X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DarkStar One: Broken Alliance


Svar
nerosnerosSkrevet 30/06-10 18:17 
Det lyder meget sjovt men har nogen prøvet det og hvad synes i om det tidligere spil på PC?

Det kunne godt tænkes at de måske har fået lidt ideer fra

EV NOVA:
http://www.ambrosiasw.com/games/evn/
Glimrende lille spil :-)

DarkStar One. Exploring the Galaxy Walkthrough Part I
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 30/06-10 18:47, rettet 30/06-10 18:48 
Darken>
Trods interessant koncept med ét skib vs flere, er spillet for linært til det virker. Handelsdelen er ligegyldig, historien overfladisk, npc og missioner ensformige. Rum atmosfæren trækker dog op. Karakter: 5/10

Overstående er min vurdering af pc spillet om er identisk (ser det ud til).

For at uddybe lidt. Du er låst til hvor du kan rejse hen til (mission baseret), hvilket også låser dig til ship upgrades (da man skal finde artifacts til dette). Der er ingen grund til at handle da man tjener fint på missioner, får våben via fjender og man kan skippe et par upgrades, uden det giver for store problemer. Der er meget få npc skibs typer og man ser ikke universet som væren rigtig befolket.

Det er lidt en skam, da nogle af ideerne er gode nok. Feks ville Freelancer modellen med mange skibe, sikkert kunne virke med artifact upgrade (hvis der ikke var et finitivt antal).

Det er også cool at man kan lave et hyperjump hvor som helst i et system (hvis man ikke er i combat eller det er på cooldown), time dialation hvor man sætter hastigheden af spillet op (godt til lange ture, eller hvis man .. hmn leger med fjender).

Det der er aller fedest, i forhold til freelancer (som jeg i øvrigt er ritti glad for), er rummet i sig selv. planeternes størrelse, rotation, måner osv er flot lavet.. der var et mindeværdigt øjeblik hvor jeg jumpede ind i et system og troede det var en nebular til den ene side, men næ det var bare en kolosal grøn planet.

Men i sidste ende er et spil som freelancer mere levende, interessant og engagerende singleplayer (DSO har ikke mp så der kan det ikke sammenlignes).

Kort sagt, et spil man kun bør købe til budget pris (og så kun hvis man er vild med rum spil).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 30/06-10 19:35, rettet 30/06-10 19:36 
Hmm ok det lyder ikke helt så sjovt som jeg troede. Det er ellers en genre som vi ikke har set meget til de senere par år. Jeg kunne godt savne en rigtig fed space shooter til PS3 eller XBOX.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig