X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saturn 20-pins mod-chip


Svar
MarcKMarcKSkrevet 12/07-03 23:10, rettet 12/07-03 23:51 
Hej alle,

Efter at have givet mig i kast med Sega Master System udvikling, vil jeg nu gerne prøve at kreere noget til Sega Saturn konsollen, samt have mulighed for at prøve andre folks hjemmelavede programmer og spil. Derfor vil jeg vil gerne høre fra folk som har prøvet at modde en 20-pins Sega Saturn til at kunne læse CDR-medier. Hvor kan man købe en 20-pins mod-chip? Kan det bedre betale sig at investere i en 21-pins Saturn og en dertil passende mod-chip?

Det er vigtigt for mig at understrege at her _ikke_ er tale om afvikling af illegale spilkopier, men udelukkende hjemmeudviklet software.

Desuden vil jeg gerne vide hvad jeg bør betale for Discworld II (SS) i middel stand? 100 kroner?

Jeg tager på ferie, og er først hjemme den ~22. juli. Så på forhånd tak for eventuelle svar.
la0sla0sSkrevet 13/07-03 00:18 
Well to ting:

1. 20 pins chippen er umulig at få fat i den, og selv hvis man ser en til salg passer det oftest ikke. Det er for det meste 21 pins... jeg har aldrig set en 20 pins til salg.

2. Jeg håber du er meget MEGET god til programmering, i hvert fald hvis du have noget spændende ud af det... den er meget svær at programmere meningsfuldt til. Hvorfor ikk bare springe den over og gøre det på Dreamcasten?

Anyway hvis du virkelig vil til at rode med det (og selvfølgelig ikke pirat ting) så skal du have en 21 pins saturn... andet er der ikke
Hvad sker der?
MarcKMarcKSkrevet 26/07-03 01:06, rettet 18/08-03 18:11 
Tak for svaret :)

Det var ærgeligt at 20-pins chips ikke er tilgængelige. Erhvervelsen af endnu en Saturn må vente, og så vil jeg prøve at skaffe mig et PC Comms Link kabel til brug med et Pro Action Replay kort indtil videre. (Nogen der ligger inde med et?)
la0sla0sSkrevet 26/07-03 04:49, rettet 26/07-03 04:50 
jeg vil lige undskylde min halvmongole stavekapacitet i min tidligere post. jeg prøver at gøre noget ud af den måde jeg staver på. da jeg mener det er værd at sætte pris på.

så lad den post stå til skræk for andre...

anyway.. hvis du har talentet til programmering så ville det jo bare være smukt.. jo mere homebrew til saturn jo bedre. det var ingen afskrækning, det jeg skrev.

og hvis du virkelig har en del saturns og ikke har noget imod at dræbe dem, er der altid swaptricket, som virker.. selv med backups! Eller bare brændte cdere. Jeg er bare ikke den person der selv gør det.. ikke med min saturn overhovedet (vel martin?)!

Anyway go for it... no matter what.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig