X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox E3 2021 show


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-21 17:37, rettet 13/06-21 10:03 
Søndag starter Microsofts 2021 E3 “pressekonference”, som vi vel bør have en tråd til, hvis der ellers stadig er folk tilbage til at nyde og diskutere E3 herinde :)

Status for Xbox lige nu er, at de er midt i en transition, hvor Microsoft som en helhed er gået all in på gaming, i forhåbningen om at de på sigt vil være de bedste til at dominere fremtidens marked, grundet synergier mel... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-21 17:37, rettet 13/06-21 10:03 
Søndag starter Microsofts 2021 E3 “pressekonference”, som vi vel bør have en tråd til, hvis der ellers stadig er folk tilbage til at nyde og diskutere E3 herinde :)

Status for Xbox lige nu er, at de er midt i en transition, hvor Microsoft som en helhed er gået all in på gaming, i forhåbningen om at de på sigt vil være de bedste til at dominere fremtidens marked, grundet synergier mellem de ressourcer de har til at skabe værdi for en service som Game Pass og deres cloud løsninger mm. Det snakker Nadella og Phil Spencer lidt om her:

https://news.xbox.com/en-us/2021/06/10/satya-nadella-and-phil-spencer-on-gaming-at-microsoft/

Den omstillingsprocess har skabt en situation, hvor de siden midten af 2018 har købt et hav af studier, med de seneste her i marts 2021 værende paraplyen af udviklere under Zenimax med kendte franchises som Elder Scrolls, Fallout, Doom mm. Udviklere som har været forpligtede i anden retning, med aftaler som Microsoft har været nødt til at overholde, før de har kunnet starte produktionen til deres eget økosystem. Derfor er titler som The Outer Worlds, Wasteland 3, Psychonauts 2, Ghostwire Tokyo, Deathloop m.fl. stadig multiplatform.

Phil Spencer har dog klargjort at deres indkøb af studier i store træk handler om, at supplere “eksklusive” titler til platforme der har Game Pass og det vil der nok blive sat en streg under, ved deres E3 show i morgen. De tager selvfølgelig ikke spil væk, der allerede eksisterer på andre platforme, som Fallout 76, Minecraft eller Elder Scrolls Online og de kommer også til at overholde allerede indgåede aftaler, men overordnet set vil der være fokus på eksklusive titler til deres eget økosystem (som de pt. ser som Xbox, PC og streaming).

Hvad ser jeg frem til? Der er allerede annonceret så stort et line-up, at selv hvis der ikke blev smidt mere på bordet, ville det være svært at indsnævre til nogle få titler, men særligt med rollespillene, har de en helt uhørt vifte af titler på vej, som jeg gerne vil se mere af:

Starfield, Avowed, Elder Scrolls 6, Fable og The Outer Worlds 2.

Det sidste som leakede i går og så ved vi fra twitter at InXile, der stod bag det nyligt udgivne, fremragende, og måske herinde oversete, Wasteland 3, er i gang med et nyt (sandsynligvis steampunk) rollespil.

Det vil nok være for tidligt med inXiles spil, og Elder Scrolls 6, selv om sidstnævnte blev annonceret for nu tre år siden, men de andre håber jeg på er der. Starfield er nærmest garanteret, da det er på deres E3 konference artwork og det rygtes at få en udgivelsdato i slutningen af næste år. Perfect Dark vil nok også være for tidligt, da spillet bygges sideløbende med studiet, men man har vel lov at håbe..

Noget andet er om de har købt flere studier? I linket oven over står der:

With more than 23 studios worldwide creating games for Xbox

Microsoft har i øjeblikket 23 first party studier og det kan sagtens tænkes, at de her hentyder til partnerskabs spil som Gears Tactics, Flight Simulator, Ori, Tell Me Why o.lign. Men det kunne også være at de i øjeblikket er klar over, at de har mere end 23 studier og artiklen er på forkant med situationen :)

Showet starter søndag kl 19.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 12/06-21 19:44 
Tja, ikke rigtig noget interessant eller som kommer til at rokke ved at Sony sidder solidt på tronen denne generation med.
At de gå all in på service og streaming så jeg ikke engang behøver deres konsol men blot en kontroller fjerner nok den sidste interesse for mit vedkommende.
DunwichDunwichSkrevet 12/06-21 21:00 
Jeg vidste ikke at Sony havde udgivet nok gode spil i denne generation, som kunne plante dem solidt på nogen trone overhovedet.

Mht MS, så må de gerne snart udgive Flight Simulator på Xbox.

Jeg kom til at se noget af Ubisofts show på Youtube, og pludselig dukker der en fremvisning af Beyond good and Evil 2 op. Troede at det spil var blevet cancelled for næsten ti år siden, og for mig personligt, climaxede fremvisningen da også lidt med opkast i munden over, at de havde lavet det til et MMO. Ja, det er rigtigt. Et MMO.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-21 21:05 
BG&E2 MMO’et blev annonceret for nogle år siden. Det siger mig absolut ikke en fis. Dels fordi det ikke har noget til fælles med etteren, men etteren var heller ikke et vanvittigt godt spil efter min mening :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/06-21 14:04 
Fable tror jeg ikke vi ser noget til. Det ligger sandsynligvis stadig tre år væk. Forza kunne det være rart med en udgivelsesdato på, men det er nok for tidligt. Det lugter af 2023. Noget gameplay kunne jeg dog godt forestille mig de ville vise.

Starfield glæder jeg mig til at se hvad er. Håber det ikke bare er scifi Elders Scrolls men noget reelt nyt. Det vil vi næsten helt sikkert få en stor præsentation af. Hvilket gør at jeg ikke tror vi ser Elder Scrolls 6. I hvert fald ikke mere end en teaser, da de ikke vil stjæle opmærksomhed fra Starfield og så tror jeg at udgivelse stadig ligger mindst to år væk.

Ved vi egentlig noget om, hvad Machine Games arbejder på efter Wolfenstein? Det kunne godt være tid til at se hvad deres næste projekt er.
JmogJmogSkrevet 13/06-21 14:05 
Hov, glemte helt Halo Infinite. Der kommer nok en stor præsentation med ny grafik og forhåbentlig en udgivelsesdato, som er i slutningen af 2021.
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 14:21, rettet 13/06-21 16:18 
Jmog>
Fable tror jeg ikke vi ser noget til.

Det kan meget vel være for tidligt, for selv om det er Playground der laver det, er det et helt nyoprettet team (de har to teams nu), som står for det.

Jmog> Forza kunne det være rart med en udgivelsesdato på, men det er nok for tidligt. Det lugter af 2023. Noget gameplay kunne jeg dog godt forestille mig de ville vise.

Det lugter af Horizon først og ja, jeg ved godt, at det også var Horizon sidst og at de fremviste en tidlig demo til det normale Forza sidste år, men jeg tror Turn 10 kommer til at tage noget tid med den nye engine og så har der gået så kraftige rygter om, at en Mexico udgave af Horizon udgives i år, at det næsten er svært at tro på andet. Derfor cross-gen Forza Horizon Mexico i år og next gen normalt Forza i 2022 eller 2023.

Ved siden af det tænker jeg, at der også kunne være gode chancer for, at det næste normale Forza bliver et mere service fokuseret spil, med en lang hale og langt færre udgivelser..

Jmog> Starfield glæder jeg mig til at se hvad er. Håber det ikke bare er scifi Elders Scrolls men noget reelt nyt.

Jeg forventer Elder Scrolls i rummet, på samme måde som Fallout i dag er Elder Scrolls i en post apokalyptisk setting.

Jmog> Ved vi egentlig noget om, hvad Machine Games arbejder på efter Wolfenstein?

Ja, de arbejder på Indiana Jones, som blev annonceret i starten af i år. Ved siden af det har de et andet spil undervejs, som måske kunne være det næste Wolfenstein.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 14:32 
Dunwich>Mht MS, så må de gerne snart udgive Flight Simulator på Xbox.

Rygterne går på udgivelsesdato i juli, men som altid skal den slags tages med et gran salt..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 15:52 
Et platformseksklusivt Elder Scrolls VI ville blive det, der fik mig til at købe en Xbox igen, så det er det mest spændende for mig at få en tidshorisont på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 13/06-21 17:27 
Jeg kunne egentligt bare godt tænke mig, at Bethesda som udvikler får implementeret noget bedre QA. Muligvis adopterer en 3'parts "engine" til deres fremtidige spil.

Kreativiteten er fin nok, men det tekniske halter af helvedes til.

Er også lidt spændt på den kommende "rivalisering" mellem Forza og GT. Jeg tror vi har noget vild grafik i vente.
jaesjaesSkrevet 13/06-21 17:32 
Selvom, at jeg med få undtagelser ikke længere er interesseret i "triple A gaming", så er det ganske interessant at se, hvad der rør sig på den side også.

Så jeg er da nysgerrig på de fleste kommende store RPG'er og action-adventures, selvom jeg maks. kommer til at spille 10% af dem.

Fable:
Det bliver interessant om de kan bevare ånden fra Lionhead, og forhåbentligt også forbedre nogle af Peter Molyneux' idéer, som ofte er sjovere på papiret end i praksis.

Starfield:
Jeg håber det kan stå på egne ben, og ikke bliver et skin sat på Skyrim.

Elder Scrolls VI:
Den første times tid af Oblivion er stadig en af de bedste spiloplevelser for mig. Af den simple grund, at jeg for første gang følte det, som at det jeg havde i hovedet, når jeg som barn læste fantasy, kom til virkelighed rent visuelt.
Dertil var Skyrim for sin tid et ret helstøbt RPG, og rundt regnet på linje med min smag på tidspunktet. Så med mindre ESVI er Skyrim 1,5 er jeg umiddelbart frisk på at give det min tid.

Jeg må dog sige, at MS har skuffet lidt de sidste mange år.
Først var der launch af XBO, med dens nedtonede fokus på spil.
Så trak de lidt i land, købte og investerede i en masse spilstudier, og lovede stor fokus på spillene i fremtiden.
Det var i 2014, og siden har de igen og igen sagt, at det tager tid at se resultater. Ja, det gør det, men det også ca. 7,5 år siden de skiftede fokus, store spil tager typisk 3-5 år at udvikle, og SÅ mange spil har vi ikke set fra 1. og 2. part studier siden, så deres output er for lille i min verden :)
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 17:42 
Ok, nu fik jeg også lige tjekket Starfield ud. Det kunne også være en systemsælger. Skyrim møder Mass Effect eller sådan noget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 18:26, rettet 13/06-21 18:35 
jaes>
så deres output er for lille i min verden :)

Det har det bestemt været igennem hele One generationen, men for at vurdere, hvor meget de burde have udgivet, så lad os lige få styr på tidslinjen.

jaes>
Så trak de lidt i land, købte og investerede i en masse spilstudier, og lovede stor fokus på spillene i fremtiden. Det var i 2014, og siden har de igen og igen sagt, at det tager tid at se resultater.

2014 var da Phil Spencer overtog ledelsen af afdelingen, nærmest som en last man standing oven på Xbox Ones lanceringsfiasko i 2013. Det er på det tidspunkt, at de står og overvejer hvad de overhovedet skal gøre med Xbox afdelingen nu og hvor de til sidst ender med at købe Minecraft, som virker til at være en læringsprocess for dem i studie håndtering.

I 2017 bliver Phil Spencer promoveret til leadership teamet:

https://www.businessinsider.com/microsoft-xbox-phil-spencer-gets-promoted-to-executive-vice-president-2017-9?r=US&IR=T

I midten af 2018 begynder de så at vende op og ned på det hele. På det tidspunkt har de 5 studier (The Coalition, 343i, Rare, Turn 10 og Mojang), hvor det ene er en multiformat udvikler (Mojang/Minecraft), da de på E3 2018 annoncerer at de nu har fem nye studier:

The Initiative oprettes fra grunden, mens Playground, Compulsion Games, Ninja Theory og Undead Labs bliver købt. “Har nye studier” forstået på den måde, at det ene studie skal oprettes, hvor der på det tidspunkt kun er ledelsesholdet på plads, mens de andre teknisk er annonceringer af intentionen om at købe, som derefter færdiggøres i løbet af året.

I november 2018 annonceres så intentionen om at købe Obsidian og inXile, mens det samme sker med Double Fine på E3 2019.

I 2020 annoncerer de Zenimax købet, men det er så stor en handel, at den først lige er gået i gennem her i 2021 for få måneder siden.

Og mange af de studier de køber har diverse forpligtelser i anden retning, som de er nødt til at overholde. Double Fine og Inxile har fx crowdfunding løfter på Psychonauts 2 og Wasteland 3, som er deres næste spil. Arkane og Tango Gameworks har underskrevet tidseksklusive aftaler med Sony omkring Deathloop og Ghostwire Tokyo. Obsidian er med Outer Worlds forpligtet på deres aftale med Private Division. osv.

Oven i det er der så corona.

Så deres skift fra 5 til 23 studier begyndte i midten af 2018 og flere af studierne er både købt meget senere end det, mens de har aftaler, de er tvunget til at overholde. Ingen tvivl om at de udgav alt alt for lidt i One generationen - det er ingen vist uenig i - men jeg har svært ved at se, at de udviklere de har nu, burde udsende mere. Der er snarere tale om, at folk misser spillene, fordi de ikke kan sole sig i eksklusivitet, så når Psychonauts 2, Deathloop og Ghostwire Tokyo udkommer senere på året, ser det ud som om, Microsofts studier ikke producerer noget, men det er jo deres studier, som laver dem. Også selv om de har en tidseksklusiv med Sony eller er nødt til at overholde andre forpligtelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 18:33 
Det starter om under en halv time. Links:

https://youtu.be/1YnVzOA2wNs

https://www.twitch.tv/e3
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 19:09 
Ikke overraskende at de, gentagne gange, slår fast, at Starfield er eksklusivt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:18 
Nej, men det var nu ikke meget af det, vi fik lov at se.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:26 
...de er glade for deres game pass.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 13/06-21 19:27 
Hmm.. Stalker 2 ser okay interessant ud, ellers ganske "underwhelming" indtil videre.

Håber det bliver bedre...
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 19:34 
Synes det har været rigtigt godt indtil videre og ja, Stalker 2 så fedt ud. Forhåbentlig en blanding af Metro og Ghost Recon. Eller bare Stalker med et højere budget :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:34 
Jeg får altid lyst til at prøve ESO, når jeg ser noget fra det, men jeg synes faktisk godt, de kunne have vist noget mere tillokkende end det, vi fik her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:35 
Battlefield så ret interessant ud. Længe siden jeg har spillet den type shooters.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 13/06-21 19:37 
Virkelig flot grafik i Starfield, men de kunne godt have givet en lille luns af gameplayet - i det mindste mundtligt :)
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 19:40, rettet 13/06-21 19:44 
Wehner>
...de er glade for deres game pass.

Er vi ikke alle det :)

Jeg synes det gør en enorm forskel på communitiet, at alle har de samme spil, så når der udkommer fx det fremviste Back 4 Blood (fra L4D udviklerne), så har alle på ens friendliste spillet på dag et. Gør en stor forskel på den aktivitet, det får og hvor mange som er klar på coop fra starten af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:45 
Ja, det giver god mening.

Halos kampagne så også spændende ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 19:48 
Er godt nok et tætpakket show. Trailer på trailer på trailer, så man næsten ikke kan nå at få pusten.

Og det næste Plague Tale dag et på Game Pass. Nice!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 13/06-21 19:52, rettet 13/06-21 19:58 
EDIT: Min kommentar forsvandt efter jeg rettede den, underligt:
Jeg troede først, at det næste Plague Tale var Fable - samme farvepalette, og delvist samme karakterdesign :)
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:53 
Plague Tale så også interessant ud.

Far Cry lignede for mig noget, der hører en anden tid til, men det er jo smag og behag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 19:57 
Er Replaced et Metroidvania?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/06-21 20:17 
Forza Horizon 5 I Mexico set flot ud.

Skal spille Doom Eternal igen når 4k opdatering kommer.
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 20:26 
Redfall gjorde ikke rigtig noget for mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 20:29, rettet 13/06-21 20:29 
Har du spillet nogle af Arkanes spil? De er noget nær den bedste vestlige udvikler og leverer næsten altid fantastiske immersive sims.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 13/06-21 20:35 
Bede-x>
Ikke overraskende at de, gentagne gange, slår fast, at Starfield er eksklusivt.

Kommer til PC - Så meget for den eksklusivitet. Der var engang hvor det betød noget og kunne rykke konsolsalget, nu kan jeg enten streame det til min skærm med game pass eller på pc.
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 20:41, rettet 13/06-21 20:47 
Eksklusivt til platforme med Game Pass, som de bliver ved med at sige. Ikke selvfølgelig ægte eksklusivt, som jeg gjorde meget tydeligt i første indlæg.

Men kan se at du har fundet Phil's loophole, som dækker over et interview, hvor Spencer forklarede, at han nogle gange fik henvendelser fra folk, som nu sagde, at de ikke behøvede at købe en Xbox, når spillene var på PC, som om de havde fundet et særligt loophole. Det fik ham altid til at smile :)

Spillene er på PC fordi de gerne vil sælge dem til dig der. De er skam meget glade for at have dig som kunde på PC og streaming også.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 13/06-21 20:52 
Måske I skulle overveje at omdøbe denne tråd til Microsoft game pass, det er den vej det går, mindre fokus på hw og mere på service grenen.
EltanEltanSkrevet 13/06-21 20:55 
Bede-x>
Eksklusivt til platforme med Game Pass, som de bliver ved med at sige. Ikke selvfølgelig ægte eksklusivt, som jeg gjorde meget tydeligt i første indlæg.

Men kan se at du har fundet Phil's loophole, som dækker over et interview, hvor Spencer forklarede, at han nogle gange fik henvendelser fra folk, som nu sagde, at de ikke behøvede at købe en Xbox, når spillene var på PC, som om de havde fundet et særligt loophole. Det fik ham altid til at smile :)

Spillene er på PC fordi de gerne vil sælge dem til dig der. De er skam meget glade for at have dig som kunde på PC og streaming også.

Det rykker ikke konsolsalget at jeg kan spille det på flere platforme og det er vel hovedtemaet på dette forum.
JmogJmogSkrevet 13/06-21 21:22, rettet 13/06-21 21:24 
Bede-x>
Har du spillet nogle af Arkanes spil? De er noget nær den bedste vestlige udvikler og leverer næsten altid fantastiske immersive sims.

Enig, men baseret på den rene CGI trailer (omend flot), så er det sandsynligvis en co-op shooter. Er det tilfældet er jeg totalt ude. Håber der er single player.

Lækkert med 12 minutes på Gamespass, det ser jeg frem til.

Mine to højdepunkter var Replaced som ser virkelig interessant ud og så det der first person spil, som havde en virkelig underlig trailer-stil. Den med den japanske sang. Husker ikke lige spillets titel.

Skuffende med en CGI teaser til Starfield. Vi ved lige så meget om spillet nu som vi gjorde for fire år siden. Og store points til Outer Worlds for at have den sjoveste og mest ærlige trailer i showet.
NaieraNaieraSkrevet 13/06-21 21:27 
I det mindste er der vel noget TOW imellem nu og Starfield...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 21:40, rettet 13/06-21 21:53 
Eltan>Det rykker ikke konsolsalget at jeg kan spille det på flere platforme og det er vel hovedtemaet på dette forum.

Jeg gjorde det helt klart i første indlæg, hvad der menes med Xbox eksklusivitet, da jeg skrev:

Bede-x> Phil Spencer har dog klargjort at deres indkøb af studier i store træk handler om, at supplere “eksklusive” titler til platforme der har Game Pass
(..)
Bede-x> overordnet set vil der være fokus på eksklusive titler til deres eget økosystem (som de pt. ser som Xbox, PC og streaming).

Og så virker det som om, at du forsøger at lave et eller andet gotcha moment, ved at svare mig og skrive at Starfield bestemt ikke er eksklusivt, fordi det kommer på PC. Øh ja, det var jo præcis derfor jeg startede med at redegøre for, hvad der lå i begrebet i første indlæg. Selvfølgelig er det ikke en ægte eksklusiv. Det var faktisk derfor jeg i det citerede skrev “eksklusive” og definerede deres økosystem.

Og om det rykker på konsolsalget, skrev jeg vist ikke noget om og jeg ved heller ikke om det er “hovedtemaet” på Playright. Faktum er at deres spil er på PC, så folk kan spille dem der, hvis de har lyst. Eller streaming.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/06-21 21:48 
En del af os (går udfra jeg ikke er alene) er også bedøvende ligeglade med om et spil også findes på PC, da vi kun spiller på konsoller.
EltanEltanSkrevet 13/06-21 22:09 
Bede-x>
Eltan>Det rykker ikke konsolsalget at jeg kan spille det på flere platforme og det er vel hovedtemaet på dette forum.

Jeg gjorde det helt klart i første indlæg, hvad der menes med Xbox eksklusivitet, da jeg skrev:

Bede-x> Phil Spencer har dog klargjort at deres indkøb af studier i store træk handler om, at supplere “eksklusive” titler til platforme der har Game Pass
(..)
Bede-x> overordnet set vil der være fokus på eksklusive titler til deres eget økosystem (som de pt. ser som Xbox, PC og streaming).

Og så virker det som om, at du forsøger at lave et eller andet gotcha moment, ved at svare mig og skrive at Starfield bestemt ikke er eksklusivt, fordi det kommer på PC. Øh ja, det var jo præcis derfor jeg startede med at redegøre for, hvad der lå i begrebet i første indlæg. Selvfølgelig er det ikke en ægte eksklusiv. Det var faktisk derfor jeg i det citerede skrev “eksklusive” og definerede deres økosystem.

Og om det rykker på konsolsalget, skrev jeg vist ikke noget om og jeg ved heller ikke om det er “hovedtemaet” på Playright. Faktum er at deres spil er på PC, så folk kan spille dem der, hvis de har lyst. Eller streaming.

På ingen måde, eksklusivitet er blevet udvandet og giver ikke mening mere, ms er primusmotor i den udvikling hvilket er trist. Nyheds værdien når der kommer nyt hw forsvinder når spillene alligevel kan spilles på andre platforme, hvorfor skulle jeg interesse mig for den næste Xbox når jeg kan streame spillet på en stick eller lign. Men det du måske også tilhænger af?
EltanEltanSkrevet 13/06-21 22:10 
Jmog>
En del af os (går udfra jeg ikke er alene) er også bedøvende ligeglade med om et spil også findes på PC, da vi kun spiller på konsoller.

Tja men den udvikling som MS lægger for dagen, dropper de også konsol udviklingen og så er du tvunget ud i streaming eller pc.
ExceptionExceptionSkrevet 13/06-21 22:11 
Horizon 5 var "MVP" her, ingen tvivl om det. Baseret på reelt gameplay, og ikke kun flotte og intetsigende CGI trailers.

Men for pokker hvor er jeg træt af så mange "indie" spil der bliver fremvist her. Jeg savner samme kaliber af titler som Sony formår at bringe til bordet.

Derudover, who gives a shit about Fallout 76, eller Sea og Thieves? Jeg er ked af at sige det, men MS taber fandme OGSÅ denne generation hvis de ikke snart bringer deres A game.

Denne "reveal" var deres store chance for virkelig, at vise muskler bag deres mange køb af studier, samt det kæmpe potentiale de besidder. Så skal vi ikke sidde og spilde tiden med "Twelve Minutes, Yakuza, Sea of Thieves" og andet gammel lort. Disse titler må sgu få deres eget show, til den store begivenhed E3 er, skal der KUN bringes de allerstørste titler på platformen frem i lyset.

Jeg savner fandme den følelse af at være blæst bagover efter sådan er show (hvilket jeg mener SKAL være konklusionen).

Jeg har i mange år været mere til Xbox end PS, men alene fremvisningen af HFW var mere "mouth-watering" end dette her.

Tag nu for helvede og vis at I har den stærkeste (på papiret) konsol Microsoft.

Beklager min "rant" alle sammen, men der skal ske noget nu. Tag os nu med storm I kæmpemæssige spilfirmaer med næsten ubegrænsede midler, og masser af potentiale...
ExceptionExceptionSkrevet 13/06-21 22:19 
Tja men den udvikling som MS lægger for dagen, dropper de også konsol udviklingen og så er du tvunget ud i streaming eller pc.

Jeg kan ikke tyde om du har et horn i siden på MS, eller er inkarneret PS fanboy (hvilket blot er lamt). Men er Sony ikke også begyndt at uddele deres titler på PC?
NaieraNaieraSkrevet 13/06-21 22:22 
I give a shit about Fallout 76.

Og hvis der ikke var nok andre der gav en skid, så ville de heller ikke fortsætte udviklingen af spillet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/06-21 22:26 
Er det ikke samme historie som med Destiny, hvor folk også har haft svært ved at forstå, at det er blevet en stor succes, selvom launchen var lidt skuffende?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 13/06-21 22:27 
Fred være med det. Det skal du have lov til, sammen med alle de andre der tilsyneladende også gør det.

Men at MS bruger det til at promovere "next-gen" med er totalt mangel på situationsfornemmelse.
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 22:39, rettet 13/06-21 23:01 
Wehner>
Er det ikke samme historie som med Destiny, hvor folk også har haft svært ved at forstå, at det er blevet en stor succes, selvom launchen var lidt skuffende?

Det er præcis i den stil, bare ikke lige så overvældende som Destiny. Her er den globale top sællert liste pt. fra Steam*:

Xbox E3 2021 show

Og ja, det er Sea of Thieves på sjette pladsen, til trods for det ikke er på tilbud og har været “gratis” på Game Pass siden dag et.

Nogle service spil får deres eget liv, længe efter mainstream anmeldere og forums som herinde er gået videre og selv om de nævnte spil, ikke er på højde med Destiny i succes, så har de deres fanbaser.

*Bemærk dog at den udelukker en lang række titler, som min profil har sagt nej til at se, så det er ikke fuldstændigt retvisende og er mere tænkt som illustrerende for den overordnede pointe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 22:46 
Eltan>På ingen måde, eksklusivitet er blevet udvandet og giver ikke mening mere, ms er primusmotor i den udvikling hvilket er trist. Nyheds værdien når der kommer nyt hw forsvinder når spillene alligevel kan spilles på andre platforme, hvorfor skulle jeg interesse mig for den næste Xbox når jeg kan streame spillet på en stick eller lign. Men det du måske også tilhænger af?

Øh nej, jeg hader og frygter streaming, men forstår ikke hvad det har med mine indlæg at gøre. Du kører ud af nogle tangenter, som ikke har noget med mine oprindelige indlæg at gøre, så lad os bare holde her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-21 22:51, rettet 13/06-21 22:55 
Exception>Men er Sony ikke også begyndt at uddele deres titler på PC?

Jo, det næste ser ud til at være Uncharted 4 ifølge Sony:

https://www.polygon.com/22456881/uncharted-4-pc-release-dates

Xbox E3 2021 show

Og er streaming diskvalificerende for om en platform er værd at beskæftige sig med, har de jo PS Now, hvor mange af deres eksklusiver ligger fra tid til anden til bla.. Streaming.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/06-21 23:03 
Eltan>
Tja men den udvikling som MS lægger for dagen, dropper de også konsol udviklingen og så er du tvunget ud i streaming eller pc.

Nej da. Så nøjes jeg bare med Playstation og Nintendo. Der er rigeligt spil på de to platforme. Og jeg tror nu ikke MS er færdige med konsoller foreløbig. De er en kæmpe driver af Gamepass abonnementer.
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig