X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nævn et gammelt arkade-spil


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 09/07-03 07:07 
Jeg kan huske et gammel coin-up spil fra min barndoms grillbar.

Det var en shooter. En rumskibs-shooter. Set både oppefra i nogle baner og vist nok bag fra (?) i andre.
Og så var det hele kedet sammen af video-sekvenser. Altså optagede skuespillere. Og så der en masse forskellige piloter med hver deres farve (rød, guld, grøn osv.)

Jeg tror ikke det var nogen licens, men deres eget hjemmekrøl.

Tja.

Nogen der kan huske eller ved noget?

Do your thing retro-arcade-freaks!
Have you considered sucking less?
AssassinAssassinSkrevet 09/07-03 09:26 
Du kan vel ikke huske omkring hvilket årstal vi snakker? Det ville hjælpe lidt på det....
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
millenniummillenniumSkrevet 09/07-03 10:22 
Jeg mindes et spil med en lignende beskrivelse fra spillehallen i City2. Det var helt klart i sidste halvdel af 80'erne.
Så vidst jeg husker styrer man at jetfly, skiftesvis fra siden og bagfra. Alle baggrundene var video-optaget. Spillet gik vidst nogenlunde ud på at skyde fjendtlige gæster af den slags der kommer i ufo'er.
De mellemliggende videosekvenser foregik indenfra forsvarets kontrol-rum.
Titlen derimod.... så meget kan jeg ikke huske.
The medium is the message.
MrCaseMrCaseSkrevet 09/07-03 10:59, rettet 09/07-03 10:59 
Jeg elsker dig, millenium.

That's right... det er lige præcis det...

Det havde sådan en sekvens når der ikke var penge i hvor alle de forskellige piloter checkede ind.. det var super koolt hvis man var 10 år gammel....

Now all we need is some answers.... ... wait a minute!

:)

RJK, din guru, hvad siger du?
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 09/07-03 12:09 
Jeg går ud fra vi snakker tidligt/midt 80'er, så det må jo være noget laserdisc-noget. Jeg er ikke så meget inde i de titler (jeg tror Dragon's Lair er det eneste laserdisc-spil fra den gamle periode, som folk har gidet at bevare), men ud fra de sparsomme oplysninger du har givet, kunne det måske være M.A.C.H. 3?

KLOV: M.A.C.H. 3
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 09/07-03 12:12 
Bingo! Det er det spil jeg husker.
The medium is the message.
MrCaseMrCaseSkrevet 09/07-03 12:56 
MrCase er i tvivl...

Jeg husker en af de første baner hvor man racer gennem en skov... does it ring a bell?

Man kunne vist også trykke på to drej-flyet-90-grader-til-den-ene-eller-anden-side-knapper.

Og jeg huske det som sci-fi... tror ikke det var med real-life billeder i selve spillet...
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig