X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gratis (gamle) Adobe programmer.


Svar
DarkenDarkenSkrevet 10/01-13 14:51 
Min kollega smed mig lige denne:
http://gizmodo.com/5973730/grab-photoshop-and-cs2-for-absolutely-free-right-here

Som leder til denne adobe side:
http://www.adobe.com/downloads/cs2_downloads/index.html

Deeet må jo siges at være helt ok :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ElgenElgenSkrevet 10/01-13 17:48 
Sejt
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 10/01-13 19:56, rettet 10/01-13 19:57 
Det er tilsyneladende en RET stor misforståelse. Adobe giver licensnøglen gratis væk til folk der ejer en licens allerede, så de kan lukke deres licensservere til CS2.

Der er ganske rigtigt ikke noget, der forhindrer folk i at downloade programmerne, men det er faktisk ulovligt, hvis man ikke har en licens.
DarkenDarkenSkrevet 11/01-13 01:17 
http://blogs.adobe.com/conversations/2013/01/update-on-cs2-and-acrobat-7-activation-servers.html
http://forums.adobe.com/message/4974662#4974662

Aha, kan godt se det er en fejl fra deres side af. Tror de har indset at det er umuligt at redde nu. Jeg så den jo først da jeg skrev og som overstående links viser, er nyheden flere dage gammel.

Det er tydeligt (nu) som du siger, at det ikke var intentionen, men denne information eksistere kun i et blog indlæg + nogle forum tråde og ingen steder på den frit tilgængelige download/serial side, samt installer/programmet ikke verificer andet end serial nummer. (Istedet for f.eks. at have en agreement prompt for at man kun benytter softwaren, hvis man ejer den i en anden/lignede format/version).

Så vil jeg ikke mene at det er ulovligt i at benytte softwaren. Hvorfor? Fordi de tilsyneladende ikke har gjort noget for at bede nyhedssiderne om at rette deres artikler. De har endda fjernet behovet for at have en adobe konti, siden er stadig tilgængelig og forsat uden nogen form for information/prompt om at man skal have købt produktet for at måtte downloade det. Alt sammen fra producentens egen side.

Kan ærligt sige det ikke var i ond tro (lige som mange andre har google vist). I alle de år jeg har måtte sloges på brugeres vejene, når de skulle købe, installere, aktivere, deaktivere, reinstaller, opdatere osv (oh the horror om at skulle opdatere en gammel photoshop til CS). Så virkede det faktisk som en "moving-on" gesture, der på samme tid kunne skabe interesse for deres produkter for folk som ikke allerede var investeret i adobe produkter (de kunder jeg har med at gøre, som arbejder med grafik på et kommercielt plan er max 1-1½ version bagud). Synes faktisk det var et smart træk, da jeg stadig troede det var et bevidst valg.

Er lidt spændt på om der kommer en mere officielt melding fra adobe, eller om de bare vælger at ignorere det, hvilket ville være pænt skørt, hvis de ikke ændre den nuværende download side. Enten spin positiv PR på det eller låst det ned ASAP. Mange af de sites, der stadig peger på download siden, er jeg sikker på ville ændre deres artikler/fjerne links, hvis adobe bad dem om det eller bare ændret download siden til at reflektere hvad kravet er for at bruge den.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 24/05-16 22:46 
Nå, men apropos gamle Adobe-programmer.

Jeg har en fuldt lovlig CS4-pakke, som jeg fik for nogle år siden i forbindelse med en opgradering til CS5.5, som jeg brugte på mit gamle arbejde i de sidste år. I dag bruger jeg kun CS-pakken til hobbyting, så CS4 er stadig helt fint privat. Efter opdateringen til min nye pc med Windows 10, har jeg dog ikke kunnet få programmerne til at opdatere.

I dag gravede jeg så dybt i them interwebs, og en anden bruger skrev, at man kan sætte uret på sin pc nogle år tilbage, og så vil den pludselig gerne opdatere. Det var jo let lige at teste, og 599mb opdateringer er incoming lige nu. Det er altså ikke særlig pænt gjort at give købt og betalt software en hemmelig udløbsdato på den måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
scavengerscavengerSkrevet 25/05-16 13:53 
Det findes snart sagt overalt :-(

Planned obsolescence
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig