X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dremel-kopier


Svar
WehnerWehnerSkrevet 11/08-23 18:34 
Jeg mindes, at i hvert fald Konsolkongen flere gange har nævnt Dremel-værktøj herinde. Jeg skal bruge noget lignende, men stort set kun til poleringsdelingen - det kunne være til at polere en marmorvindueskarm op eller måske gribebrættet på en bas (hårdt, ubehandlet træ).

Dremel virker lidt dyrt/overkill til formålet, selvom det sikkert ville være velegnet. Kunne man mon klare sig med noget billigere?

F.eks. denne, der kommer med en masse tilbehør:

Multi fra Biltema
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-23 20:44 
Jeg har ikke ret meget personlig erfaring med polering, men jeg har set en del videoer af folk der bygger egne guitarer/basser.

Jeg tror en billig efterligning vil være fint til det brug, men jeg ville nok købe en poleringsbørste i rigtig god kvalitet når det er så dyre ting vi snakker om. Der er skal måske også noget voks eller lign. på, men det må de kunne vejlede dig om i et byggemarked eller musik-forretning.

Jeg kan evt. prøve om jeg kan finde de videoer jeg har set, hvor de polerer med Dremel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/08-23 21:10 
Det vil jeg i hvert fald gerne se :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-23 15:36 
Dem kan jeg desværre ikke finde igen. Beklager :(

Men jeg holder fast i at en billig Dremel efterligning må kunne klare jobbet lige så godt som en original. Den skal bare kunne dreje værktøjet rundt :)

Jeg har selv kun en billig en jeg købte i Silvan engang, den har været okay til mit brug, men alle de spidser der fulgte med var noget værre bras, som enten knækkede eller var slidt op i løbet af meget kort tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/08-23 17:34 
Noteret mht. tilbehør. Takker :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig