X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rogue Leader fylder 20 år


Svar
DunwichDunwichSkrevet 01/04-21 14:35, rettet 01/04-21 14:39 
Rogue Leader fylder 20 år i år, og IGN har lavet dette 43 minutters interview med Factor 5, hvor tre af de originale udviklere fra teamet, snakker om udviklingen af spillet. Det skulle vist mest have været en video, hvor de kommenterer et speed run af spillet, men - heldigvis - er det i stedet blevet et utroligt spændende interview om Rogue Leader, og en masse andet guf.

Bl.a. fortæller de, at Microsoft prøvede - med masser af penge - at få LucasArts til at droppe udviklingen af spillet, på GameCube, og i stedet lave det til Xbox. Microsoft havde set demoen, og var helt oppe at køre - som alle andre der så den - og ville have den som launch titel, da de ikke var sikre på, at Halo nåede at blive færdig som launch titel.

Men Factor 5 puttede foden ned, og sagde nej, da det øjeblikkeligt ville ødelægge deres partnerskab med Nintendo.

Factor 5 scorede også en programmør fra Rare, mens Rare var i gang med Perfect Dark Zero, da han ikke gad arbejde hos Microsoft, på det tidspunkt hvor MS købte Rare af Nintendo. Samme programmør, er grunden til, at Rogue Leader har en asteroids level bane, da han stod for teknologien til denne.

Så Microsoft lavede egentligt mange brølere dengang, som i sidste ende gavnede både Factor 5, Nintendo, og Rogue Leader.

Personligt ville jeg også have været lidt ked af, at måtte skulle spille Rogue Leader på Xbox, med dens ofte halv skidte farver. Der skal sgu være ordentlige farver i Star Wars.

Til gengæld var Luigi’s Mansion (også) skyld i, at Rogue Leader fik lidt kortere udviklings tid, da det blev besluttet, at Rogue Leader skulle være den allerførste GameCube disc, der røg i produktion, fordi Miyamoto lige ville købe sig lidt mere udviklings tid til sit eget spil - 3 uger fik han.

Det var derfor man kunne finde Rogue Leader på hylderne, inden selve konsollen var kommet ud endnu. Sådan fik jeg også min kopi af spillet, i Fætter BR, en dag før GameCuben’s launch dag.

Der bliver snakket en lille smule om Rogue Leaders til Wii, som aldrig udkom, og hvordan mere udviklingstid, har givet teamet tid til at finpudse flere af banerne, og gøre dem mere spilbare, end ditto baner i Rogue Leader. De taler om spillet, som om det faktisk næsten er klar til udgivelse, og jeg håber virkeligt, at det kommer ud til Switch snart.

https://www.youtube.com/watch?v=nYV2_JSf0jU&t=27s
DunwichDunwichSkrevet 12/04-21 10:16 
Nyheden har et par år på bagen, men Eggebrecht vil rigtig gerne have Rogue Leaders på Switch.

Som han bla siger: "The models still hold up."

https://nordic.ign.com/flight/6482/news/factor-5-president-would-love-to-see-star-wars-rogue-leaders-rogue-squadron-on-nintendo-switch
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig