X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DLC når man sælger sin PS3


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 03/09-08 13:46, rettet 03/09-08 13:54 
Jeg har en 60gb PS3 som jeg går og pønser på at sælge.
Men hvad med alt det jeg har downloadet? Hvad sker der med det?

...Jeg ved godt at man kan tage backup og så flytte det over på den nye ps3 jeg så vil købe. Men kan den der køber min ps3 så også bruge indholdet?
Når man kigger på 'Information' for det man har købt står der at min profil er 'Owner' men at det godt kan bruges af andre profiler.
Vil det sige at jeg så bare sletter min(e) profil(er) og laver en ny til køberen, og så kan han bruge spillene og sådan, og så kan jeg også bruge det på min nye?

Jeg har hentet for over 900,- så det påvirker da værdien af systemet lidt, hvis det var...
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 03/09-08 14:03, rettet 03/09-08 14:07 
Hvis du sletter spillene og dine profiler på konsollen, kan købere ikke downloade dine spil eller bruge din PSN konto.

DLC og PSN spil er bundet til din PSN konto (=Owner) og kan downloades til 5 konsoller. Så når du får en ny PS3, opretter du bare en ny profil (User) som bruger din PSN konto og henter spillene igen (Download listen i PSN Store). Så er du kørende :)

Det er også den måde man udnytter til "game-sharing"... ;)
memory og ikke på HDD.
MrCaseMrCaseSkrevet 03/09-08 14:06 
Tak for svaret.

Men der står i beskrivelsen at indholdet kan bruges af andre end 'owner', men okay, det står at man ikke må slette 'owner'-profilen.

Så profilen skal altså blive liggende hvis man vil bruge indholdet... men så laver han/hun sig jo bare en ny profil som han så bruger til psn... ik'?
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 03/09-08 14:10, rettet 03/09-08 14:10 
MrCase>
Så profilen skal altså blive liggende hvis man vil bruge indholdet... men så laver han/hun sig jo bare en ny profil som han så bruger til psn... ik'?

Nemli... så længe owner PSN kontoen er oprettet (og verificeret selvfølgeligt) kan spillene køre på konsollen :)
Sletter man owner kontoen fra konsollen vil spillene ikke længere kunne køre.

Du skal også vide at en backup ikke indeholder dine profiler + PSN konti. De ligger i intern flash memory og ikke på HDD. De bliver ihvertfald ikke slettet ved en formatering af HDD'en ;)
MrCaseMrCaseSkrevet 03/09-08 14:12, rettet 03/09-08 14:52 
Men hvad med save games?
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 03/09-08 14:23 
Save games, DLC, spil, game data, musik, billeder, film, etc. tages med i backup ;)

Du skal bare notere PSN login e-mail og kodeord. Man kan vist godt få en e-mail med kodeord hvis man har glemt det.
MrCaseMrCaseSkrevet 03/09-08 14:26 
Smukt! :-)

...

Jamen så kan det jo være at der kommer en ps3 til salg snart.

Tak for hjælpen!
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 03/09-08 14:28 
np :)
MrCaseMrCaseSkrevet 05/09-08 14:37 
Jamen hov!

Hvis min konto bliver liggende på maskinen, kan jeg så..slette mine kort-oplysninger så man ikke bare kan købe på mit dankort?
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 05/09-08 15:14, rettet 05/09-08 15:18 
Dine kortoplysninger ligger hos Sony og ikke på maskinen fysisk. Jeg mener dog godt du kan fjerne kortinfo hos dem.
Men uanset hvad skal du sørge for at din PSN konto enten slettes eller brugeren ikke kan logge ind med den (dvs. fjern flueben i "husk kodeord") - så man der ikke købes noget uanset hvad.

Hvorfor fjerner du ikke bare alle brugere og konti fra maskinen hvis du sælger den?
MrCaseMrCaseSkrevet 05/09-08 15:57 
Fordi jeg egentlig gerne ville 'sælge' det dlc der ligger på den... ...flere penge i den bank!
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 05/09-08 17:05 
Ok :)

Så slet kreditkort info fra din PSN konto og sikre bagefter at password til PSN konto'en ikke er på maskinen og køber på den måde ikke kan bruge din PSN konto til at gå online.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig