en eBook der helt fra bunden forklarer alt om at udvikle konsolspil og hvordan du kan lege med og opgradere din XGS. (Xbox og Atari joypadsunderstøttelse, indbygget bagbelyst LCD-skærm, ekstra prosessor, RAM - you name it)

Kort sagt indeholder pakken alt hvad du skal bruge hvis du vil igang med at programmere spil og programmer til en hjemmemkonsol.

Forventet pris er $99, men da du uden royalties, licenser og andet halløj frit kan sælge dine programmer og spil, er det jo blot et spørgsmål om tid før de penge er tjent ind igen....

Hverken specs eller design er helt fastlagt, men tage et smut forbi siden og se om det måske kunne være noget for dig.

----

Og så til den egentlige mening med denne post, et oplæg til debat:

Vil du købe en?
- eller er den allerede skrevet ind på din ønskeseddel?

Er konceptet for dumt eller mega fedt?

Kunne du forestille dig at sidde og nørde med en ny version af Super Mario med blå krokodiller og skyskrabere i baggrunden, og sende betaen frem og tilbage mellem dig og en kammerat i Sverige der tester det for dig på sin egen XGS?

XGameStation
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 12:52, rettet 12/08-03 12:53 
Den er vel meget fed for sådan en som dRxL som laver sine egne spil. men for os andre er den da nok ikke noget værd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/08-03 12:59 
Naiera og jeg har for et stykke tid siden kigget på siden, og personligt vil jeg nok foretrække at bruge et devkit til en "rigtig" konsol.
Det virker som en meget lækker pakke til folk, der vil lære at programmere, men det virker for mig lidt naivt at programmere til den med salg for øje. Det er jo ikke ligefrem fordi den henvender sig til mainstream-gameren...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 12/08-03 13:12 
Hvorfor skriver du PS2 joypad et sted, og Xbox joypad et andet sted?

Og siden har været oppe i nogle uger (mindst)...

Udover det, synes jeg da helt sikkert ideen er interessant. Når der kommer gang i udviklingen af ting til den, kunne jeg sagtens finde på at købe en, såfremt den ikke er sindssygt dyr at få til landet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 12/08-03 13:16 
MIKA-L >
Grafisk arkitektur lignende Commodore 64, Atari 800 and Apple II.

Jeg kan godt lide idéen, men det her...? HVORFOR dog det? Hvorfor ikke nærmere noget i retning af SNES og de andre 16 bit-konsoller?

Enten er det en dum begrænsning eller også skal det læses på en anden måde, end jeg gør.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/08-03 13:22 
Fordi den som standard understøtter PS2 joypads, og kan "opgraderes" til at genkende Xbox og Atari controllere. Det ville jeg mene fremgik rimeligt tydeligt....

Der står på siden at den launchede den 28. juli, jeg var bare blevet fortalt noget andet. Skal aldrig ske igen.

Måske jeg skulle sætte et par prikker efter afsnittet med at programmere for at tjene den ind igen, det var naturligvis et lille humoristisk indslag....
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/08-03 13:24 
RJK >
Jeg kan godt lide idéen, men det her...? HVORFOR dog det? Hvorfor ikke nærmere noget i retning af SNES og de andre 16 bit-konsoller?

Enten er det en dum begrænsning eller også skal det læses på en anden måde, end jeg gør.

I og med at den gerne skulle launche som en 32 bits konsol tror jeg det skal læses som om at det bare er den tekniske opbygning der ligner ovenstående maskiner, og at det som sådan ikke har noget med ydelsen at gøre. Jeg mener det har noget med at gøre at den bliver holdt så simpel som muligt, så det er nemt at skrifte praktisk talt alle dele ud i den.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
NaieraNaieraSkrevet 12/08-03 13:36 
MIKA-L >
Det ville jeg mene fremgik rimeligt tydeligt....

Tjoo ;)

Det kan være "jeg så siden først", men nu ved vi da hvem af os der har været mest selektive i de informationer vi læste på siden ;)

Men lidt sjovt at Xbox controlleren er at finde på forsiden, men der ikke nævnes noget om den controller der egentlig skal bruges, såen altså, fra starten...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 12/08-03 14:24 
MIKA-L >
Måske jeg skulle sætte et par prikker efter afsnittet med at programmere for at tjene den ind igen, det var naturligvis et lille humoristisk indslag....
Da jeg havde set siden i forvejen, havde jeg set det med at man frit måtte sælge sine programmer uden royalties eller lignende, så det er da en af deres argumenter. Fra deres side virker det ikke så humoristisk :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig