X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 som Blu-ray-afspiller


Svar Sortering
delindedelindeSkrevet 10/02-09 21:40 
Hey!

Nu skal det gamle skrald udfases, og noget nyt ind. Nyt TV, så skal der naturligvis også en BluRay til. Men er der nogen, der har erfaringer eller betragtninger om en PS3 som BluRay afspiller? Det ville jo være lux hvis man kunne give en smule ekstra, og så få en spillekonsol med i købet. Alternativt skulle jeg have en Panasonic, for fælles remote. Hvordan gør en PS3 sig i sammenligning med Pana´s afspillere?

mvh delinde
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/02-09 21:46 
Jeg ved ikke mht sammenligning med Pana, men jeg har hørt flere steder fra at PS3'en er en ganske glimrende BD afspiller. Det eneste er at den ikke kan smide TrueHD og DTS-HD ud gennem HDMI, den skal decode til PCM først. Men det er en mindre detalje.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dpldplSkrevet 10/02-09 21:49 
Alle afspillers billede kvalitet skulle være den samme, skulle også gælde ved lyd.
Så nej der skulle ikke være fordel i at købe en standalone afspiller.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 10/02-09 21:50 
PS3'en er helt i toppen hvad angår BD-afspilning (formatet hedder helt korrekt 'Blu-ray Disc'). Den tager præcis det der ligger på skiven og spytter det ud, så det kan jo egentlig ikke gøres bedre. Billedkvalitetsguruen Joe Kane bruger den såvidt jeg husker til demonstrationer, og Criterion bruger den som reference-afspiller når de tester deres BD-udgivelser.

Den mangler multikanals analoge udgange til lyd, men den dekoder alle lydformaterne og spytter dem ud via HDMI, så hvis receiveren er rimeligt up-to-date mangler man intet der. De nye 80GB-modeller er også væsentligt mere støjsvage end de første udgaver der kom på markedet. Den officielle Bluetooth-fjernbetjening er også rigtigt god, og bør ikke koste mere end et par hundrede kroner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/02-09 21:51 
Cenobite DK>
Det eneste er at den ikke kan smide TrueHD og DTS-HD ud gennem HDMI, den skal decode til PCM først. Men det er en mindre detalje.

Det er også præcist ligeså godt som receiver-dekodning, eller faktisk bedre, i og med at Blu-ray-formatet har features der kræver afspiller-dekdning af lyden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 10/02-09 21:57 
Aha, ja ok det må siges at være en detalje. Jeg skal i hvert fald ikke være den der hævder at kunne høre om en receiver, jeg ikke ejer(endnu?) har dekodet det digitale signal, eller om PS3´en har sendt det som PCM, på højttalere jeg ikke har råd til. Hvordan med blæserstøj, er det et problem?
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 10/02-09 22:01 
Lyden kan også kun dekodes eller ej; der er ikke nogen god eller dårlig dekodning. Meget groft sagt kan det sammenlignes med at pakke en zip-fil med billeder op på en computer, og her bliver billederne jo ikke pænere af at blive pakket op på verdens hurtigste computer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 10/02-09 22:22 
Næ det kan du selvfølgelig have ret i. Nogle purister vil nok hævde at småfejl i dekodningen kan føre til forringet lyd, ligesom der kan være fejl i en zip-fil, men mon ikke det nok kan gå lige så smertefrit i en PS3 som en receiver.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/02-09 22:22 
delinde>
Hvordan med blæserstøj, er det et problem?

PS3'en er temmelig støjsvag, tror ik du vil se det som et problem :)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
delindedelindeSkrevet 10/02-09 22:47, rettet 10/02-09 22:50 
Heh ok, så må jeg vist hellere finde sådan en. Nu er det jo også snart SSKT3, så det er med at få prioriteterne i orden:-). Hvor kan man så finde et godt bundle, evt. med en remote? Jeg så de havde en i Bilka t. 3500 med "300" og GT5 plus remote, men det virker ikke helt revent billigt...plus jeg er sådan lidt `meh´ overfor softwaren. Spilpriser.dk er da ikke med helt fremme eller hvad??

[rettet til spilpriser.dk]
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
dpldplSkrevet 10/02-09 23:32 
Altså du kan altid få den fra england også. Hørt meget godt om amazon når kommer til konsol køb.

Der kan du få en PS3 med 1 gratis spil(motorstorm 2 eller resistance 2) og 1 HDMI kable gratis til små £337(dette er med porto). Hvilket bliver under 3000kr.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JAAJAASkrevet 11/02-09 00:54 
Vil amazon.co.uk sende konsoller uden for storbritannien?
dpldplSkrevet 11/02-09 01:22, rettet 11/02-09 01:24 
Læst en del på recordere.dk der tit bruger amazon til især PS3(mener også det er der, jeg læste en der skrev reperation af hans var let).

Så jo det gør de
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 11/02-09 08:32, rettet 11/02-09 08:37 
JAA>
Vil amazon.co.uk sende konsoller uden for storbritannien?

Ja. En af mine kammerater købte sin der, og fik smidt et spil eller to, et HDMI-kabel, en film og en fjernbetjening med, uden at det kostede mere end her i landet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/02-09 08:34 
delinde>
Nogle purister vil nok hævde at småfejl i dekodningen kan føre til forringet lyd (...)

Der er netop ikke fejl på de lydspor der ligger på BD-skiverne. De bliver ikke beskadigede, og som sagt er der ingen forskel på udpakningskvaliteten uanset hvor du pakker lyden ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 11/02-09 10:30 
Naiera>
Der er netop ikke fejl på de lydspor der ligger på BD-skiverne. De bliver ikke beskadigede, og som sagt er der ingen forskel på udpakningskvaliteten uanset hvor du pakker lyden ud.

Jovist, men der kan jo opstå fejl andre steder end i aftastningen. HF-støj, dårlige komponenter, netstøj...der kan jo altid opstå situationer, hvor der kommer et 1 hvor der skulle have været 0 og omvendt. Men nu påregner jeg også at bruge lidt gryn på en fornuftig receiver, og håber så den hellige grav er vel forvaret:-).

Ellers interessant med amazon, pundet er da faldet noget siden jeg kiggede sidst! Men jeg tror nu, jeg suser i storcentret, for de sidste to laptops jeg har haft skulle retur...det må være et tegn fra oven! Så må jeg nok leve med softwaren. Men tak for indsparkene, ved nærmere eftertanke kan jeg godt se at en PS3 må være vejen frem. En standalone er en 1000-lap billigere, men der er for mange fordele ved en PS3 til at jeg vil kunne have det godt med det.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 11/02-09 10:56, rettet 11/02-09 22:02 
delinde>
Jovist, men der kan jo opstå fejl andre steder end i aftastningen. HF-støj, dårlige komponenter, netstøj...der kan jo altid opstå situationer, hvor der kommer et 1 hvor der skulle have været 0 og omvendt.

Nej, det kan ikke bare ske, at et nul bliver til et et-tal. Dårlige komponenter og netstøj har ikke noget at sige i denne digitale sammenhæng.

Der kan selvfølgelig godt ske fejl der umiddelbart gør at den ene metode lyder bedre end den anden, men hvis enhederne er designet ordentligt opstår disse problemer ikke, eller så kan man kompensere for dem. Afspiller-dekodning ér det rigtige i Blu-ray-forbindelse, fordi det som nævnt den eneste måde at få adgang til alle de features formatet har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 11/02-09 22:00 
OK. Meget vel, igen tak for svarene til alle, jeg indleder jagten på en passende bundle!

delinde
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig