X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Punch


Svar
SideshowSideshowSkrevet 06/03-03 00:28 
- Fortsat fra forrige diskusion -

Jeg vil stadig mene, at hvis man er vant til et SNES pad, så er det ikke en fordel, at bruge et arcade stick i SFII. Jeg spiller langt mere optimalt på SNES end på en arcade maskine f.eks.

Jeg synes heller ikke man kan sammenligne controllere til SNES, DC og MD. Triggers på DC controllere er direkte skod i et 2D beat'em up spil.
Ret mig hvis jeg tager fejl. Men har MD pads ikke en helt flad skive i direction knappen? (Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det!) Jeg mener, der er det nemmere at ramme den eksakte posistion med en + direction knap, som på SNES pad'et.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 06/03-03 00:39, rettet 06/03-03 00:40 
Hvis man er vant til at køre i en Skoda synes det måske heller ikke bedre at køre i Ferrari. Eller hvis man er vant til at spille bilspil med tastatur, synes det måske heller ikke bedre at spille det med analog controller (hej, I-ved-hvem-I-er ;)).

Én ting er personlig præference og noget andet er, hvad der objektivt og teknisk set er bedst.

Selvfølgelig er der mere præcision i et ordentligt arcadestick end på et SNES-pad. Det er jo logisk, eftersom der er større "fejlmargen". Til gengæld er det så også lidt langsommere at spille med, da man skal bevæge længere.

Så kan vi snakke om personlig præference derfra...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 06/03-03 01:01 
Hmm, det kommer virkelig meget an på spil og især spilniveau.
Det gamle SF2 kræver ikke et arcadestick, heller ikke på højt niveau.
Men man kan glemme alt om at spille på højere plan i Virtua Fighter (prøv at "struggle" med pad, man er aldrig hurtig nok), Street Fighter 3: 3rd Strike, eller Guilty Gear X(lange chains? Glem det!).
dRxLdRxLSkrevet 06/03-03 07:42 
Blah blah blah blah.

3of19 ved godt at jeg sender ham på "rundtur" hvis han bruger et arcadestik i en 2D fighter hvor jeg har et godt pad, hvor det normalt ville være omvendt.

Der er ingen grund til at diskutere dette. Hvis man går op i 2D fighters ved man også hvad der er bedst:

Nemlig dette.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 06/03-03 10:27 
Daniel, nu har jeg heller aldrig hævdet at et stick automatisk gør en bedre eller at jeg spiller 2d fighters på højt niveau. I forhold til eksperterne på området er vi kun insekter og alle ekspert spillere SVÆRGER på sticks.
dRxLdRxLSkrevet 06/03-03 10:30 
Det har du ret i. Men jeg kan ikke og har aldrig kunnet li' sticks.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/03-03 11:14 
I ovenstående manglede jeg egentlig at tilføje at den nedladende tone i min første post i denne tråd ikke så meget rettede sig mod dit indlæg Hauke som mod RL's stædige insisteren på at SNES pad'et på nogen måde skulle være brugbart til 2D fighters.

En påstand jeg vil modbevise til KT5 ved konsekvent at tabe med SNES pad'et i hånden, hvorefter jeg som ved et trylleslag vender nederlag til sejer med ASCII fighter Pad'et ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig