Dunwich | Skrevet 18/03 10:17 | Mon det er et tilfælde, at samme dag Sony udsender deres PSSR 2 update, som skal få styr på deres dårlige AI algoritmer, så spillene ikke ligner løgn, så udsender Nintendo en Boost Mode update til Switch 2? Godt spørgsmål!
Jeg har kun lige tjekket Doom 2016, og det kører virkelig godt. Super smooth og tight styring, håndholdt. Skal lige have prøvet Donkey Kong Tropical Freeze også.
https://www.youtube.com/watch?v=DMSYMvInFnY |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/03 11:18, rettet 18/03 11:18 | Det er virkelig sejt. Der var virkelig mange 2D-titler der var dårligt skaleret til 720p på den håndholdte skærm. Nu kan man spille sådan noget som Wild Guns Reloaded håndholdt uden at få det skidt.
...i teorien altså. Nintendo skal lige gøre noget ved den elendige skærm før det er brugbart.
Med update der fikser deres broken HDR og nu boost mode for Switch 1 titler. Det virker som en helt ny Nintendo, der rent faktisk lytter til feedback. Jeg håber at de snart får VRR implementeret til TV brug også. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 18/03 17:07 | Ingen problemer med Switch 2 skærm her. Tværtimod. Om det er ældre, retro eller nye spil - de ligner en million. Selv Digital Foundry måtte tage nogle af deres første ord retur, efter lidt tid. Første gang jeg har set dem rigtigt back paddle. |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/03 18:11 | Jeg har aldrig hørt dem omtale skærmen positivt. Tværtimod faktisk.
Det er ærgerligt at den er så ringe med ligeså meget blur som en PSP, når den er så meget nyere. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Dunwich | Skrevet 19/03 08:39 | Jeg kan lige bekræfte at Nintendo ikke overdrev betydningen og funktionaliteten af det, da de skrev i noterne til den nye boost mode, at Joy Cons fra nu af er at sammenligne med en Pro Controller.
De spiller 1:1 som en Pro Controller og det er i orden! Samme smooth styring og kontrol. Jeg spiller Doom 3 Remaster, og normalt er styringen lidt rykvis og ikke så præcis, på håndholdt, men nu er den ligeså smooth og præcis, som spillede jeg på mit TV, med Pro Controlleren. Det krævede, at jeg sætter sensitiviteten ned, inde i spillet, i forhold til det den var sat til før, når jeg spillede håndholdt. Men hold nu kæft hvor det spiller godt. |
|
Jmog | Skrevet 01/04 16:03 | Dunwich>
Ingen problemer med Switch 2 skærm her. Tværtimod. Om det er ældre, retro eller nye spil - de ligner en million. Selv Digital Foundry måtte tage nogle af deres første ord retur, efter lidt tid. Første gang jeg har set dem rigtigt back paddle.
Det er altså ikke mere end halvanden uge siden, at Jon på DF Direct sagde at det var cool at de havde implementeret Boost mode men at det var en skam at skærmen var så pivringe, at han aldrig havde lyst til at spille håndholdt. |
|
Jmog | Skrevet 01/04 16:07 | Det de mente med at Joycons var at sammenligne med en Pro controller havde ikke noget med sensitivitet at gøre. Normalt når en Switch 1 eller 2 går i docked mode, så slås Joycons fra, når de er sluttet til Switchen. Man er nødt til at koble dem fra, før de virker.
Det nye er at i boost mode, så genkendes de som en Pro controller selvom de er sluttet til konsollen fysisk. |
|
Dunwich | Skrevet 01/04 17:56 | Jmog>
Dunwich>
Ingen problemer med Switch 2 skærm her. Tværtimod. Om det er ældre, retro eller nye spil - de ligner en million. Selv Digital Foundry måtte tage nogle af deres første ord retur, efter lidt tid. Første gang jeg har set dem rigtigt back paddle.
Det er altså ikke mere end halvanden uge siden, at Jon på DF Direct sagde at det var cool at de havde implementeret Boost mode men at det var en skam at skærmen var så pivringe, at han aldrig havde lyst til at spille håndholdt.
Jon? Mener du John? Altså Linneman? Det var Oliver, SVJH.
Linneman kan ikke se klart med de briller alligevel. |
|
Dunwich | Skrevet 01/04 17:59 | Jmog>
Det de mente med at Joycons var at sammenligne med en Pro controller havde ikke noget med sensitivitet at gøre. Normalt når en Switch 1 eller 2 går i docked mode, så slås Joycons fra, når de er sluttet til Switchen. Man er nødt til at koble dem fra, før de virker.
Det nye er at i boost mode, så genkendes de som en Pro controller selvom de er sluttet til konsollen fysisk.
Det har jo så beviseligt noget med netop sensitivitet at gøre, når du overstyrer med joy cons på handheld i boost mode, med samme sensitivitet som uden boost mode. Jeg synes egentligt jeg skrev det både tydeligt og forståeligt. |
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 01/04 19:28 | Selvbedrageriet er stærkt hos Dunwich :D
Jmog har ret. John har netop sagt i en DF Direct at skærmen er dårlig.
Noget som de har gentaget adskillige gange efterhånden. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 01/04 21:06 | Naiera>
Er John Oliver blevet gaming YouTuber?
Er der tripple up på John nu? Jeg er forvirret. |
|
Dunwich | Skrevet 01/04 21:09 | Konsolkongen>
Selvbedrageriet er stærkt hos Dunwich :D
Jmog har ret. John har netop sagt i en DF Direct at skærmen er dårlig.
Noget som de har gentaget adskillige gange efterhånden.
Jeg elsker du debatterer et stykke legetøj du ikke selv ejer eller er i besiddelse af, endsige bruger. Så er man dedikeret.
Oliver på DF trak sine negative udtalelser retur, i en senere video. |
|
|
|
Dunwich | Skrevet 01/04 23:02 | Jeg er med på, at du helst vil have det til at handle om noget andet, på nuværende tidspunkt, og det forstår jeg godt.
Faktum er dog, at PS5 Pro ikke var det fedeste stykke legetøj ved launch, og at Switch 2 har en sweet 120Hz VRR skærm, og ingen PSP blur (lol). |
|
|
|
Dunwich | Skrevet 02/04 11:46 | Inden vi ender med at sidde og råbe af hinanden som et par rejekællinger, er jeg lige nødt til at spørge: Er det de HDR issues der var dengang, du tænker på? Videoen du linker til er næsten et år gammel, så det ville give mening. Jeg slog bare HDR fra i en periode og oplevede stadig ikke problemer, og da de havde fikset det, slog jeg det til igen.
Mario Kart så bl.a. lidt funky ud dengang, med HDR slået til, men nu ser det godt ud, både med og uden HDR aktiveret. Kan ikke huske hvor længe de var om at fikse det - et par uger måske? Problemet manifesterede sig bl.a. i, at der opstod lidt slør i spillet, når HDR var aktiveret. Blur, som du kalder det.
Der har være flere firmware opdateringer siden dengang, så hvad end problemer der har været, antager jeg de har fikset løbende. |
|
Konsolkongen | Skrevet 02/04 13:23 | Se videoen. De forklarer det ret godt.
Jeg mener at det var i forrige DF Direct at John igen nævner at skærmen er dårlig, så det tyder ikke på at de har fikset noget på den front endnu. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 02/04 15:02 | Jeg har læst tråde på Reddit om folk der får migræne, nærmest bare af at kigge på deres Switch 2’s skærm. Det lyder som om det er smartphone PWM om igen. Nogle er sensitive om det, og andre trækker på skuldrene og oplever det ikke. Jeg har ikke selv oplevet issues omkring PWM, men har læst om folk der nærmest ikke kan læse en sms på deres smartphone, uden at få hovedpine.
Det var sjovt da han scrollede på den Switch 2’s skærm, og viste det i slowmotion, hvor laggy det kan se ud, og hvis du laver det samme på din iPhone i 60 Hz tilstand, får du samme resultat. Men hvad er pointen og hvad skal det bevise? Du sidder jo ikke og bruger din iPhone og oplever skærmen i noget der ligner 20-30 fps. |
|
Dunwich | Skrevet 02/04 15:15 | Konsolkongen>
Jeg mener at det var i forrige DF Direct at John igen nævner at skærmen er dårlig, så det tyder ikke på at de har fikset noget på den front endnu.
Jeg kan ikke finde det. Har du et timestamp til den pågældende video? |
|
Konsolkongen | Skrevet 02/04 16:01, rettet 02/04 16:02 | Dunwich>
Det var sjovt da han scrollede på den Switch 2’s skærm, og viste det i slowmotion, hvor laggy det kan se ud, og hvis du laver det samme på din iPhone i 60 Hz tilstand, får du samme resultat. Men hvad er pointen og hvad skal det bevise? Du sidder jo ikke og bruger din iPhone og oplever skærmen i noget der ligner 20-30 fps.
Det beviser jo netop at skærmen er blurry. Pointen med den test er, at laver du den samme på en bedre skærm (Switch 1 f.eks) så er der ikke tilnærmelsesvis samme mængde blur.
Et hurtigt scrollende 2D-spil vil være super træls på sådan en skærm da det bliver svært at se hvad der forgår når hele skærmen bliver blurry på samme tid.
Et 3D-bilspil f.eks. vil ikke vise problemet i lige så slem grad, da bevægelserne sker fra midten og ud. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 03/04 18:18 | Jeg har testet med Metroid Dread, Celeste, DK Tropical Freeze, GBA Castlevania spillene, DS Castlevania spillene, Neon Inferno, Inside og Gradius Origins.
Der er ikke noget at rapportere, udover de kører som de skal og ikke har slør eller er det mindste blurry. Tværtimod. Alt står skarpt, ser korrekt ud og bevæger sig med den framerate de respektive spil skal have. |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/04 19:14 | Godt hvis du ikke er generet af det, men du forstår ikke hvad det handler om, trods det ellers er forklaret og demonstreret ret fint i videoen.
Det er en objektiv svaghed i skærmen, som er demonstreret af utallige på YouTube (der nævnes flere i den DF video jeg linkede til). Det er ret tosset at prøve at bilde mig ind at det ikke forholder sig sådan.
Igen, godt at du ikke er generet af det, men det gør ikke skærmen god. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 03/04 19:30 | Jeg forstår fint hvad det handler om og advokerer for, at problemet er løst nu, efter næsten et år.
Når jeg søger på YouTube om det, får jeg kun videoer som er ni måneder gamle.
Du må meget gerne supplere med videoer af nyere dato, som dokumenterer problemerne i dag. |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/04 19:33 | Det er underligt at du i din søgning ikke finder en nyere video der bekræfter din påstand. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 03/04 20:19, rettet 03/04 20:21 | Indtil videre har jeg lavet disse YouTube søgninger:
switch 2 blurry screen
switch 2 blurry display
Alle videoer er otte eller ni måneder gamle.
Den ni måneder gamle DF video dukker også op lol.
Hvorfor er det underligt, at jeg ikke finder en video som bekræfter min påstand? Har du overvejet, om det er et non issue i dag, og folk ikke taler om det længere. |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/04 22:00, rettet 03/04 22:02 | Har du overvejet at der ingen rettelser har været?
Det er virkelig mærkeligt hvis det skulle være tilfældet, og det aldrig er blevet nævnt noget sted på nettet. Med al den negative omtale skærmen har fået skulle man mene at det udløste nogle reaktioner rundt omkring.
Det er slet ikke sikkert at det er muligt for dem at fikse via firmware update. Det er ikke umuligt at det kræver helt nye skærme.
Som tidligere nævnt så taler folk stadig om det, jf. den Digital Foundry video for et par uger siden hvor de igen nævner det…
Hvad med at du finder og poster nogle videoer med tests, der bekræfter dine påstande?
Jeg har gjort det samme fra min side. Det giver ingen mening at jeg skal bruge mere tid på det, når du alligevel bare fejer al fakta til side og bilder dig selv noget andet ind. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 03/04 23:15 | Jeg skal finde dokumentation for påstande, som understøtter de argumenter og beviser du påstår at have, men ikke selv kan dokumentere og bevise, udover snart et år gamle YouTube videoer.
"Det giver ingen mening at jeg skal bruge mere tid på det, når du alligevel bare fejer al fakta til side og bilder dig selv noget andet ind."
Du holder udelukkende fast ved næsten et år gamle YouTube videoer, så derfor:
Dine argumenter repræsenterer BJÆLDE værdi.
Hvad er det du tror Boost Mode updaten ellers har gjort? Tænk nu lidt selv. |
|
Dunwich | Skrevet 03/04 23:17, rettet 03/04 23:21 | Konsolkongen>
Som tidligere nævnt så taler folk stadig om det, jf. den Digital Foundry video for et par uger siden hvor de igen nævner det…
Jeg bad om tidligere, om du ville poste et timestamp til den video, eller bare et link.
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/68526/~/system-update-history-for-nintendo-switch%26nbsp%3B2
Og inden du skriver, "Jamen der står ikke direkte om nogle af de opdateringer har fikset præcist det vi taler om", så ved du ligeså godt som mig, at Nintendo også er notoriske for IKKE at fortælle præcist hvad de fikser, men at de laver så mange under the hood justeringer, at det selvfølgelig retfærdiggør de opdateringer de udsender. |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/04 23:18 | Boost mode gjorde at Switch 1 titler kan spilles i Docked Mode på Switch 2 handheld. Der er aldrig sagt eller lovet andet. Det har i hvert fald ingenting med skærmen på maskinen at gøre.
Tænk at have det så vildt, at alt hvad man forestiller sig bliver til virkelighed. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 03/04 23:23 | "Det har i hvert fald ingenting med skærmen på maskinen at gøre."
Jamen så fik vi sat det på plads. Har du tjekket det på den maskine du ikke ejer eller har adgang til? |
|
Jmog | Skrevet 04/04 21:38 | Motion blur på Switch 2 skærmen (forårsaget af høj pixel responstid) har intet med HDR at gøre og det er ikke noget der kan fikses. Det er sådan skærmen er. Kun et andet skærmpanel kan fikse det.
Nogle er generet af det, nogle er ikke. Længere er den sådan set ikke. Men det er en bevislig mangel ved skærmen.
Dunwich, tag nu at læse lidt om hvad boost mode er. Det er ikke nogen hemmelighed eller spor kompliceret. Det er blot at Switch 1 spil kører i deres docked profil (dvs. typisk 1080p i stedet for 720p) på Switch 2 håndholdt, hvis man slår det til. Super cool feature, men det har intet at gøre med motion blur. |
|
Dunwich | Skrevet 05/04 11:11 | Jeg ved udemærket hvad boost mode er, og hvad det gør, men man skal være blind eller meget farvet når man automatisk antager, at der i dag er et problem med maskinens skærm. Hverken du eller jeg ved, hvad implementeringen af boost mode ellers har gjort, men jeg antager - eftersom det ser godt ud - at boost mode har gjort mere godt, end bare at tillade Switch 1 spil at køre i docked mode. Alene det, er en kæmpe succes, hvis du bl.a ser på de spil tidligere i tråden, jeg har testet med boost mode; Det er imponerende, så godt Switch 1 spil ser ud. Så ja, jeg advokerer for - uden at vide det, men ud fra hvad jeg ser, at boost mode har gjort flere gode ting, end bare at få Switch 1 spil til at se ekstra godt ud, på Switch 2.
Vi har siddet i tråden og læst om slør osv i hurtige 2D spil, og jeg har testet dem jeg har, og der var ingen slør, eller andre issues. Hvis der var en beviselig mangel ved skærmen, så ville alle brugere, og ikke bare en lukket cirkel, øjeblikkeligt kunne se, at der var et eller andet helt galt her.
Indtil du eller andre kan bevise andet, med ordentlig dokumentation, lever jeg videre i lykkelig uvidenhed. |
|
Konsolkongen | Skrevet 05/04 12:14, rettet 05/04 12:35 | Jamen det er jo dokumenteret jf. den video jeg har vist dig.
At du vælger at digte en historie om at Nintendo har rettet det i en update, helt uden der er nogen evidens for dette - hverken tests eller historier fra samme mennesker der tidligere har kritiseret skærmen, ej heller fra andre - det er simpelthen ikke et gangbart argument.
Det er ren indbildning fra din side.
Jeg ved ikke hvorfor diskussionen skal fortsætte, for det er umuligt at trænge igennem til dig. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 05/04 13:21, rettet 05/04 13:21 | Så en patch note der hedder “General system stability improvements to enhance the user's experience”. Det er din smoking gun?! :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 05/04 13:28 | "Og inden du skriver, "Jamen der står ikke direkte om nogle af de opdateringer har fikset præcist det vi taler om", så ved du ligeså godt som mig, at Nintendo også er notoriske for IKKE at fortælle præcist hvad de fikser, men at de laver så mange under the hood justeringer, at det selvfølgelig retfærdiggør de opdateringer de udsender."
Fra længere oppe. |
|
|
|
|
|
Dunwich | Skrevet 05/04 13:52 | Konsolkongen>
Det var noget vås da du skrev det første gang. Det har ikke ændret sig.
Jeg lukker den her, nu hvor du er gået i circlejerk mode, om ting du ikke har fornøden viden om.
Det plejer at være andre som sætter dig på plads, men dem har du medvirket til at skræmme væk fra forummet for lang tid siden, og jeg orker ikke spille dit spil, eller lave oplæg til debat herinde.
Lad P:R dø i fred. |
|
Konsolkongen | Skrevet 05/04 16:31 | Det er jo svært at have en fornuftig diskussion med et menneske der ikke vil høre den andens sag, trods der bliver fremsat begrundede argumenter og kilder.
Hvis du blot kunne gøre det samme, så ville jeg rigtig gerne lytte og tage til efterretning. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|