X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til formatering af pc


Svar Sortering
nerosnerosSkrevet 19/02-11 13:58 
Jeg har en gammel Acer slave PC som jeg gerne vil have formateret. Altså fuldstændigt slettet for alt og så geninstallere windows XP.

Hvordan formatere jeg den?

Det skal siges jeg ikke ved en skid om PC har været opflasket med Mac hele livet :-)
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 19/02-11 14:45, rettet 19/02-11 14:46 
Hav XP skiven klar. Start maskinen, tryk F1/F2/DEL, gå ind i bios og find et emne der hedder boot/boot menu, her vælger du at den skal starte fra skiven (dvd/cd). Gem og exit.

Start maskinen med skiven i, og den indlæser en masse filer og kommer til sidst til en installations-menu. Her kan man vælge at installere oveni, vælge andet drev osv. Her kan du også markere evt. drev og slette (formatere) dem.

Og så skulle resten gerne køre af sig selv.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 19/02-11 15:07 
Ok mange tak det prøver jeg!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/02-11 16:55 
Hvis det med bios bliver for indviklet, burde du kunne trykke F8, når computeren starter op, med XP-skiven i drevet, hvorefter der dukker en boot-menu frem, hvor du kan vælge drevet. Derefter er smøren den samme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 19/02-11 17:45, rettet 19/02-11 17:45 
Neros du vil være godt tjent ved lige at kigge i roden af C: for at se om det originale image har lagt drivers ned på denne location. Det er rimmelig standard for mange producenter (nogen laver dog en sekundær partition istedet for).

Hvis xp brokker sig over den ikke kan finde nogle harddiske. Så er der i bios'en typisk en feature hvor man kan slå HDD til i en kompabilitets mode, så kan xp skiven læse den. Ellers skal du ud og finde en hdd driver som så skal indlæses under initialisering af xp skiven (den beder dig om at trykke "F6" for at indlæse drivers).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 19/02-11 18:26 
Echelon VI>
Hvis det med bios bliver for indviklet, burde du kunne trykke F8, når computeren starter op, med XP-skiven i drevet, hvorefter der dukker en boot-menu frem, hvor du kan vælge drevet. Derefter er smøren den samme.

Jeg kunne faktisk ikke helt finde ud af det! :-/ Min computer har hele 3 partitioner tror jeg nok! Jeg har ihvertfald fået geninstalleret mit windows XP igen og systemet kører udemærket lige nu. Tænkte bare det måske var rart at få den helt slettet og blive som ny igen ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 20/02-11 11:26, rettet 20/02-11 11:40 
dchang>
Her kan man vælge at installere oveni, vælge andet drev osv. Her kan du også markere evt. drev og slette (formatere) dem.

Og så skulle resten gerne køre af sig selv.

Jeg fatter ikke lige hvordan det der skal gøres? Det må da forhelvede kunne lade sig gøre at formatere den! :-( Jeg synes jeg har gjort alt hvad i skriver men der kommer aldrig sådan en menu frem hvor man kan formatere?

Edit: Jeg tror jeg har fat i noget af det rigtige nu ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig