X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vertikale & Horisontale shmups


Svar Sortering
varmtvandvarmtvandSkrevet 06/11-18 20:16 
Hvad jeg har prøvet: icade med ipad og en momo (mener jeg den hed) trådløs med min android har der været for meget input lag til at jeg gad.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
52 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
jaesjaesSkrevet 05/06-16 00:01 
Godt initiativ, men der er allerede en (lang) tråd om shooters :)

Så post evt. dit indlæg der.

http://www.playright.dk/forum/emne/3463-2d-shooters
ExceptionExceptionSkrevet 04/06-16 22:24 
I tråd med (no pun intended) tidligere indlæg vedr. fede Run 'N Gun spil, samt den generelle mangel på disse, ville jeg høre om der så skulle være mere held med nogle gode shooters?

Orientering og platform er underordnet så længe at gameplay holder.

Jeg kan selv lige lægge ud med nogle shooters som jeg finder fuldendte.


Blazing Star - SNK - Neo-Geo

Fra et objektivt perspektiv nok det mest visuelle overdådige spil til maskinen. Grafikken ligner noget der ikke burde kunne lade sig gøre på et system fra 1990. Derudover går grafik, lyd, og ikke mindst gameplay op i en højere enhed. Er en lille smule lettere end forgængeren Pulstar, men giver stadig smæk for skillingen i de senere baner.

19XX: The War Against Destiny - Capcom - Capcom Play System II

Min yndlings vertikale shooter. Fede multi-segmenterede bosser, musikken der underbygger stemningen, og en grafik der ikke skorter på detaljer eller eksplosioner. IMO meget bedre end 1944: The Loop Master.

DoDonPachi - Cave - Arcade, PlayStation, Saturn

Det fedeste spil i serien, før det hele begyndte at handle om at være en "score whore". Spillet besidder en perfekt balance af sværhedsgrad/belønning. Valget mellem enten bullets eller laser fungerer rigtigt godt, og går godt i spænd med den kaotiske natur spillet har. Grafik, lyd og gameplay er naturligvis top notch.


Dette var blot tre titler som jeg har brugt utroligt meget tid på. Jeg håber meget at I andre vil supplere nogle flere "hidden gems"; jeg er sikker på at der stadig må være nogle derude, som jeg ikke har stiftet bekendtskab med :)

Afslutningsvis må jeg også påpege, at jeg er uforstående overfor at de respektive firmaer ikke genudgiver disse juveler på nyere systemer. Jeg ved godt, at vi i ny og næ får en lille godbid men det batter jo simpelthen ikke i forhold til hvor mange - tror jeg - der ville være villig til at kaste penge efter genudgivelser, bearbejdet med den kærlighed de fortjener.

MVH
Martin
52 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig