X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til gode store hørebøffer


Svar
DarkenDarkenSkrevet 05/09-09 01:39, rettet 05/09-09 01:41 
Lang historie kort (min version af kort :P).

Havde et par Sennheiser HD 570 i lang tid, den overlevede igennem to reparationer og et par ledninge skifts. Den måtte lade livet til sidst, men havde ydet godt.

Så købte jeg et par sennheiser HD 580 Precision, til forskel fra HD 570 har denne et splittet kabel og er nem at skille af så man kan se hvor problemet er (og minimal kabelværk mellem højtaler og udgangen på hørebøffen.. go deal). Men kablerne går alligevel istykker før eller siden. Passer ok på mine hørebøffer (uheld kan ske), men jeg bruger dem meget... rigtig RIGTIG meget.. så det er ok acceptabelt... også selvom det er et hyr at få bestilt nye. Husker ikke hvordan nu, men sættets venstre hørebøf fik nogle problemer med høj volume, så da kablet røg for anden gang købte jeg nye.

Jeg købte så et par Medusa 5.1, som havde en masse smarte ting med surround fis, mikrofon, muligheden for at blive klappet sammen inkl en lille taske dertil (tænk LAN, hvis man undre sig over valget ;). Desværre gik der ikke mere end et års tid, så skete der et uheld der smadrede bøjlen+hørebøf "holderen" i den ene side. Det er nu ubrugeligt at have på hovedet. Så nu bruger jeg blot mikrofonen da elektronikken ikke fejler spor.

Jeg fik købt nyt kabel til min HD 580, hvilket skulle have været en midlertidig løsning som så blev noget permanent til lige for 10 minutter siden da kablet i den ene side røg.

To the point:
Har brug for et nyt headset med følgende krav:
- Store bøffer, skal dække ørene ikke hvile på dem.
- Lyd kvali på min. niveau som de overstående sennheiser's
- Ikke være for besværlige at rykke rundt på (fra pc til tv eller med til lan)
- Er det kabel, er det at forstrække at det er et simpel layout som HD 580, hvor man selv kan pille nemt, samt mindre risiko for intern kabel problemer.
- Helst med en god garanti (som sennheisers) og dansk forhandler, for at gøre (evt?) rep nemmere.

Skal bruges til:
- Alt slags spil både konsol og pc.
- Film.
- Musik af varierende genre (både trance, rock og klassisk)
Kort sagt, lyd kvali er meget vigtigt, samt komfort da de bliver brugt i mange timer på en uge.

Med mit behov og ønsker, er jeg også villig til at smide en god sjat penge efter det rette par, men jeg har ikke særlig meget viden inden for emnet (de 3 overstående er de eneste "rigtige" hørebøffer jeg har ejet) og spørg derfor jer til råds.. jeg regner ihvertfald som minimum at skulle slippe 2k. Trådløs kunne være nice, hvis det overholder kvali, nemt at rykke på osv.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig