X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GP32


Svar
AndréAndréSkrevet 11/08-03 22:00 
nogen der ved om man kan købe gp32 konsollen i dk, og om den er til noget, virker federe end GBA pga. opensource, tft skærm , bedre lyd osv.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 22:02 
Nej, den kan ikke købes i Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 11/08-03 22:10 
Det har været snak om en udgivelse af GamePark 32 i Europa, senere i år.

men kan ikke huske hvor fanden jeg har læst det henne. Men man kan vel bare sende en mail og spørger dem ;)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 22:26, rettet 11/08-03 22:26 
De snakkede også om at udgive den i Europa omkring jul sidste år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/08-03 22:56 
Et svensk firma (har glemt navnet) vil "senere i år" distribuere maskinen i primært Sverige, men også i Norge og Danmark.

Det var hvad der stod i et nummer af Manual fra... hmm.. april/maj
AndréAndréSkrevet 12/08-03 09:51, rettet 12/08-03 10:00 
så et billede hvor de kørte en c64 emu. på den og spillet Commando kørte også, det er for blæret

klik på mig
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/08-03 12:09, rettet 12/08-03 12:09 
Kæmpe review af de bedste emulatore der kører (nogenlunde) smertefrit på systemet:

Bring me the power
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
happyEDhappyEDSkrevet 15/08-03 23:21 
man kan da også køre emulatore på gba
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SquareSquareSkrevet 16/08-03 02:03 
Har lige siddet og læst lidt om GP32 og den virker da rigtig interresant. Jeg har overvejet at købe en GBA, men nu tror jeg mere jeg er interreseret i en GP32.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der bedst kan betale sig, et 64mb eller et 128mb Smart Media Card ? Desuden vil jeg også gerne vide om man skal bruge mere end det man får med GP32 pakken ( GP32, usb kabel og en manual ) og så et Smart Media Card for at kunne bruge den ? Så noget med en "6 in 1 Card Reader" inde på lik-sang.com, men ved ikke om den er nødvendig.
It's only a state of mind.
happyEDhappyEDSkrevet 16/08-03 02:17 
hvor overvejer i overhovedet at købe GP32 i stedet for en gba.... altså jeg kunne da også finde på at købe den men ikke istedet for gba.... nævn tre spil der er gode til gp32 som skulle gøre at man ikke ville have en gba...
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SquareSquareSkrevet 16/08-03 03:10 
En af de rigtig gode grunde til at købe en GP32 er jo netop at den kan køre emulatorer... og så kan jeg nævne mange flere end 3 gode spil.
It's only a state of mind.
AssassinAssassinSkrevet 16/08-03 10:38 
Og det kan GBA'en ikke??
En af de få fordele GP32 har over GBA er at den har bedre hardware og bedre skærm. Og prøv så at nævn 3 rigtig gode emulator-spil der er lovlige.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
3of193of19Skrevet 16/08-03 11:01 
Sålænge man ejer originalen er alle ROMs lovlige :) Så for mig er det bla.a. Phantasy Star 1-4, MD Sonic 1-4, Secret of Mana, Super Mario Allstars, Shining Force 1 og 2, ...

"Fansubs" burde (er det ikke igtigt, men etisk set) også være lovlige; Seiken Densetsu (Secret of Mana 2/3) er et eksempel.
RJKRJKSkrevet 16/08-03 12:42 
3of19 >
Sålænge man ejer originalen er alle ROMs lovlige :)

Ehh... Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SquareSquareSkrevet 16/08-03 13:38 
Jeg troede faktisk også det var lovligt at have ROMs når bare man havde originalen. Hvis man så ikke havde originalen, skulle man slette dem efter 24 timer.
It's only a state of mind.
RJKRJKSkrevet 16/08-03 14:16, rettet 16/08-03 14:16 
Det er sådan noget ROM-sites påstår, for at kunne fremstå som lovlige. Jeg skal ikke gøre mig klog på reglerne i udlandet, men sådan forholder det sig i hvert fald ikke herhjemme. Man man tage en sikkerhedskopi - som ikke må bruges - og det er så det.

Desuden er disse ROM'er ikke direkte kopier, men ændrede udgaver af originalversionerne. Hvilket også er ulovligt jvf. dansk lovgivning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 16/08-03 16:59 
Gba er for fed.... er der overhovedet nogen der har prøvet snes emu på gp32.... jeg har hørt det ikke køre helt smertefrit.... grunde til at købe GBA

Shinning soul 1+2
advance wars 1+2
metroid fusion
Ct spaicel forces 1+2
golden sun1+2 !!!!!!!!!!
final fantasy tactics
magical vacation
sword of mana

det er bare nogle af dem.... og det er kun på GBA det kan lade sig gøre...altså lovligt!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
quadquadSkrevet 16/08-03 17:10 
ok
RJKRJKSkrevet 16/08-03 17:11 
Jaeh. Det er UMULIGT at spille Final Fantasy Tactics på sin PS1 eller PS2... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 16/08-03 17:11 
GP32 er noget koreansk crap. Det eneste den har kørende for sig, hvis man bor i Europa, er at der er så meget emuleringslir til den. Homebrew området er også påvej frem, men som de fleste kender til herinde så er homebrew oftest noget crap (det er ikke en kritik af de folk som herinde laver det). For mig at se er GP32'eren kun en spøjs maskine som samlere køber for at have alt, eller også køber man den for at emulere og gøre sig i piratkopiering. Jeg skal ikke lyde hellig, hvad det angår, men ved emulering får man jo aldrig mulighed for at nyde dem ordentligt. det er unægteligt noget federe, at have originalen end en rom liggende på et flashkort. GP32 er en piratmaskine foremost, for dem som bor i Europa. Der er meget få spil til, og endnu færre gode spil. Ja jeg ved den kan tage MP3.
Jeg vil hellere spille Gunhed på min PCE end bøvle med en ordentlig emulering på et stykke hardware (der ja er imponerende spec-wise), der ingen support er på. Det handler jo ikke bare om spillene men om feelet, det er vel også derfor vi er her på Play:Right, vi tager ikke til takke med bootlegs og kopier!?
Prut!
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 16/08-03 18:18, rettet 16/08-03 18:19 
RJK >
Jaeh. Det er UMULIGT at spille Final Fantasy Tactics på sin PS1 eller PS2... ;p

Tactics på PSX og GBA er forskellige spil...

toAT, du glemmer for resten de tre bedste grunde til at have en GBA: CotM, HoD og AoS.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 16/08-03 18:43, rettet 16/08-03 18:44 
HoD og AoS er jo så nemme, at det nærmest er til at falde i søvn over :P
RJKRJKSkrevet 16/08-03 19:23 
Naiera >
Tactics på PSX og GBA er forskellige spil...

Jeg troede at det bare var grafikken, der var lavet om...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 16/08-03 19:31 
haha grafikken har de i det scenarie ændret, men helt glemt at ændre på styringen, hvordan man gemmer osv.. (kunne være en ret stor brøler).
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 16/08-03 19:41 
RJK >
Jeg troede at det bare var grafikken, der var lavet om...?

Nææ, det er et nyt spil, så vidt jeg husker. Jeg er da ikke 100 % sikker, men det ville undre mig hvis jeg tager fejl ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 16/08-03 20:54 
Du tager ikke fejl, det er noget helt nyt. Og vi glæder os alle ustyrligt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SquareSquareSkrevet 16/08-03 21:27 
Er der nogen der ved hvor man kan købe en GP32 rimeligt billigt ? altså fx fra England hvor fragt omkostningerne ikke vil være så store. Og er her også nogen der kan fortælle mig om jeg skal vælge med eller uden en form for lys installeret i maskinen. Fx backlit eller frontlit.
It's only a state of mind.
RJKRJKSkrevet 16/08-03 22:29 
Chrono >
Du tager ikke fejl, det er noget helt nyt.

Okay - my bad...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 17/08-03 01:07, rettet 17/08-03 01:14 
RJK >
Desuden er disse ROM'er ikke direkte kopier, men ændrede udgaver af originalversionerne.

Hm? Så vidt jeg ved, er ROM'erne meget sjældent alterneret.
NaieraNaieraSkrevet 17/08-03 01:13 
Chrono >
Og vi glæder os alle ustyrligt :)

Egentlig ikke :p

De skulle have udgivet Origins på GBA, eller noget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/08-03 01:16 
Square >
Er der nogen der ved hvor man kan købe en GP32 rimeligt billigt ? altså fx fra England hvor fragt omkostningerne ikke vil være så store. Og er her også nogen der kan fortælle mig om jeg skal vælge med eller uden en form for lys installeret i maskinen. Fx backlit eller frontlit.

Vi har jo nok fået slået fast at der ikke er nogen her, der har en GP32, så der er nok heller ikke nogen der via førstehåndserfaringer kan fortælle dig hvad for en slags belysning der er godt.

"Billigt" og "England" hører ikke sammen. Forsendelsen bliver måske billigere, men de butikker der er hardcore nok til at hente den slags til England, er også ofte nogle glubske svin (Raven f.eks.). Jeg tror dog, seriøst, ikke at der er engelske butikker der har den på laver. Prøv hellere Lik Sang, Play Asia, GameChoice eller GoldenShop/A.I. Trading.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/08-03 01:44 
Marc Klemp >
Hm? Så vidt jeg ved, er ROM'erne meget sjældent alterneret.

Prøv at brænde et par MAME ROM'er ud og sæt dem på et arcadeboard. Så skal du nok blive overbevist... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SquareSquareSkrevet 17/08-03 01:48, rettet 17/08-03 01:49 
Fandt en GP32 med Backlit for ca. £ 150 + porto hos www.gbax.com. Vil dog prøve at kigge lidt på de sider du henviste til Naiera og se hvordan priserne er der. Det vil dog højst sandsynligt nok være lidt dyrere da man skal betale mere i fragt fra asien end fra england hvor gbax.com sender fra.
It's only a state of mind.
MarcKMarcKSkrevet 17/08-03 03:16, rettet 17/08-03 03:28 
RJK >
Prøv at brænde et par MAME ROM'er ud og sæt dem på et arcadeboard. Så skal du nok blive overbevist... ;p

Ja okay, nu skal jeg ikke gøre mig klog på arkade-ROMs. Men det lyder egentligt usandsynligt (i mine ører), at visse arkade-ROMs er blevet alterneret. Er det noget du har prøvet? Hvis ja, hvad skete der da?

Jeg kan i hvert fald sige med sikkerhed, at Sega Master System ROMs er fuldstændigt identiske med den oprindelige kopi af dataen. Jeg vil derfor tro, det er sådan inden for emulering af langt de fleste (hvis ikke alle) konsoller - det er jo overordnet set det samme princip man benytter sig af.
RJKRJKSkrevet 17/08-03 11:34, rettet 17/08-03 11:36 
Nu er det mest (stort set kun) arcade ROM'er jeg kender til - hvilket jeg lige burde have kommenteret, sorry - og de er jo generelt meget mere avanceret opbygget end ældre traditionelle konsol-cartridges, der primært består af én EPROM på 8-512k, hvor et arcadespil sagtens kan have fx 50 EPROM'er op til 4MBit.

Det er muligt at alle de inkompabilitetsproblemer jeg har oplevet (det er dét der sker - de passer ikke sammen) skyldes, at der er for mange forskellige versioner af de samme arcadespil (bl.a. bootlegs som MAME ofte er baseret på etc.). Det kan man jo også se bare ved at kigge på mame.dk, hvor det samme spil typisk er i fem forskellige udgaver. Bortset fra én version er disse i øvrigt ikke komplette i MAME-ROM'erne, da man sletter de ting der går igen fra denne i de øvrige.

Det er ét eksempel på at man ændrer på indholdet og man vel dermed ikke kan kalde det en sikkerhedskopi.

I det hele taget har jeg svært ved at se, hvordan man kan forklare ROM-filer med, at de skulle gå ind under sikkerhedskopier (som er det eneste lovlige jvf. dansk lovgivning), da det vel er et fåtal af os herinde der rent faktisk ligger inde med EPROM-brændere og EPROM'er til at brænde dem ud igen...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 17/08-03 13:01, rettet 17/08-03 13:02 
RJK >
Bortset fra én version er disse i øvrigt ikke komplette i MAME-ROM'erne, da man sletter de ting der går igen fra denne i de øvrige.

Ja, det er sandt, det tænkte jeg ikke på.

I det hele taget har jeg svært ved at se, hvordan man kan forklare ROM-filer med, at de skulle gå ind under sikkerhedskopier

Helt enig!

Enkelte spil er dog frigivet under forskellige former for licenser som tillader brug af disse.
3of193of19Skrevet 17/08-03 18:48 
Hvad der teknisk set er lovligt og ej, kan ofte være bedøvende ligemeget, da de folk der vedtager lovene oftest ikke har forstand på det alligevel.
Når jeg ejer et spil som Shining Force 1 til Mega Drive i original, ser jeg ikke hvorfor dælen jeg ikke må spille det på Neogenesis på Xbox.
RJKRJKSkrevet 17/08-03 19:11 
Det er muligt, men nu skrev du altså at det var lovligt, og det er ikke tilfældet. That's all.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 18/08-03 13:23 
Hvad er så ideen med at viterligt tage sikkerhedskopier hvir man ikke må bruge dem alligevel?
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 13:25 
Dem må du bruge når originalen går i stykker ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 18/08-03 13:43 
Jeg kan huuuuske dengang jeg var barn, at firmaer bag spil der kom på disketter tit anbefalede folk at lave sikkerhedskopier. Det gjorde jeg så ikke med mit yndlingsspil System Shock engang.. så der gik lige 3 år før jeg fik den på CDROM. Men det er en anekdote der er ligegyldig.
Hvad sker der?
SquareSquareSkrevet 18/08-03 13:54, rettet 18/08-03 13:54 
Hvis der er nogen der har spørgsmål omkring GP32 håber jeg snart jeg vil kunne svare på dem. Har nemlig lige bestilt en GP32 fra England med Backlit.

Nu mangler jeg bare nogle 128mb Smartmedia kort... nogen der ved hvor jeg kan få dem billigt, og hvor de samtidig er på lager ?
It's only a state of mind.
fumfumSkrevet 18/08-03 13:58 
Sidst jeg så smartmedia kort var i mediamarkt i Flensborg. Der kostede 64mb 20 teuro. 128 vist 30 eller 35. Kan ikke helt huske. Købte kun 64mb, mit kamera vil ikke æde over.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SquareSquareSkrevet 18/08-03 14:01 
Alle de steder jeg har tjekket ( brugte edbpriser.dk ), hvor man så kunne få et 128mb SMC rimeligt billigt, har de dem ikke på lager :(
It's only a state of mind.
SquareSquareSkrevet 18/08-03 14:36 
Har fundet et rimeligt billigt sted nu og bestilt 2 128mb Smartmedia kort. Nu håber jeg bare de kommer før min GP32, for det ville da være en skam at sidde med maskinen og ikke kunne bruge den til noget ;)
It's only a state of mind.
SquareSquareSkrevet 19/08-03 23:28, rettet 19/08-03 23:29 
Modtog min GP32 i dag... det er nu altså en dejlig maskine. Har ikke set film på den endnu da jeg kun har et lille 32mb kot at nusse rundt med, men regner med at lægge et eller andet over når jeg får mine to 128mb SMC i morgen eller overmorgen. Det er selvfølgelig rigtigt at man ikke kan undgå at blive lidt halv ulovlig med den, da de fedeste spil nu altså er emulator spil.

Man kan dog få nogle homebrew spil der også er ret gode. Det eneste problem jeg lige ser er at det tager lidt tid at få især emulator spillene til at køre optimalt med lyd og det hele, og at det at finde spillene også kan være lidt besværligt. Det regner jeg dog med løser sig når jeg lærer den bedre at kende.
It's only a state of mind.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig