X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wuppo: Definitive Edition til 11kr på Steam


Svar
quadquadSkrevet 02/03-20 19:31 
Om end jeg endnu ikke har fået det spillet, er jeg blevet anbefalet det mange gange, formentlig grundet min kærlighed for Paper Mario. Jeg tænker at jeg næppe er den eneste der har hørt meget godt, men aldrig fået det købt.

Definitive Edition er til 1,5€ på Steam, hvilket skulle være et fantastisk køb.
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-20 14:40, rettet 03/03-20 14:50 
Det fik også en stor anbefaling fra en bruger på Resetera, der sagde at det med Nintendo-venlig æstetik og humor, samt Super Paper Mario som et nærliggende forbillede, fortjente mere opmærksomhed:

https://www.resetera.com/threads/wuppo-the-true-successor-to-super-paper-mario-and-one-of-my-favorite-metroidvanias-in-years-on-sale-for-99-cents-on-psn.109731/

Det må vist hellere få en chance. Tak for info om tilbuddet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
quadquadSkrevet 04/03-20 14:33 
Nu har jeg fået spillet det lidt og indtrykket er heldigvis stærkt. Klassisk Metroidvania, men kombineret med humor og figuropbygning fra Paper Mario. Man kommer både til at skulle snakke sig frem til nødvendige items, finde ud af hvordan de kan påvirke verdenen og så selvfølgelig en masse platforming. Lydsiden er stærk, grafikken er sød, men performance er desværre ikke optimal.

Indtil videre ville det både kunne bære en pris der var 10 og 20 gange højere, alt efter længden.
quadquadSkrevet 07/03-20 21:02 
Fantatisk indie-spil, virkelig en gennemført god oplevelse. Musikken er stærkt inspireret af Paper Mario og Yoshi's Story, men så også lige et tvist af mere moderne lyd. Bosskampe er typisk metroidvania, flere direkte inspireret af Hollow Knight. Rollespilselementer og dialog er inspireret af Paper Mario og Undertale, med lidt Fez blandet ind i gådeløsningen.

Jeg tror umiddelbart ikke at spillet byder på mange originale ideer, men de har haft glimrende smag i de spil de har taget inspiration fra. Medmindre man har en stærk aversion for et metroidvania med et sødt udseende, kan jeg ikke forestille mig mange der ville have noget imod det spil. Sværhedsgraden og gådeløsningen er i hvert fald ikke helt så tilforladelig som udseendet godt kunne foranlede en til at tro.

Jeg gik efter at få set alt i spillet, men var stadig en del jeg missede. Tog mig 14 timer. Normalprisen på 15€ havde været alle pengene værd.
jaesjaesSkrevet 08/03-20 15:28 
Tak for tippet.

For et par dage siden så jeg at Bug Fables er kommet på GOG. Det virker også som kvalitet i samme genre og kategori. Der er -20% p.t.
Det er også på Steam, hvor brugeranmeldelserne er meget positive. Og det er på vej til Switch og PS4.

https://www.youtube.com/watch?v=Snm-NE-Oy7U
https://www.resetera.com/threads/if-youre-someone-who-has-been-asking-for-a-proper-paper-mario-sequel-and-arent-playing-bug-fables-right-now-you-should-seriously-consider-it.156412/
quadquadSkrevet 08/03-20 21:03 
Det ser også rigtig interessant ud, bliver nok næste projekt.
WehnerWehnerSkrevet 09/03-20 15:10 
Hvor meget Monster Boy er der over det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 09/03-20 18:39 
Det er meget mere RPG end Monster Boy. Tempoet er også langsommere. Det er grundlæggende et Metroidvania hvor du igennem dialog, udforskning og gådeløsning finder nye items der kan bringe dig frem i spillet. Den del bringer tempoet ned, så man kan fokusere på alle de fjollede NPC'er og deres historier.
KTCKTCSkrevet 09/03-20 19:42 
Det er sat op igen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 14/05-20 09:28 
Wuppo er til 7kr på PS Store.

https://store.playstation.com/da-dk/product/EP4541-CUSA08533_00-WUPPOEU000000000
WehnerWehnerSkrevet 14/05-20 10:54 
Købt! Tak for tip :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig