X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ghost of Tsushima


Svar
quadquadSkrevet 13/01-21 15:49, rettet 15/01-21 23:38 
Grundet en voldsom mængde fantastiske spil i 2020, tænker at jeg denne titel nemt kunne blive overset, desværre. Om end det er en titel der lider af meget genretypisk og repetitivt design, er det så fantastisk velspillende og stemningsfyldt at det ville være en skam ikke at opleve. Det skulle endda også køre fantastisk på PS5.

Spillet visuelle stil er designet med stærk brug af farver, lys og skygge som de virkemidler der gør op for at der er ofret på andre punkter. Kan kraftigt anbefale at se på de smukke fotos folk har taget i spillet.

Er man til et flydende gameplay, hvor styring og følingen er i fokus (Horizon Zero Dawn), vil GoT uden tvivl hitte. Er man til en grandiøs oplevelse, hvor man aldrig løber tør for nye ting at prøve af, men hvor de basale ting er knap funktionelle (RDR2), vil man komme til at kede sig af det ensformige quest-design.

Tilføjelse: Så blev det også til det kun andet Platinum Trophy for mig. Første gang var i Horizon Zero Dawn. Spillet kunne være sagtens have skåret 1/3 af indholdet fra og stå lige så stærkt, men samtidig er hovedhistorien næsten for kort til at man kan nå at opleve hele den fantastiske vision af Tsushima som Sucker Punch har leveret. Det er definitivt det smukkeste og mest stemningsskabende spil jeg har set.

Sucker Punch har valgt at spillerens fornøjelse kommer i første række, hvorfor at man kan samle loot op fra sin hest, blive guidet til collectibles og aldrig på noget tidspunkt laver noget der føles som en pligt eller er dræbende kedeligt for "indlevelsens skyld". Som standard spilles der uden HUD, og det fungerer fantastisk!
Medmindre man har udviklet en open world-allergi (hvilket efterhånden vil være ret forståeligt), er der ikke meget der taler mod at spille GoT.

Screenshots
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig