X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lies of P


Svar
PapandPapandSkrevet 09/11-23 21:06 
Jeg havde kun set et par lunke previews af Lies of P, så da det i sin tid udkom på Game Pass, gav jeg det et skud med meget lave forventninger. Spillet starter langsomt, men lukker relativt hurtigt op for magien og specielt midtvejs rammer alt bare verdensklasse, inden det så lige falder lidt ned igen mod slutningen. Jeg har nu gennemført New Game+ og jeg er ikke et sekund i tvivl om at Lies of P er årets spil 2023 - i hvert fald for mig. Et gennemsyn af Reddit og diverse Youtube videoer tyder på at folk virkelig er blevet forbløffet over hvor godt det er og vi er helt oppe at ringe selv mod Fromsofts bedste. Jeg spiller stort set ALT der lugter af Soulslike, så der er rigeligt med reference materiale. :D

Det virker vanvittigt at en totalt udkendt sydkoreansk(?) udvikler kan skabe sådan noget. Det kørte fejlfrit fra start på Xbox Series X, som efterhånden er en sjældenhed med nye udgivelser. Banedesign, styring, bosskampe, soundtrack og historie er for det meste fra absolut øverste hylde hvis man er til Soulslike genren.

Sværhedsgraden er høj men fair. Der er ikke co-op eller pvp, men i stedet spectres man kan bruge som hjælp i de fleste bosskampe, som gør at de fleste vil have en realistisk mulighed for at gennemføre med lidt tålmodighed.

Spillets verden hænger sammen med en hub (som Dark Souls) og oser af fantastisk stemning, med et anerkendende nik til Bloodbourne. Den rørende historie er til at følge med i og der er rigeligt med hemmeligheder og forskellige slutninger til at tage flere gennemspilninger. Det hele er mere linært og mere "tight" end Fromsofts titler på en super positiv måde.

Kæmpe anbefaling her fra!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-23 07:43 
Jeg prøvede demoen da den kom ud i forbindelse med annoncering af spillet. Jeg var ret imponeret over hvor meget det føltes som Bloodborne, hvilket absolut er en god ting.

Spillet så også ret skarpt ud og kørte generelt rigtig pænt. Ikke noget der rykkede mig rundt visuelt, men igen et eksempel på et soulslike der teknisk er alt From langt overlegent.

Super godt at høre at du er så begejstret for det, så må jeg hellere få købt det snart.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-23 07:47 
Jeg er kommet igennem efter lidt mere end 30 timer.

Jeg var blæst bag over til at starte med, men min entusiasme faldt også væsentligt til sidst: Der kommer nogle baner ret sent som er virkelig uinspirerede, og har meget genbrug, også rent encountermæssigt. Spillet mangler overordnet noget af den grandiøsitet og skala som altid er tilstedeværende i FROMs titler.

Med det sagt har Neowiz præsteret det tætteste på FROMs soulsborne produktioner, jeg har spillet. Animationer, banedesign, encounters, kamp, animationer, gameplay - det føles som et spil fra FROM næsten 1:1.

Det skiller sig klart ud fra andre kloner, og formår også at introducere sine egne elementer med succes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig