X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

dRxLaX feedback (tråden)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/12-24 06:33, rettet 06/12-24 06:43 
Jeg håber at I vil være så venlige at bruge tid på at give mig løbende feedback på ting jeg er i tvivl om i forbindelse med at jeg prøver at gøre mit 'dRxLax' spil rigtig godt (og færdigt).

Mit første spørgsmål er hvilken af følgende to typer af mine-rendering der fungerer bedst:

A: https://www.youtube.com/watch?v=UwVBEhAxEEk
eller
B: https://www.youtube.com/watch?v=M3HwrCiXXPw

Både med hensyn til hvad der er pænest, men også mht. hvilken form er tydeligst at se imens man spiller og tydeligst kommunikerer at der er en nedtælling i gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/12-24 12:24, rettet 06/12-24 12:49 
Fik lidt feedback på discord, hvor de foretrak B.

Så nu har jeg tweaket de ting jeg kan li' fra A ind i B:

Mine rendering model C
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/12-24 12:26 
Bemærk i øvrigt at video C laver noget ged med farverne på det grid der er i baggrunden. De første to er optaget på min PC og den sidste på min mac, begge i OBS og med det samme HDMI capture device. Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min linux pc godt kan holde farverne rigtige (uniformt grønne) mens min mac blander godt og grundigt rundt i dem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-24 16:39 
Jeg var nødt til at se dem en del gange før det gik op for mig hvad forskellene var :D

Jeg ville nok have sagt A da jeg synes at skift mellem farver inderst og yderst gør nedtællingen lidt sværere at se. Men det fungerer sikkert fint IRL :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 10/12-24 10:32 
dRxL>
Fik lidt feedback på discord, hvor de foretrak B.

Så nu har jeg tweaket de ting jeg kan li' fra A ind i B:

Er du ved at lave et Geometry Wars / Debris Infinity type spil?
dRxLdRxLSkrevet 11/12-24 10:37 
Jeg plejer at sige at dRxLaX første gang kom ud en del år før Geometry Wars, 2002 vs. 2006.

Jeg fik det bare ikke lavet helt færdig den gang, så det gør jeg nu ;)

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde 8 gode farver, som er nemme at skelne fra hinanden og samtidig "pæne"

Her er de farver jeg har pt.
dRxLaX feedback (tråden)

De fire øverste er jeg tilfreds med, men de nederste 4 kunne godt blive bedre. Især den sidste grønne farve er svær at skælne fra både "Gold" og "Neon Green".

I nedenstående video er baggrunden udeladt, så man bedre kan se farverne:

Dark Mode, uden baggrunds-grid
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/12-24 10:40 
Hvis nogen har mod på at prøve at hjælpe med farverne, er her den svg ovenstående billede er tegnet med:

https://pastebin.com/yEqY1gpa
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 11/12-24 11:06 
Orange og Chartreuse er lidt tætte på gold og neon green. Hvis Magenta bliver tonet lidt ned, tror jeg den er god nok.
Jeg synes den blå er lys nok til at der evt. er plads til en violet i en eller anden afskygning #7e47f5 og en teal #47f5cf.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-24 11:19 
Hvad med en helt hvid?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 11/12-24 12:34, rettet 12/12-24 22:33 
Mange tak for hjælpen begge to.

Hvid er en fantastisk ide, som jeg var langt fra selv at komme på. Den bliver endnu bedre for mig hvis jeg shader den lidt og kalder den "Silver" så den matcher "Gold".

Teal er også en rigtig god nuance, som har erstattet "Orange". Magenta'en er blevet tonet lidt ned.

dRxLaX feedback (tråden)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/12-24 13:39 
Vi har i øvrigt fået en killing for små to uger siden, og hun kan også rigtig godt li' spilet:

https://www.youtube.com/watch?v=e-49qykbx-4
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/12-24 11:57 
Tak for feedback i går, det var virkeligt nyttigt!

Nu har jeg et nyt vurderingsspørgsmål.
Jeg har tilføjet visualisering af udstødningen bag skibet. Jeg har to varianter af den, en hvor hvor udstødningen er animeret med en slags flimren på en 4 frames cyklus og en hvor den er helt stabil.

Det ville være påskønnet herfra hvis nogle af jer kan tage et kig på følgende to videoer og give mig feedback på hvilken variant der ser bedst ud.

Giv også gerne bud hvis I kan forestille jer en bedre måde at animere udstødningen på.

https://www.youtube.com/watch?v=PHAxucyZjrc
vs.
https://www.youtube.com/watch?v=9_eFNoKPxX8
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 12/12-24 13:49 
Jeg synes klart den sidste med fluttering, gør det nemmere at se, hvor og hvad man gør. Har du overvejet at rode med Rumble Pack support ved thrust? (hvis ikke allerede)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-24 15:42, rettet 12/12-24 15:42 
Enig, med fluttering :)

Har du overvejet andre baner? Så som barriers man ikke kan flyve/skyde igennem.

Spillets kurvede baggrund på fik mig også til at tænke på sorte huller visualiseret på grid:
https://as2.ftcdn.net/v2/jpg/02/62/68/29/1000_F_262682976_NeXwTSMY9BjURTAAjcFnopS1VSv9KjpX.jpg

Ved ikke om det bliver for voldsomt for Dreamcast, men det kunne måske være en sjov environmental hazard der kunne dukke op tilfældige steder og suge fly og skud imod sig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/12-24 19:01 
Hanky>
Jeg synes klart den sidste med fluttering, gør det nemmere at se, hvor og hvad man gør. Har du overvejet at rode med Rumble Pack support ved thrust? (hvis ikke allerede)

Jeg er så på med rumble pack'en til Dreamcast som i øvrigt er overraskende kraftig i forhold til moderne rumble dimser. Måske fordi den får strøm fra ledning og ikke et batteri kontrolleren?

Jeg har købt 8 stk til når jeg en gang får koblet 2 dreamcasts sammen med et link kabel og har sat mig nok ind i hvordan rumble API'et fungerer, til at jeg har kunnet bidrage med et forslag til et bedre API til det mest gængse open source devkit til dreamcast KOS: https://github.com/dfchil/KallistiOS/tree/add_set_of_working_examples_to_rumble_example

Jeg har pt. ikke rumble for 'thrust', men har haft nogle ret fede effekter for når man bliver ramt af skud, bumper ind i andre spillere og når ens skib går i stykker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/12-24 20:04, rettet 12/12-24 20:21 
Konsolkongen>
Enig, med fluttering :)

Har du overvejet andre baner? Så som barriers man ikke kan flyve/skyde igennem.

Ja, helt sikkert. Og jeg håber at have forskellige variationer klar inden deadline for denne konkurrence: https://itch.io/jam/dream-disc-24

Især håber jeg at nå at demonstrere en form for single-player hvor man laver time- eller score-attack med online leaderboards (som man indsender ved at aflæse en qr-kode med telefonen).


Konsolkongen>
Spillets kurvede baggrund på fik mig også til at tænke på sorte huller visualiseret på grid:
https://as2.ftcdn.net/v2/jpg/02/62/68/29/1000_F_262682976_NeXwTSMY9BjURTAAjcFnopS1VSv9KjpX.jpg

Sjovt at du også tænker på det, for det er en stor del af inspirationen:
https://discord.com/channels/488332893324836864/661640634095894549/1243208798093443082

Her er et billede af essensen af ovenstående link, hvis man nu ikke lige gider tilsutte sig min foretrukne discor server ;)
dRxLaX feedback (tråden)


Jeg prøvede om jeg kunne lave spillet igen til moderne hardware tilbage omkring 2014-15, og det her er ca. så langt som jeg nåede:
dRxLaX feedback (tråden)


Konsolkongen>
Ved ikke om det bliver for voldsomt for Dreamcast, men det kunne måske være en sjov environmental hazard der kunne dukke op tilfældige steder og suge fly og skud imod sig.

Jeg vil give det et skud, hvor jeg starter med at "store" sibe synker ned som ovenfor, og så vil jeg se hvor langt jeg kan strække den. Men jeg skal til at lukke ned for features inden konkurrencens deadline, hvis jeg også skal nå at have et brugebart single-player kompenent med online leaderboards.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 12/12-24 20:33 
Det giver helt sikkert en fed effekt, men feature creep er naturligvis vigtigt at holde under kontrol >:D
j/k
dRxLdRxLSkrevet 17/12-24 17:52 
Det er svært at programmere med cirkulære buffere, at få trails til at spille har taget alt for lang tid, og der mangler stadig flere bugs :-/

Men se hvor pænt det er:
https://www.youtube.com/watch?v=Deksbtqr5S8
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/12-24 20:16, rettet 19/12-24 20:40 
Så er spillet tæt på at være som jeg gerne vil have det rent visuelt for nu:

https://www.youtube.com/watch?v=32eB_JtmXI0


Hvad synes I om de splittede kondensstriber? Ideen er at variere på intensiteten imellem dem i forhold til hvor skarpt skibet drejer, men den del er ikke implementeret endnu. Kondensstriberne laver i øvrigt stadig nogle mærkelige hop og crasher spillet i et bestemt replay (heldigvis deterministisk).

dRxLaX feedback (tråden)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/12-24 15:46, rettet 20/12-24 16:07 
Måske er en enkelt hale visuelt klarere?

dRxLaX feedback (tråden)
dRxLaX feedback (tråden)


https://www.youtube.com/watch?v=eEqrSe-CvQg
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 23/12-24 01:54 
Så kom der lyd på!

https://www.youtube.com/watch?v=zF6rF0eo8jg
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 30/12-24 00:30 
Jeg kan lide begge udgaver af halen, men foretrækker nok den med det dobbelte hjulspor. Det giver fornemmelsen af at vi ser på TRON-agtige firhjulstrækkere på speed oppefra :-)
dRxLdRxLSkrevet 16/01 09:54 
Har lagt tid i at lave min egen font fundamentet til en menu system:

https://file.ndrx.net/drxlax/menu_teaser.mp4
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/01 14:10 
Jeg hygger mig så meget med det her, selvom jeg laver masser af ting jeg ikke er kvalificeret til ;)

dRxLaX feedback (tråden)

Så nu skal jeg bare oversætte det til C-kode :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/01 15:36, rettet 16/01 15:55 
Hov, jeg havde nær glemt at har lavet denne øvelse en gang før her: https://drxlax.ndrx.net/

Ser det bedre ud med lidt mere traditionelle bogstaver som på hjemmesiden i forhold til ovenstående skitse?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01 19:44 
Jeg synes det ser bedre ud på hjemmesiden :)


Har desværre ikke fået prøvet dit spil endnu, men håber jeg kan en af de nærmeste dage :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/01 16:38 
Nå men nu har jeg lavet det her:

dRxLaX feedback (tråden), så må det være en placeholder ;)

Vent gerne lidt med at prøve spillet, til det rent faktiske er spilbart. Regner med at det er snart.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/02 22:43 
Jeg er godt tilfreds med de nye animationer man kan se i følgende video:

https://www.youtube.com/watch?v=N_jkuH53Esk
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02 20:06 
Ja det ser godt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 08/02 12:15, rettet 08/02 12:24 
Her er status pr i dag med tweaks på partikler og andet:

https://youtu.be/R34qwG5OVes

Jeg satser stærkt på at få genetableret spiller input i aften eller morgen formiddag.

Edit: Jeg har valgt en spawn-lyd med lidt mere oomph og mindre sparkle ✨. Jeg synes selv at det er bedre, men hvad synes I?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 17/03 11:33, rettet 16/04 20:54 
Der er deadline i slutningen af indeværende måned for at rette ting til inden DreamDisc24 går i trykken, så jeg har fået lavet lidt mere.

Der er kommet status-bar'er på, og jeg har skruet op for brugen af kontrastfarver. Vil I sige at det er for meget med kontrastfarverne eller brugbart?

Og hvad med udformning af status barene? Hjælp gerne med designforslag eller link til eksempler på bar layout i andre spil der ville virke bedre.

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=77-NnZ0aIao

dRxLaX feedback (tråden)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 22/04 13:46 
Så er jeg nået til en milestone, nu også med (dumme) botter og en hel del andre nye features:

https://www.youtube.com/watch?v=XbZEg_ZdagQ

Jeg synes selv at det er blevet ret godt, hvad synes I?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04 14:30, rettet 22/04 14:32 
Det ser sgu ret sprødt ud :D

Hvad betyder bot type 'Random or none'?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/04 14:38, rettet 22/04 14:40 
Tak =) Det skulle meget gerne udkomme som DreamDisk24 meget snart, men så vidt jeg har forstået kun 150 kopier, og derudover gratis digital download. Sig til hvis du vil have en preview version på PM.

I stedet for at have et menupunkt til at sætte antal botter, sparer jeg lige plads i menuen ved at have både en "random" bot type, som altid vil spawne og og "random or none" type som med 50% chance ikke er der eller bliver en random bot.

Hvis man vil have kontrol, sætter man bare bot typerne til det man vil have, eller none.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 23/04 13:18 
Tillykke med fremskridtet :)
Det ser lovende ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04 13:39 
dRxL>
Tak =) Det skulle meget gerne udkomme som DreamDisk24 meget snart, men så vidt jeg har forstået kun 150 kopier, og derudover gratis digital download. Sig til hvis du vil have en preview version på PM.

I stedet for at have et menupunkt til at sætte antal botter, sparer jeg lige plads i menuen ved at have både en "random" bot type, som altid vil spawne og og "random or none" type som med 50% chance ikke er der eller bliver en random bot.

Hvis man vil have kontrol, sætter man bare bot typerne til det man vil have, eller none.

Kan den fås i GDI-format? Det er der nok større chance for at jeg kan afvikle nemt fra min CF IDE-løsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 23/04 14:39 
Kan du køre et .cdi billede? Det er et discjuggler format.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04 14:49 
Jeg havde ikke så meget held med WipeOut i cdi format, men jeg gav det også kun et minuts tid før jeg gik videre til noget andet :)

Du må gerne prøve at sende .cdi til mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 23/04 16:42 
Sendt på gmail.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/05 11:28, rettet 06/05 12:04 
Jeg har givet én youtuber eksklusiv mulighed for at vise dRxLaX frem og det går tilsyneladende løs om 7 timer:

https://www.youtube.com/watch?v=Jh5dezjvd10
dRxLaX feedback (tråden)

Jeg regner så med at det vil bringe i hvert fald en smule mere trafik til https://drxlax.com, hvor jeg igen håber på at kunne engagere nogle potentielle interessenter i spillet.

Super-letvægts versionen er at bede folk om at angive en e-mail adresse man kan notificere dem på senere.

Den lidt mere udspekulerede version er at invitere til en kommende lukket alpha/beta (virtual scarcity :-/).

Alternativt kunne jeg skrive at der kommer til at være cool leaderboards og sandsynligvis også online play og at man derfor skal registrere en bruger nu for at sikre sig sit gamertag.

Endelig kunne jeg godt tænke mig at have et forum (som jeg også havde for 20+ år siden: https://drxlax.ndrx.net/old/forum/index.htm ) men jeg er lidt i tvivl om hvordan det gøres bedst.

Er det de unge vil have i dag discord? I så fald kunne man vel "bare" indlejre en kanal i drxlax.com og kalde den en dag uden den store indsats. Men i så fald går jeg glip af muligheden for at integrere scoreboards med forum brugere og andet gejl man kunne lave over tid. På den anden side er det måske en lave indgangs-barriere for de fleste i det potentielle publikum at de ikke skal oprette sig som brugere på endnu en side?

Hvad ville I mene er det bedste at gøre mht. at have en eller anden form for forum funktionalitet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/05 17:51 
Jeg valgte den "nemme" løsning med discord: https://discord.gg/5AB4wmvYpA
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05 17:59 
Jeg kan ikke joine serveren fra det link uden at den opretter en ny profil til mig (linket åbner ikke appen).
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 06/05 18:02 
Det er et dumt link så! Sjovt nok prøver linket at åbne en desktop-klient på linux (som jeg ikke har installeret).

Festligt!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/05 02:58 
Virker det her direkte link for dig? https://discord.com/channels/1369262688365973555/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 06:51 
Nej det er stadig det samme :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 07/05 08:33, rettet 07/05 09:59 
PM mig dit brugerid så inviterer jeg dig direkte inde fra app'en.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05 12:55 
Jeg fik spillet en 40-50 runder mod bots i går :)

Jeg synes at spillet fungerer rigtig godt. Kontrollen er god og det er intuitivt nok til at man hurtigt kan lære alle aspekter ved trial and error. Jeg synes også at spillet er ret flot, trods det er simpelt. Den der mørke plamage der kører henover grid'et gør meget for at det ikke ser alt for statisk og kedeligt ud.

Her er nogle ting jeg tænkte på mens jeg spillede det:

*Jeg synes det er virkelig godt at spillet ikke stopper når der kun er én spiller tilbage. Det er fedt at man har mulighed for at dø stadig og at runden kan ende uafgjort.,

*En result screen efter hver runde ville være godt. Hvor man kan se hvor mange runder man har vundet sammenlagt og hvem man har dræbt/er blevet dræbt af.,

*God stereo lyd-effekt i spillet når skibet bevæger sig henover skærmen,

*Musik ville være godt. Et eller andet hårdtpumpende synthwave ville måske passe meget godt.

*Bombeantal ville nok være lettere at aflæse hvis det var "Bomb x <antal>" under healthbar.,

*Måske kunne det være sjovt med et form for charge-skud hvis man holder A-knappen inde i 1-2 sekunder. Måske noget der har mild homing?

*Stage hazzards. Vægge og sorte huller der suger skibe, skud, bomber til sig
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 21/05 14:49, rettet 23/05 10:10 
Mange tak Hr. Konge for de mange fine betragtninger.

Konsolkongen >
*En result screen efter hver runde ville være godt. Hvor man kan se hvor mange runder man har vundet sammenlagt og hvem man har dræbt/er blevet dræbt af.,

Det er et scoreboard for multiplayer som du kan se her:
dRxLaX feedback (tråden)

Men da der er 7 forskellige slags AI botter, kunne jeg ikke lige få en god idé til hvordan jeg skulle vise statistikken på en elegant måde, så jeg lod være for dette release. Jeg vil prøve at finde på noget senere.

Konsolkongen >
*Musik ville være godt. Et eller andet hårdtpumpende synthwave ville måske passe meget godt.

Ja! En gang troede jeg at det skulle laves som en eller anden slags chiptunes på AICA lydprocessoren, men jeg har fundet ud af at 1) jeg ved forbavsende lidt om synthesizere, trackere og den slags 2) Lydchippen i dreamcasten er ikke særligt vel-undersøgt i homebrew miljøjet og går også for at være uimponerende mht. features. Som sagt er min viden på området så svag at jeg har svært ved at gennemskue hvad der kan lade sig gøre. Jeg vil dog helt sikkert foretrække chiptunes fremfor CD-audio, men måske er der nogen herinde der kan hjælpe mig i gang med en bedre forståelse?

Konsolkongen >
*Måske kunne det være sjovt med et form for charge-skud hvis man holder A-knappen inde i 1-2 sekunder. Måske noget der har mild homing?

Det var der faktisk helt i begyndelsen hvor man kunne skifte til en anden type fly, som jeg kaldte "artillery" som havde et charge skud som eksploderede efter et stykke tid.


Konsolkongen >
*Stage hazzards. Vægge og sorte huller der suger skibe, skud, bomber til sig

Helt sikkert. I første omgang har jeg, lidt skørt, kun lavet ny grafik til den gamle gameplay code. Denne er lidt skrøbelig fordi jeg ikke var så god til at programmere den gang. Til gengæld kan man se replays der er 22+ år gamle. Planen er at refraktorere den gamle kode i rimelig grad, og så gemme den væk som en særlig gamemode man kan vælge.
Jeg har egentlig lavet gameplay koden forfra sidste efterår, men optimeringerne kombineret med 32bit flydende-tals ustabilitet gjorde at den ikke gav de samme afspilninger af de nye demoer som jeg ønskede, hvorefter jeg brugte alt for megen tid på at få den gamle gameplay kode til at tegne pænt.

Næste trin bliver at erstatte den gamle gameplay kode med den nye mere robuste kode, og så lave alle mulige spændende tilføjelser ovenpå den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig