X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt TV

Svar
tastasSkrevet 30/10-20 16:56 
Hey

Nå, så begyndte mit 4 årige gamle Samsung TV (KS9000), at få nogle fine små hvide lys prikker i bunden.. ca. midtfort og begyndende i siden. Det ser ud til, at man kan se de små LED kant pærer.
Heldigvis ikke så udpræget endnu, men det går jo sikkert bare en vej fra nu.

Nu hvor black friday nærmer sig, ville det måske være en idé at have gjort sig nogle tanker ... Se hele indlægget
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
103 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
NaieraNaieraSkrevet 27/12-25 04:33 
Jmog>
Det eneste du kan gøre for at fikse undertekster der er for lyse i HDR er at slå HDR fra.

Det kan man bare ikke på UHD Blu-ray eller mange af streaming-tjenesterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Dragon Quest VII Reimag...
JmogJmogSkrevet 28/12-25 12:53 
Det kommer vel an på afspilleren. Jeg kan da slå HDR fra på min UHD afspiller. Bruger man Apple TV eller andet lignende til streaming kan HDR også slås fra, men det er nok rigtigt at man ikke kan i TV apps.
NaieraNaieraSkrevet 28/12-25 13:36 
Man kan ikke bare slå UHD fra. Det skal konverteres til SDR, og så bliver billedet markant ringere, hvis ikke man har f.eks. en Lumagen Radiance Pro der laver rigtig Dynamisk Tone Mapping på billedet.

Når Apple TV kan levere streams i 4K og SDR er det fordi streaming-tjenesten har sådan en version liggende, ikke fordi man kan slå HDR fra eller at Apple TV-boksen kan konvertere HDR til SDR. Men det er ikke alle streaming-tjenester der tilbyder 4K SDR, så hvis man slår Match Range fra på Apple TV og ser HBO Max eller Disney+, f.eks., får man kun 1080p.

Prime, Netflix og Apple TV(+) har 4K SDR, blandt de mest gængse streaming-tjenester.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Dragon Quest VII Reimag...
103 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig