X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Garanti ved køb i Asien


Svar
jaesjaesSkrevet 10/08-08 15:25 
Jeg har mulighed for at købe et spritnyt Canon PowerShot G9 til en god pris. Det er dog købt i Asien (sælgeren var ikke mere specifik). Hun siger, at hun har kvittering, og at der er "Canon-garanti" på.

Hvordan stiller det mig? Nogenlunde som hvis det var købt i DK (udover at Canon-garantien kun varer et år)?
KTCKTCSkrevet 11/08-08 10:05 
Generelt set har man kun garanti inden for den region, som maskinen er købt i (firmaets afdeling). Hvis Canon har en speciel verdensdækkende garanti, er det da stort af dem, men det er ikke noget jeg har hørt om.

Det bedste du kan gøre, er at skrive en mail eller ringe til Canon Danmark og spørge dem direkte, om du vil kunne benytte garantien lokalt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 11/08-08 12:53, rettet 11/08-08 13:12 
Tak. Jeg er egentlig indstillet på af sende kameraet til Indonesien ved problemer (jeg har siden sidst har fået at vide, at det er købt dér), det var mere om dækningen er nogenlunde den samme som i Danmark. Men ringer til Canon.

EDIT: Mener faktisk at Canon og mange andre elektronik-firmaer har en eller anden form for international garanti. Der ligger i hvert fald ofte noget i den stil i æskerne, så vidt jeg husker.
JAAJAASkrevet 11/08-08 13:57, rettet 11/08-08 14:00 
Det er lidt af en jungle. Nogle Canon kameraer har international garanti i 6 maaneder, nogle 1 aar og nogle slet ikke. Det kommer helt an paa, hvor de er koebt og hvilken model, det er. Det er heller ikke altid, at firmaet i en anden verdensdel rent faktisk gider honorere den internationale garanti. Det gaelder ikke kun Canon. Hvis der er tid, saa bed saelger om at kigge i aesken?

Skal du sende det til Indonesien skal du ogsaa til at sende en eller anden form for betaling for returforsendelse. Det bliver noget boevl. Jeg ville foretage mine koebsovervejelser paa den baggrund, at der ikke er garanti, med mindre saelger kan fortaelle dig andet.
jaesjaesSkrevet 11/08-08 15:02, rettet 11/08-08 15:06 
Teksten er indonesisk, som sælger ikke kan forstå :)

Ja, det er lidt bøvlet at sende, men det er nogenlunde samme besvær og pris uanset, hvilket land det drejer sig om.

EDIT: Hvis man er dækket af en international garanti, skal man vel slet ikke betale for porto?
JAAJAASkrevet 12/08-08 06:27 
Nej, er der international garanti, skal den selvfoelgelig bare indleveres i Danmark.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig