X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Møbel til nye konsoller


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 10/02-21 20:10 
Jeg er interesseret i at høre om nogle herinde har nogle gode bud på møbler til XBOX Series X og PS5.

Grunden til at jeg købte en Xbox Series S til stuen er nemlig, at vi har et meget traditionelt TV bord som ikke kan indeholde de nye maskiner. Men nu har kæresten så i samme ombæring ytret ønske om en ny TV-skænk :D

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad folk har købt enten til gamerværelset, eller til stuen, som passer godt til XBOX Series X eller PS5. :)
tastasSkrevet 11/02-21 11:30, rettet 11/02-21 11:31 
Vi har dette tv bord. Jeg har mine konsoller bag lågen, som jeg åbner når jeg bruger dem.

Har en Series S pt og switch.
Når jeg engang får en Series X planlægger jeg at ligge den så toppen peger ud når lågen er åben. Konsoller i dag udvikler en del varme, så min erfaring er, at de helst skal vende så luften kan komme ud af tv møblet. Generer mig ikke at skulle stille dem lidt atypisk i møblet så længe jeg kan lukke for udsynet til dem når jeg ikke bruger dem.

Tv bord
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ExceptionExceptionSkrevet 12/02-21 05:59 
Mange tak for indspark. :)

Jeg tænker også muligvis på den løsning du snakker om mht. lægge konsollerne ned. Jeg kan vitterligt ikke finde et møbel hvor de kan stå oprejst - specielt PS5 er jo et fucking medium tower i sig selv.

Microsoft og Sony skal have kudos for at afprøve noget nyt design, men IMO er Xbox One X form faktor det ypperste der er skabt blandt spillemaskiner.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/09-21 21:21 
Jeg låner lige denne tråd.
Jeg mangler lidt plads til nogle konsoller. Har 2 tv møbler der hver er 90cm lange og 40cm dybe og høje. De fine og står i forlængelse af hinanden under TV som er væg monteret.

Her er min udfordring. Det er ca. 60cm plads i den ene side hvor man måske kunne stille en mindre reol eller lignende enhed med hylder, hvilke kunne give plads til nogle af de mindre konsoller uden at det skal være så klemt sammen.
Bare rolig, de mere luft krævende konsoller står med god afstand.

Jeg har kigget rundt efter noget der er lidt simpelt og som ikke koster en arm.

Nogen der kan komme med lidt forslag idéer?
Ville gerne dele et billede, men det roder hos mig lige pt. Sender det gerne i en PM hvis det er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-21 19:54, rettet 21/09-21 23:46 
Jeg har ikke nogen konkret løsning på hånden, men jeg står lidt i samme situation da jeg snart skal flytte :)

Som jeg kan regne ud kan der i den ene ende af stuen præcis være hele hi-fi setuppet fra subwoofer til subwoofer. TV-bordet er optaget af forstærkere og de kønnere konsoller, så jeg skal også bruge et alternativ til placering af PS5 + det løse.

Jeg tænker at jeg nok kommer til at have et eller andet møbel til en af siderne, enten et mindre TV bord eller en større reol (afhængig af hvor meget plads der bliver). En anden hurdle er længden på HDMI-kabler der realistisk kan trækkes. Jeg har et 5m kabel der fint virker til 120Hz/HDR på PS5, så jeg tænker at dette kan være en løsning:

Møbel til nye konsoller

Jeg fik ikke tegnet sofaen ind, men det bliver nogenlunde der hvor jeg ligger.

EDIT: Sofa tilføjet >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/09-21 20:49, rettet 21/09-21 20:50 
Er det ikke ligemeget, hvis du er død?

Ikea har deres Bestå linje, som er 60 i bredden og 40 i dybden. De kan rumme et par stykker :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-21 21:36 
Jeg har et par af dem i kælderen og har brugt dem sådan før, så det er i hvert fald en mulighed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 21/09-21 23:26 
Har du et par døde Konsolkonger i kælderen?!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/09-21 22:33 
Har vi ikke alle et par døde Konsolkonger i vores kælder? (Jeg har ikke nogen kælder).
Nærmere 2-3 døde Konsolkonger på loftet i stedet, dækket af papiruldsisolering.

Plejer også at lægge en enkelt frem på sofaen, når der kommer gæster. Det pynter sådan. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 23/09-21 18:31 
slk486>
Er det ikke ligemeget, hvis du er død?

Ikea har deres Bestå linje, som er 60 i bredden og 40 i dybden. De kan rumme et par stykker :)

Den har jeg set på. Men de lige lidt for bredde till hvad jeg søger.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-21 18:39 
Så skal du måske i stedet lede efter et gammelt hi-fi rack på DBA. Jeg tror desværre ikke den slags laves mere når folk vil kun høre deres musik på mikroskopiske bluetooth-højttalere :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 24/09-21 09:24, rettet 24/09-21 09:28 
Heh. Jeg har faktisk et rigtig Hi-fi møbel. Virkelig dejlig sag med rammen i fuld metal. og nogen skruer til hylderne der er længere end godt er. Det er bygget til at kunne bære nogle tunge forstærkere. Ja, det fundet på DBA til en virkelige god pris.
Jeg tror jeg vil snakke med min brors kæreste, hun er snedker og laver møbler. Måske hun kan lave noget for mig.

Konsolkongen>
Så skal du måske i stedet lede efter et gammelt hi-fi rack på DBA. Jeg tror desværre ikke den slags laves mere når folk vil kun høre deres musik på mikroskopiske bluetooth-højttalere :/

Ja, hvad sker for det. Må jeg bede om nogen højtalere der kan lever noget lyd.
JmogJmogSkrevet 24/09-21 16:58, rettet 24/09-21 17:35 
Hvis du har plads til den, så ser den her da ud som noget hvor det vil være supernemt at komme til mht kabler etc:

Link...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/09-21 09:28 
Meget nice. Men tror jeg hørte min tegnebog skrige et sted da jeg kiggede på prisen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig