X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

F-Zero GX preview


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 04/08-03 23:54 
Jeg fik mit japanske eksemplar af F-Zero ind af døren i dag, og jeg har selvfølgelig tilbragt et par timer med det.

Det første positive, hvilket jeg er en smule begejstret over, er widescreen og component understøttelse. Det er kun widescreen der kommer PAL folket til gode, men jeg er 99,9% sikker på at de tilgengæld får en 60HZ'er oven i hatten.

Grafikken både imponere og overrasker; spillet kører konstant 60fps klokke stabilt, ingen slowdowns, selv med 29 andre modstandere omkring dig. Viewdistance er helt i top, og det er nogle lækre textures der bliver brugt. Level designet er kreativt, og den artistiske stil har personligt fat i mig.

Gameplay er rigtig sjovt og simpelt; det er let at lære men svært at mestre. Farten er noget af det bedste ved spillet, jeg har personligt ikke se noget andet spil bevæge sig hurtigere end F-Zero GX. Hvis din mor tabte dig på hovedet da du var spæd, og det resulterede i nedsat reaktionsevne, så kan du godt stille og rolig snige/kravle dig uden om F-Zero GX, fordi det er stort set den muskel du skal bruge. Yderligere er spillet svært; Hard mode er praktisk set umuligt, og AI'en er en rigtig tålmodigheds-tester, men spillet er meget overkommeligt på Easy/Normal.


Jeg nyder spillet og det har kun overrasket mig indtil videre, der er en spændende Story Mode med tilhørende videosekvenser, og en masse vehicles man kan spare op til og købe. Jeg fraråder dog at importere det, medmindre man er vant til japanske spil.

Spørg bare løs hvis i har nogle spørgsmål :)
tastasSkrevet 05/08-03 00:22 
Har du haft mulighed for at teste det i multiplayer?
Jeg er lidt spændt på at høre hvordan det kører i Splitscreen :D
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 05/08-03 00:51 
WOW! Tror sq jeg må anskaffe mig dette spil!

Angående dit indlæg, så synes jeg det er enormt fedt at du tager dig tid til at skrive et lille preview af spillet og deler din glæde med os andre! Det synes jeg også andre skal begynde på!

Tak FreDDiE ;)
RonaldoRonaldoSkrevet 05/08-03 08:21 
Ja, det ville være et godt initiativ, men der er jo flere reviewers herinde, og de skal selvfølgelig ikke lave overarbejde.

Der er mange importere og folk som får spillene før os andre, at lige bruge 10-15 min. på et lille preview kunne være nyttigt for mange.

Angående multiplayer så har jeg ikke rigtigt rørt det endnu, men jeg lokker lige min bror og en ven over til en gang røvfuld, så skal jeg nok skrive lidt om det.
DommergaardDommergaardSkrevet 05/08-03 11:03 
Det var egentlig også det jeg mente! Folk behøver ikke tage dig tid til at skrive et 'review' eftersom de fleste allerede har et job som anmelder eller lign.!

Men et lille preview som du lavede igår, det er bestemt fint, og det er dejligt at læse om nogle spil som ikke har ramt Europa endnu, så kan man jo glæde sig endnu mere! :)

Glæder mig til at høre om Multiplayer! Godt initiativ!!

:)
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 11:30 
Jeg plejede at gøre det dengang der kom nye spil til Dreamcast. Nu skriver jeg om gamle spil i stedet =)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 12:37 
Hvordan er AI'en ellers? Snyder den?

Er der catch-up i spillet, li'som i de andre F-Zero spil til f.eks N-64 og GBA'en?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 05/08-03 13:02 
Sonic.dk >
Det synes jeg også andre skal begynde på!

Det er er der faktisk en del der gør.
Fandt da lige denne her :)

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=489&start=0
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/08-03 13:37 
Jeg kan da lige lave et lignede når jeg modtager Mario Golf :)

Glæder også mere til F-Zero nu. Venter dog til en US- eller PAL-udgivelse.
DommergaardDommergaardSkrevet 05/08-03 15:12 
jaes >
Det er er der faktisk en del der gør.
Fandt da lige denne her :)

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=489&start=0

Tænkte nu mere på Gamecube-spillene :)
PlaykidPlaykidSkrevet 05/08-03 16:07 
Det lyder i hvertfald ret lovende med dette preview, og jeg håber da jeg kan peppe min GC op med dette spil, for den er ærligt talt lidt urørt for tiden.
Spiller nu: Halo 3
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 16:09, rettet 05/08-03 16:10 
Har du ingen negative ting om spillet? Eller er det simpelthen gennemført og slår Halo, TWW og GTA med flere længder?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 05/08-03 16:19 
Spillet understøtter op til fire spillere samtidig, men de er forbeholdt VS Battle Mode. Det vil sige at man ikke kan være flere spillere i Grand Prix eller Story Mode. VS Battle foregår sådan at der højst kan være fire spillere ad gangen, og er der kun to eller tre spillere, så udfyldes hullet af en CPU(AI), man kan dog også slå den fra. Grafikken er bibeholdt, nok også grundet at man ikke kan vælge at have flere CPU'er. VS Battle mode er selvfølgelig sjovt, men det kunne være rigtig sjovt med noget Grand Prix/Story Mode co-op, fordi spillet er meget svært i forvejen.


AI'en er ret sej og virker realistisk. Jeg er holder mig stadig til Novice(easy), da Standard(normal) er svært, og Expert(hard) er urealistisk.

Der er ingen catch-up i singleplayer, jeg ved ikke om der er i multiplayer. Der er som regel en option for det (i multiplayer), og da teksten er på japansk, så er det lidt umuligt at finde ud af. Det er gør forskellen er AI'ens evner på hver sværhedsgrad, på easy er det kun AI'en i toppen der benytter sig meget af boost, på normal er det flere, og på hard er det alle. De virker også mere agressive på højere niveauer. Jeg prøvede på Hard at vente lidt over 10 sekunder og prøvede at kæmpe mig frem igen, jeg nåede næsten lige den bagerste ved målstregen.


Det sjove er at styringen er lige så naturlig og behaglig som Super Monkey Ball, hvilket jo også er udviklet af AV. De har virkelig rykket på Cuben, og jeg er spændt på hvad de arbejder på af nye franchises.
RonaldoRonaldoSkrevet 05/08-03 16:34 
Noget negativt? Det er soundtracket, det er ikke dårligt, men det kunne bare være så meget bedre. Det er sådan noget futuristisk rock, og der er da flere numre der klæder deres baner, men jeg savner personligt den der agressive techno der får mit adrenalin op og køre. Ret skuffende, men det er til at leve med.

Spillet er også meget svært, og det kræver at klare alt på alle sværhesgrader for at unlocke alle 41 characters og 21 baner. Det er nok bare mig der bitcher nu fordi jeg får røv ;)

De andre ting er i småtings afdelingen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig