X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Post DK


Svar
RaGeRaGeSkrevet 05/08-03 19:17, rettet 05/08-03 19:21 
Er jeg den eneste, der har fået uventet regninger fra postdanmark? Det utrolige er, at jeg lige har fået 2 regninger på henholdsvis 30 kr. og 20 kr., da de mener jeg ikke har frankeret mine breve nok, selvom de er blevet sendt dirkete fra posthuset og de selv har vejet dem og sat frimærker på. Sjovt nok, så fik min søster lign. regning i dag, selvom hun gjorde det samme... Jeg mener seriøst, at Post DK er ved at være halv korrupte, da det åbenbart sker temmelig ofte, til at det kunne være en smutter *BASTARDS*. 50 kr. er godt nok ikke alverden, men det er jo en principsag, som jeg ikke kan gøre en skid ved, da jeg ikke gemmer mine kviteringer fra de afsendte breve (man går jo udfra, at de har styr på det).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dpldplSkrevet 05/08-03 19:25 
Har prøvet noget ligne med et Brev de mente var for stor. Så der var sat et par kroner for lidt på i porto. Så jeg fik en regning på 23kr.

Jeg har stadig ikke betalt den regning. Og jeg tro de har droppet det (der kom en enkel rykker). Man skal til at passe på med post Danmark
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RaGeRaGeSkrevet 05/08-03 19:34 
Så venter jeg også med at betale. Har ellers fået at vide, at de ikke gi' r så let op selvom det er 50 kr. det drejer sig om.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/08-03 19:34 
Ja... Jamen så er det vel bare om at møde op med 50 kroner i 25-ører og smide dem på gulvet...

... *host* ...

Eller... Ja, men jeg ved godt hvad du mener. Jeg har efterhånden også fået en del af de fantastiske breve, hvor der står at min forsendelse er blevet indstillet til midlertidigt oplæg, fordi de ikke synes at det står tydligt nok på den, hvad indhold og værdi er. Så skal den elektroniske faktura printes ud og sendes til dem (det var før de regnede ud at det ville være nemmere at skrive en e-mail adresse på brevet), og så får man et fint brev med den told der selvfølgelig skal betales, samt en regning på 50+ kroner, for den "service" det er at skal tilbageholde min pakke...

Der er gebyrer på alt, det er snart for meget :/
KoludaKoludaSkrevet 05/08-03 20:03 
Det er faktisk 44,- + moms
Så det er hele 55,- i toldgebyr
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/08-03 20:05 
Det er da også 50+ :)
dpldplSkrevet 05/08-03 20:21 
RaGe >
Så venter jeg også med at betale. Har ellers fået at vide, at de ikke gi' r så let op selvom det er 50 kr. det drejer sig om.

De har givet op ved mig. Men jeg vil ikke have skylde vis det går galt ved dig :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JimPPJimPPSkrevet 06/08-03 20:10 
Har lige fået 2 idag ... betaler dem dog ikke da de ikke har vedlagt dokumentation!

Jeg sender en del spil og har derfor køkken vægt og måle stok (latterlige system!) alligevel lykkes det "mig" at "under"frankere med op til 5.50?

Selv om jeg følger deres skema...

Hvis ikke PakkeTrans kostede kassen så...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SquareSquareSkrevet 06/08-03 20:51 
Jeg betaler aldrig de regninger jeg får fra dem. Engang havde jeg glemt at et maxi brev eller hvad det nu hedder, ikke må være over 2 cm tykt, og ventede egentligt at få en regning fra postdk. Det gjorde jeg dog ikke... men havde som sagt heller ikke betalt den, da de aldrig plejer at gøre noget ved det.
It's only a state of mind.
bootsbootsSkrevet 06/08-03 21:03 
RaGe >
Er jeg den eneste, der har fået uventet regninger fra postdanmark? Det utrolige er, at jeg lige har fået 2 regninger på henholdsvis 30 kr. og 20 kr., da de mener jeg ikke har frankeret mine breve nok, selvom de er blevet sendt dirkete fra posthuset og de selv har vejet dem og sat frimærker på.

Næste gang du afleverer breve direkte på postkontoret, så bed dem skrive vægt, type (alm./storbrev/maxibrev) og portobeløb på brevet, og sætte et personligt datostempel ved siden af. Det tager lidt længere tid; men det går vel...
Desuden synes jeg du skulle skrive en klage og sende den til postkontoret. Det må jo dreje sig om dårligt uddannet personale. Det bliver ikke bedre, hvis ingen klager...
Rådet kan selvfølgelig ikke bruges hvis man selv putter et forfrankeret brev i postkassen. Her har jeg ingen anden løsning end at man sikrer sig at frimærkerne klæber ordentligt fast - er de lidt løse, så grib en limstift... Hvis man bruger for meget spyt/vand, kan man nemlig godt komme til at fjerne limen fra mærkerne, og det bevirker at mærkerne kan falde af, når spyttet/vandet tørrer. Man må ikke sætte tape hen over mærkerne; men man må godt sætte en stribe tape, så den lige rører mærkerne forneden eller foroven! Send en mail til post.dk, og bed om selvklæbende frimærker! Hvis de får tilstrækkelig mange mails med dét ønske, skal det nok blive til virkelighed. Sidste råd: skriv på forsendelsen hvordan I har regnet portoen ud. F.eks. Vægt/maxibrev/mål/påsat porto. Så har I mulighed for at få oplyst om der er noget ved det nye portosystem I ikke har forstået, eller om der er nogen i Post Danmark der ikke har forstået det... Jeg mener faktisk der bliver taget billeder af de underfrankerede breve (hæng mig nu ikke op på det, hvis det ikke er rigtigt), så det burde vel være muligt at få tilsendt en kopi af fotoet, så man kan se om der evt. er faldet frimærker af... Om man så kan få medhold i en evt. efterfølgende klage, ved jeg ikke; men sker det tit at man får porto regninger, synes jeg det er værd at prøve.
Men husk: KLAG!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig