X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bevar Spilmuseet


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:21 
Danmarks største og mest omfattende Spil musem med over 10.000 spil, maskiner og arkader. (Mange skulle være de eneste kendte eksemplare) Har netop fået afvist støtte fra Kulturministeriet.
Når man tænker på hvad pokker der ellers bliver kastet penge efter som film, spil og især kunst så er det sgu lidt mærkeligt at man ikke anerkender vigtigheden i at bevare en så omfattende del af vores historie som Spil Museet byder på. Op til nu har de selv måtte få det til at køre med både tid og penge for at offentligheden har mulighed for at se og opleve de gamle spil og maskiner.
De har derfor lavet en underskrift indsamling hvor de prøver at skaffe 5.000 underskrifter så Kulturministeriet måske tager tingene mere seriøst og anerkender spil mediet historie ligesom med så meget andet.
De er indtil videre allerede oppe på over 2.000.
Jeg syntes det er skuffende at spil mediet stadig har så svært ved at blive taget seriøst, det er ikke bare et problem her i landet men syntes det er for dårligt at der ikke bliver støttet om om de beskedne ting vi har.

Bevar Spilmuseet

Det tager 1 minut at underskrive den og man behøver ikke oprette en konto eller noget. Eller man kan skrive under med sin Facebook konto.
Jeg opfordre alle der holder af spil (Eller bare vil støtte en god sag) til lige at sætte det ene minut af og give en underskrift og støtte den Danske spil historie

Bevar Spilmuseet - Giv din underskrift.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 19:24 
Er det ikke den petition der har kørt i over et år allerede?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:29 
Jeg så den som en nyhed på IGN idag så kan være der er kommet gang i den igen.

Det skader ihvertfald ikke at sætte lidt spotlight på det igen ;)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
scavengerscavengerSkrevet 24/01-13 19:40, rettet 24/01-13 19:41 
Yup, her er tråden fra sidste år, men vel nok værd at reklamere for igen.

Link
Nemo me impune lacessit
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/01-13 21:31 
Underskrift givet :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-13 21:42 
Også herfra. Bedre sent end aldrig. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 24/01-13 21:42 
Skrev under da den kom frem :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 25/01-13 09:17 
har skrevet under
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 09:26 
Også her...kan ikke huske om jeg har skrevet under tidligere, men det håndterer systemet velsagtens.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig