X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone 5?


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 03/10-12 21:53 
Nogle der har købt den nye iphone 5?, eller har hørt noget om den om den er god eller ikke?, og om det passer med de rygter at den bliver hurtig/nemt ridset?, for det er da synd synes jeg, så i Godmorgen tv på tv2, at de testede nogle andre, bla. en Sony mobil hvor han stod og ridset/kørte en nøgle hen over dens skærm uden at den fik en ridse, plus den have værtet i mel og sand og vand is, og blev tabt uden den gik i stykker, hvae håbet lidt at den nye iphone 5 have været lige så robust.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 03/10-12 22:28, rettet 03/10-12 22:30 
Ikke at jeg opgraderer fra min iPhone 4 foreløbigt (for den virker fint) men jeg synes ærligt talt det er noget pjat at det skal være et minus at skærmen kan ridses med en bilnøgle. Det ville jeg forvente af enhver skærm faktisk. Og hvis man lægger en mobil i en lomme, taske, whatever sammen med løse nøgler uden at skærmen er beskyttet, så er man dummere end en våd brosten fra Tappernøje.

Hvad bliver det næste? "Den var i væsentlig dårligere stand end de andre mobiltelefoner vi kørte over med en lastvogn". Whoptifuckingdoo.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/10-12 22:29, rettet 03/10-12 22:31 
Den får ikke gode anmeldelser med på vejen. Kamera er det samme som i 4S. Ja glasset er Gorilla2 glas, som kan tåles at blive riset hvilke er godt sådan som vi altid har vores mobiler i brug i dag og som holder til lidt af hver. Desværre taber den lidt farve/larkering. Den kan ikke tåle vand og mel på samme måde som Sony'en.
Der ikke meget nyt i iOS på den. Så hvis man forventer noget nyt på den front fra Apple er der ikke meget at hente. Har man en 4S er den ikke pengene værd.
Sjov detajle er at Apple siger at de har den bedste skærm når Lumia 920's skærm slår den på både opløsning og updaterings hastighed med mere.
Er man Apple fan er iPhone 5 sikker fin nok. Selv om det mange penge for en mid-range mobil. Den er blevet overhalet af både Samsung, HTC og Nokia som alle har/får modeller på market der teknisk kan mere.

Personligt syns jeg det er synd at Apple vælger ikke at komme NFC i deres mobil. Når man tænker på hvor mange iSheeps der findes så kunne det virkelig skubbe den teknik frem.
KTCKTCSkrevet 03/10-12 22:40, rettet 03/10-12 22:42 
Det med ridserne er faktisk meget relevant. Min 3GS formåede at lade sig ridse ved at være i samme lomme som en plastic genstand. Jeg har den aldrig sammen med metalgenstande, men alligevel er der kommer flere og flere ridser i skærmen, og endda nogle så dybe, at de forvrænger billedet.
Stærkere glas er klart ønskeligt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-12 10:23 
Som 4S ejer ser jeg ingen grund til at opgradere - alle iOS6's features er tilgængeligt på 4S og hastigheden har jeg ingen klager over. iPhone 5 formfaktoren er lækker nok, men kun hvis man ikke allerede har en 4/4S. Mht. ridser, så har jeg ALDRIG hørt om ridse-problemer i min omgangskreds hvor der er mange der har iPhones. Men ok, hvis man tager en nøgle og aktivt forsøger at lave dem, så skal det da ikke udelukkes. iPhones håndterer også dårligt at blive puttet i en blender FYI. Hvis man har i sinde at behandle ens telefon dårligt, skal man bare købe en beskyttelsesfilm og evt. en case (stort og billigt udvalg på eBay).

Hvis jeg skal klage over noget, så er det over iOS6 softwaren :O ...
millenniummillenniumSkrevet 04/10-12 10:42, rettet 04/10-12 10:44 
"Velkommen til bilmagasinet. Vi har testet den nye Ford Mondeo, og hvis man tager en nøgle og kører den langs siden på bilen, giver det en lang ridse i lakken. Meget utilfredsstillende".

Ja for pokker! Hvis man tager en genstand og ridser den, så kommer der en ridse! Jeg tabte engang min iPhone 4S på asfalten, og den fik kun et minimalt hak i hjørnet, som ingen kan se.

Men nok om det. Jeg synes heller ikke Iphone5 er fed nok til at skifte fra 4S. Den er jeg stadig pokkers glad for. Lidt færre gram, en smule højere skærm og et panorama foto er simpelthen ikke noget som gøre mit liv mere lykkeligt.

Desuden synes jeg det er spadser dumt at ændre stikket til opladeren. Herhjemme har vi to iPads, to iPod Touch, og to iPhones. Det giver en masse opladere, så pyt med at én bliver væk, og på rejser er det reelt kun nødvendigt at have én oplader med. Det er én af fordelene ved at være Apple fanboy: Den ensartede strømforsyning. Og nu ødeløgger de dén fordel.

Tilgengæld kunne det være interessant at spørge: Hvilke funktionaliteter ville faktisk få folk til at skifte? Jeg synes jeg har så pokkers mange brugbare funktionaliteter i lommen, så jeg ved ikke hvad jeg mangler.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 04/10-12 10:50 
Greaseball>
Den får ikke gode anmeldelser med på vejen. Kamera er det samme som i 4S.

Jo den gør. Den får masser af gode anmeldelser.
Kameraet skulle være ca. det samme, men den er pga. pixel binning (software) langt bedre i mørke, og skulle have en tand bedre skarphed.

Greaseball>
Der ikke meget nyt i iOS på den. Så hvis man forventer noget nyt på den front fra Apple er der ikke meget at hente. Har man en 4S er den ikke pengene værd.

Det er måske rigtig at der ikke er meget nyt i iOS til 5eren, men det er vel også en af fordelene ved Apple? At man kan få de nye software opdateringer, på sin 1-2 år gamle mobil. Modsat hvis man har en Android eller Windows 7.5 Nokia.

Greaseball>
Sjov detajle er at Apple siger at de har den bedste skærm når Lumia 920's skærm slår den på både opløsning og updaterings hastighed med mere.

Det er ikke sjovt, men sandt. Nu er opløsning jo ikke alt, og forskellene på de to skærme er negligerbar. Sagen er at skærmens evne til at reproducere farver og ikke mindst sort. Den kan klassificeres som sRGB. Hvis du ikke tror mig, så læs Anandtech: http://www.anandtech.com/show/6334/iphone-5-screen-performance

Jeg kan også hjælpe dig men opsummeringen:

ANANDTECH>

Wrapping up, the iPhone 5 display is a quantum leap better than the display on the iPhone 4. Contrast levels and light output have both been increased, and color performance is astonishing. The full sRGB gamut is present here, and color errors are remarkably low even for a high end desktop display. While many were hoping for a move to OLED or some other screen innovation, this really is a huge step up that is very easy to quantify. To put this in perspective, in the past few years I've reviewed probably 30-40 different displays, from PC monitors to TVs to projectors. Not a single one, out of the box, can put up the Gretag Macbeth dE numbers that the iPhone can, and perhaps one projector (which listed for $20,000) can approach the grayscale and color accuracy out of the box.

Greaseball>
Er man Apple fan er iPhone 5 sikker fin nok. Selv om det mange penge for en mid-range mobil. Den er blevet overhalet af både Samsung, HTC og Nokia som alle har/får modeller på market der teknisk kan mere.

Den er mid-range? Fordi producenten har foretaget valg og ikke implementeret alt crap under solen? Og så på bekostning af batteritid. Den har vel faktisk noget ganske ganske kraftig hardware, og det måske bedste og stabile mobile OS, med det største udvalg af kvalitetsapps.

Greaseball>
Personligt syns jeg det er synd at Apple vælger ikke at komme NFC i deres mobil. Når man tænker på hvor mange iSheeps der findes så kunne det virkelig skubbe den teknik frem.

Keep trolling. NFC, jeg kunne ikke være mere ligeglad. Jeg tror simpelthen ikke Apple tror på den teknologi, ellers ville de have inkluderet den.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 04/10-12 10:52, rettet 04/10-12 10:54 
Det er vel det samme billede med mange af de nyeste smartphones - forrige generation er god nok til mange. Det er som, der er lidt stagnation mht. features i de fleste nye smartphones.

EDIT: la0s' indlæg kom først.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-12 10:56 
millennium>
Desuden synes jeg det er spadser dumt at ændre stikket til opladeren. Herhjemme har vi to iPads, to iPod Touch, og to iPhones. Det giver en masse opladere, så pyt med at én bliver væk, og på rejser er det reelt kun nødvendigt at have én oplader med. Det er én af fordelene ved at være Apple fanboy: Den ensartede strømforsyning. Og nu ødeløgger de dén fordel.

Det gamle stik har jeg længe syntes var en smule klodset, så jeg syntes der er rart de har taget springet. Trods alt bare et spørgsmål om nye USB kabler (det er samme USB oplader) som snart kan købes for en slik på eBay osv. Det mere trist med alle de eksisterende docks, højtalere, etc som folk har stående.


millennium>
Tilgengæld kunne det være interessant at spørge: Hvilke funktionaliteter ville faktisk få folk til at skifte? Jeg synes jeg har så pokkers mange brugbare funktionaliteter i lommen, så jeg ved ikke hvad jeg mangler.

Ja egentligt - når Apple er så gode til at supportere gamle modeller med ny software :)
Jeg er langt fra fanatisk iPhone bruger - faktisk bruger jeg kun den til tale, e-mail, navigation og et par apps mere. Bruger min iPad LANGT mere og vil have meget svært ved at undvære den.
HankyHankySkrevet 04/10-12 13:08 
Greaseball>
Er man Apple fan er iPhone 5 sikker fin nok. Selv om det mange penge for en mid-range mobil. Den er blevet overhalet af både Samsung, HTC og Nokia som alle har/får modeller på market der teknisk kan mere.

la0s>
Den er mid-range? Fordi producenten har foretaget valg og ikke implementeret alt crap under solen? Og så på bekostning af batteritid. Den har vel faktisk noget ganske ganske kraftig hardware, og det måske bedste og stabile mobile OS, med det største udvalg af kvalitetsapps.

Angående hastigheden, så lad mig da tilknytte benchmarks fra Eurogamers anmeldelse via dette link;

http://www.eurogamer.dk/articles/df-iphone-5-anmeldelse?page=3

Jeg er på ingen måde Appleknægt, og har ejet Galaxy SIII sidst, men tallene taler da sig tydelige sprog.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-12 14:27 
la0s>


Det er ikke sjovt, men sandt. Nu er opløsning jo ikke alt, og forskellene på de to skærme er negligerbar. Sagen er at skærmens evne til at reproducere farver og ikke mindst sort. Den kan klassificeres som sRGB. Hvis du ikke tror mig, så læs Anandtech: http://www.anandtech.com/show/6334/iphone-5-screen-performance

Jeg kan også hjælpe dig men opsummeringen:

ANANDTECH>

Wrapping up, the iPhone 5 display is a quantum leap better than the display on the iPhone 4. Contrast levels and light output have both been increased, and color performance is astonishing. The full sRGB gamut is present here, and color errors are remarkably low even for a high end desktop display. While many were hoping for a move to OLED or some other screen innovation, this really is a huge step up that is very easy to quantify. To put this in perspective, in the past few years I've reviewed probably 30-40 different displays, from PC monitors to TVs to projectors. Not a single one, out of the box, can put up the Gretag Macbeth dE numbers that the iPhone can, and perhaps one projector (which listed for $20,000) can approach the grayscale and color accuracy out of the box.


jeg smider dig lige dette billede af en test.
http://koti.kapsi.fi/gaichuke/Test/LD.jpg
Så kan man selv se hvilken af de to som har den bedste skærm.
Hvis alt skal være fair så har Nokia jo også kunne sætte de nyeste ind i deres mobil hvor Apples iPhone 5 er næsten et år gammel. Alle i branchen ved at den skulle være ude ved 4S tiden men blev forsinket af forskellige årsager.
Syns ikke der meget trolling over at siger man er skuffet over at de ikke har NFC med. Hvad det for noget at sige... :p Jeg lufter bare min ærlige mening og syns personligt at NFC er en lovende teknik som bruges mange steder og af mange andre. Den eneste grund jeg kan se at Apple ikke vil bruge den er at de ikke vil betale for andres ideer.

En ting jeg dog ikke forstår. Var det ikke bestemt at alle mobiler der skulle komme i EU skulle kunne bruge samme stik, netop Mirco USB. For at minske forbruget af ladere og gøre det nemmere for brugerne. Hvordan kan Apple slippet afsted med at lave deres eget stik, selv om man kan købet et omformer til MicroUSB.
Heh... og ja.. lidt troll kan jeg være ;p Sku for ringe at skifte bundstik så alle der har gamle iPhone/iPod stik i deres anlæg eller lign. skal købe en adaptor til 200,- kr. Når man nu tænker hvor udbredt det brede stik er.
millenniummillenniumSkrevet 04/10-12 14:48 
He he .... hvis man køber noget i dag hvor der står Nokia på, så har man IMO hovedet et helt forkert sted :-)

Min tidligere (og pisse dyre) N97 tager 2.pladsen for den mest crappede mobil jeg har haft hele livet. Nr. 1 var en billig 90'er telefon der hed Audiovox.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 04/10-12 15:02 
Greaseball>

jeg smider dig lige dette billede af en test.
http://koti.kapsi.fi/gaichuke/Test/LD.jpg
Så kan man selv se hvilken af de to som har den bedste skærm.

Hvor er den test fra? Virker biased, og når man ikke kender kilden er det svært at tage alvorligt? Under alle omstændigheder har Anandtech i hvert fald generelt styr på deres sager, og virker ganske upartiske. Men ja, er Lumias skærm bedre, så er den bedre, og det gør ikke i5 skærmen dårlig. Nu skal Lumia 920 også launches først ikke?

Greaseball>
Hvis alt skal være fair så har Nokia jo også kunne sætte de nyeste ind i deres mobil hvor Apples iPhone 5 er næsten et år gammel. Alle i branchen ved at den skulle være ude ved 4S tiden men blev forsinket af forskellige årsager.

Du troller ovenfor. Den er ikke et år gammel. Den har en custom-made ARM Cortex A15, som ikke var på markedet den gang. Der udover er de, som skrevet, custom designet, som er meget dyrt og som giver en højere ydelse.

Der udover bruger den en af de nyeste Broadcom-chipsets til LTE, de var simpelthen ikke på markedet sidste år. Jeg ved ikke med skærmen og integreringen af touch og skærm i samme lag, men den slags er også nyt.

Det eneste der var nogen som snakkede om sidste år, det var at designet blev anderledes. Det skete ikke, men det betyder ikke at de interne dele af 4s'en ikke var nok up to date.

Apple lader til, at ville køre en tick-tock strategi, som man kender fra Intels lancering af CPUer.

Greaseball>
Syns ikke der meget trolling over at siger man er skuffet over at de ikke har NFC med. Hvad det for noget at sige... :p Jeg lufter bare min ærlige mening og syns personligt at NFC er en lovende teknik som bruges mange steder og af mange andre. Den eneste grund jeg kan se at Apple ikke vil bruge den er at de ikke vil betale for andres ideer.

Det er ikke trolling at skrive iSheep?
NFC er ingenting endnu, jeg er med på at den er interessant, men synes slet ikke det har en penetration der gør det til noget Apple vil implementere, og ja du har ret, de vil hellere styre hele systemet selv, som med Passbook.

Greaseball>
En ting jeg dog ikke forstår. Var det ikke bestemt at alle mobiler der skulle komme i EU skulle kunne bruge samme stik, netop Mirco USB. For at minske forbruget af ladere og gøre det nemmere for brugerne. Hvordan kan Apple slippet afsted med at lave deres eget stik, selv om man kan købet et omformer til MicroUSB.
Heh... og ja.. lidt troll kan jeg være ;p Sku for ringe at skifte bundstik så alle der har gamle iPhone/iPod stik i deres anlæg eller lign. skal købe en adaptor til 200,- kr. Når man nu tænker hvor udbredt det brede stik er.

Jeg undrer mig også over det der med micro-USB, og ja Apple tager vilde priser for kabler og adaptere, men jeg synes det er en fornøjelse at de har skilt sig af med den gamle 30-pin. Den er 10 år gammel, og er træls at slås med. Micro-USB er jo også et lortet stikdesign. Den nye connecter, som har et dumt navn (Lightning), virker til at være mere holdbar ved øjesyn, og så kan den vendes begge veje, hvilket jeg synes er vigtigt. Så for mig er det en velkommen opgradering.

Om man står med et par ubrugelige docks? Tjaa.. er det ikke prisen for fremskridtet?
Hvad sker der?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-12 16:57 
millennium>
He he .... hvis man køber noget i dag hvor der står Nokia på, så har man IMO hovedet et helt forkert sted :-)

Tjoh... At du har ejet en N97 med et pappet Symbian system, er jo ikke ensbetydende med at alt de spytter ud nogle år senere også er skrammel,
Personligt kunne jeg ikke være mere tilfreds med min Lumia 800, selvom jeg efter min 5300 havde svoret, at jeg aldrig skulle eje endnu en Nokia ;)

Angående OS er det jo nok noget af det mest subjektive (næst efter design).
Hårde fans af Android vil påstå at iOS har stjålet adskillige features fra Android (for notifikationer er jo noget man nærmest bør tage patent på), hårde fans af Apple vil påstå at en Toyota Hiace er et plagiat af en iPhone 4.

Selv er jeg ikke ret vild med hverken Android eller iOS på telefoner, men alligevel kan jeg kun komme i tanke om én negativ ting ved begge; at man manuelt skal lukke processer, hvis der ikke skal ende med at ligge et tons processer/apps og suge saft i baggrunden.
Omvendt er WP7/7.5 lidt _for_ god til at lukke processer, så man f.eks ikke umiddelbart vil kunne have en IRC klient kørende konstant. - Men det er igen 100% subjektivt.

Audiovox husker jeg tydeligt... En klassekammerat måtte have en elastisk og tape permanent bundet om sin, fordi to af tapperne til batteriklappen var smuldret væk. :P

Tror jeg vil kunne gå på kompromis næste gang, og købe en iPod Touch + en WP8 telefon ;D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-12 17:07 
Billede er oprindeligt fra siden GSMarena.com

Ikke er at det specielt svær at være troll over for iFans. De tager alting så personligt.
Men deer får'et i mine øjne. Apple frigiver næsten den samme mobile år efter år med mangler og ringe service men folk køber dem stadig til alt for høj pris. Var prisen nærmere det som det andre lign modeller koster og firmaet knap så augant, Så kunne det bedre forsvares.
Men apple skal på den anden side også passe på de ikke forsætter for i samme stil. Jeg ser stadig flere og iphone brugere gennem mit arbejde som vil havde noget nyt. Så derfor vælger Android eller W7,8 eller venter på W8.

Vigtigt at kunne sætte et stik rigtig i? Uha ja.. kan godt se det svært når der flere muligheder end en. Men ok, det er Apple, jeg bøjer mig for de kloge.
Ja, ja.. har man penge nok er det vel ikke noget problem at købe nogen adaptors eller skifte alle sine docks ud.
Næ tak. Så heller bruge trådløs overførelse og opladning. HA! Så slipper man også for helt at skulle tænke på at vende stikket rigtigt :p (tror jeg lige troll'ede mig selv der).

Anyway... Syns personligt iPhones har været noget ringe skidt siden de først kom ud. Min mening(ja, min personlig) er ikke blevet bedre med tiden. Hvor er overførelse af billeder og musik via bluetooth, hvor er eget valg af måden af flytte filer mellem PC og Mobil? Det ting man har været vant til med mobiler før Apples indtog på marked. Hvorfor skal de mangle stadigvæk?
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-12 17:16 
millennium>
He he .... hvis man køber noget i dag hvor der står Nokia på, så har man IMO hovedet et helt forkert sted :-)

Nå... du mener på skuldrene altså.. Ja vi kan jo ikke alle havde det siddende mellem Steve Jobs formuldede baldre :p
Dårlig spøg til en dårlig bemærkning.

Nokia N97 var noget lort.. For at sige det pænt. Selv Nokia stod frem og sagde de havde klokket i det og undskyldte den model. Så ja.. når firmaet selv siger de har lavet noget hø så må det være styg.

Jeg er meget glad for min N8 idag. Fin stabilt OS, ja der ikke mange apps til den. Men det som jeg skal bruge. Der gratis GPS med fuld stemme navigation og stadig et af de bedste kamera på marked, kun overgået af 808 Pureview.
Nokia havde virkeligt svært ved at komme ind på smartphone marked. Mange meninger om dette. Dårlige ledelse beslutninger vil jeg kalde det. Satsning på for ringe OS'er som ikke var færdige til tiden. Symbian 3 er først noget værd efter den 3 store update til Belle. Dog ikke på højde med f.eks Android.. langt fra.

Deres samarbejde med MS og Windows Phone 8 ser dog meget spænende ud. Især hardwaren bag 920 virker meget lovende.

Min næste mobil bliver en Android eller W8. Bliver det W8 tager jeg nok Nokia og Android... endten Samsung eller HTC.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-12 18:59, rettet 04/10-12 19:07 
Greaseball>
Min næste mobil bliver en Android eller W8. Bliver det W8 tager jeg nok Nokia og Android... endten Samsung eller HTC.

.....What?

EDIT: Okay, nu tror jeg, jeg fatter det.

Altså: Bliver det W8, tager jeg nok en Nokia. Og skal det være Android,... enten Samsung eller HTC.(?)

Da jeg læste det de første par gange, lod det til, at du ville have enten en Nokia Samsung med både W8 og Android, eller en Nokia HTC med både W8 og Android :D
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-12 19:09 
Jeg ville nu også godt turde vælge en HTC til W8 :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-12 19:56 
Ja den nye fra HTC med W8 ser meget nice ud. Design ligger tæt på Nokia's. Også valget af farver til modelen. Men tvivler på at Nokia vil lægge sag an for havde "kopieret" dem. Heh.. har en fornemmelse at MS ikke vil give dem lov :p
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-12 20:52 
Er ikke helt inde i HTCs egne tilføjelser til WP systemet, så jeg ved ikke hvad de kan ud over det. - Altså ligesom min Lumia 800 har Nokia Maps, Nokia Drive etc.

... Og en helt speciel "Nokia Blue" farve til mine tiles! 8D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
la0sla0sSkrevet 04/10-12 21:03, rettet 04/10-12 21:16 
FancyPants>

Selv er jeg ikke ret vild med hverken Android eller iOS på telefoner, men alligevel kan jeg kun komme i tanke om én negativ ting ved begge; at man manuelt skal lukke processer, hvis der ikke skal ende med at ligge et tons processer/apps og suge saft i baggrunden.
Omvendt er WP7/7.5 lidt _for_ god til at lukke processer, så man f.eks ikke umiddelbart vil kunne have en IRC klient kørende konstant. - Men det er igen 100% subjektivt.

Lige for at klargøre, du skal faktisk heller ikke lukke iOS apps, de lukkes selv og bruger ikke noget hukommelse. Sjovt nok eksisterer der, den myte om at man skal lukke Apps for at frigøre systemresourcer (sjovt nok noget som Apples egne supportfolk spreder). Det er dog helt forkert. :)

EDIT: Link her: http://speirs.org/blog/2012/1/2/misconceptions-about-ios-multitasking.html

Når det er sagt, så vil jeg sige, at jeg synes Win7-8 er virkelig interessant, og noget af det mest spændende på markedet. Jeg er ikke selv interesseret i at skifte, dertil har jeg investeret nok i iOS, har et fantastisk workflow kørende, og synes personligt at der er mest lækkerhed der, både OS og designmæssigt. Det vil jeg ikke undskylde for. :)

Men jeg vil håbe at Windows får succes (hvorfor pokker brandede de det ikke for alvor som Metro, i stedet for det der med at alt skal være WindowsWindowsWindowsWindows?). Det ville være sundt for alle, ligesom hvis WebOS havde fået traction og ikke var blevet ødelagt af HP. Det er stadig et spændende alternativ, som nok aldrig få lov at få gennembruddet. Og jeg synes i den grad, at det er forfriskende at se et bud på en anden måde at gøre det på.

Greaseball: keep it up!
Hvad sker der?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-12 21:46 
Pas - Sådan var det bare på den sidste iPad (aner ikke om det var 1 eller 2) og iPhone 4 jeg havde i hænderne - dog skulle der køre en heeel del før det begyndte at kunne mærkes det mindste, ifølge ejermanden af pågældende fon. :P

Håber også WP8 vinder indpas på markedet - Ikke for at slå Apple ud, men fordi konkurrence på markedet som regel er sundt, og en af de bedste måder at motivere til udvikling (og forhåbentlig lidt prisnedsættelser hos Apple).
Og ja, jeg forstår heller ikke hvorfor det skulle hedde Windows Phone, når det eneste genkendelige fra Windows, er at der ligger 'Office' programmer/apps på telefonen ;D

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Apple laver nogle tæskelækre produkter... Jeg er måske bare lidt for meget sindig jyde, til at kunne synes det kan retfærdiggøre samtlige af deres prisskilte. ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
la0sla0sSkrevet 04/10-12 21:51 
Den første iPad 1 har kun 256Mb RAM, så den er ret slow med iOS5, så der kan det sagtens have været sådan. :)
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 14/05-15 09:37 
Min iphone 5 har det med at ringe et fuldstændigt tilfældigt nummer op engang imellem uden at jeg gør noget..!? Jeg tænker på om der er en eller anden indstilling jeg kan slå fra så dette ikke sker! Det er virkelig irriterende :-(
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 14/05-15 10:59 
Ikke en indstilling. Enten software fejl i OS'et eller en form for kortslutning. Mest sandsynligt software, så du burde kunne løse det med en factory reset.
enfenenfenSkrevet 14/05-15 11:17 
Sker det når du har telefonen oppe ved øret, eller er det vilkårligt? Og er det kun numre fra din telefonbog?

Der var problemer med proximity sensoren (den der slukker for skærmen under samtale), og det gjorde, at man kunne komme til at ringe nogen op ved en fejl. Det skete også for mig selv et par gange. Men det skulle gerne være rettet.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 14/05-15 11:37, rettet 14/05-15 11:37 
Synes det kan ske på mange forskellige måder! Når jeg har den i lommen osv. Den ringer til folk fra min telefonbog. Den burde jo ikke kunne aktiveres når den er låst. Må prøve med et reboot.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig