X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SDA - Maracas spørgsmål


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/06-03 23:41 
Ok, tænker på at anskaffe mig disse to ting, men har lige et par spørgsmål inden:

- Kan Maracas'ne bruges på hvilken som helst DC? (altså, PAL, NTSC)
- Er Cha Cha Amigo-maracas'ne fra EMS gode?
- Er de lette at sætte til?
- Hvor fås sådan en boot-cd henne(Utopia)?

På forhånd tak..
RJKRJKSkrevet 25/06-03 23:50 
Pieyanthikos >
- Kan Maracas'ne bruges på hvilken som helst DC? (altså, PAL, NTSC)

Ja.

- Er Cha Cha Amigo-maracas'ne fra EMS gode?

Jeg har brugt dem lidt og brød mig ikke om dem. Men indmaden er stort set identisk med de originale.

- Er de lette at sætte til?

Det er meget let. Cha Cha'erne kræver lidt mere end de originale, men det er reelt ligegyldigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/06-03 23:55, rettet 25/06-03 23:58 
RJK >
Jeg har brugt dem lidt og brød mig ikke om dem. Men indmaden er stort set identisk med de originale.

Ok, kender du et sted hvor man kan købe originalerne?
RJKRJKSkrevet 26/06-03 00:01 
eBay...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/06-03 00:11 
Pieyanthikos >
- Hvor fås sådan en boot-cd henne(Utopia)?


Den kan du alligevel ikke bruge, du skal til at hoste op for en DC-X, som løber op i en 200 kr.

En "indernet boot-disc" vil bare køre langt de fleste af dine spil, som f.eks. SDA, i 50 Hz, så du i hvert fald ikke kan spille SDA 2000, men må nøjes med en PAL udgave af den normale...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/06-03 00:21, rettet 26/06-03 00:21 
Nu er SDA fra Sonic Team, så det kører pænt i 60 på PAL maskiner, selv med en Utopia eller en almindelig bootchip.

Men generelt vil jeg råde til en DC-X, mange senere udgivelser kører kun i 50hz uden.
RJKRJKSkrevet 26/06-03 00:26 
Som 3of19 siger kører SDA fint med Utopia.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/06-03 10:45 
Eneste DC spil ever der gør det så :p

Men nu er der jo så bare det at Utopia CD'en er lidt ulovlig...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/06-03 16:13 
Det er denne version fra The Rage jeg tæmkte på at købe:

http://www.therage.com/cgi-local/SoftCart.exe/online-store/scstore/p-DU-Samba.html?L+scstore+hxds1313+1060866210

Den burde så virke med en Utopia-disc?
NaieraNaieraSkrevet 26/06-03 18:26 
Køb da hellere en JAP udgave, den koster en tredjedel... (og så har den bedre cover art, og andre sjove ting, som spinecard osv.)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/06-03 18:37 
Kan man godt spille det, selvom de snakker japansk?
JoachimMAJoachimMASkrevet 26/06-03 18:56 
Af hvad jeg så til Konsoltræf, så snakker de engelsk, det er bare menuerne som er på japansk. Hvis man kender menuerne tilstrækkeligt, er det vel ikke noget problem.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 26/06-03 19:04, rettet 26/06-03 19:05 
Det er ikke et problem. Jeg fik en ny (men ikke shrinkwrapped) udgave på eBay for 110,- inklusiv forsendelse, og det var kun fordi jeg ikke gad bruge boot-disc hver gang (jeg har en JAP DC som jeg bruger istedet for PAL DC'en), PAL versionen fik jeg jo med maracas'erne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/06-03 19:21 
Så det kan godt betale sig at købe følgene:

http://console.lik-sang.com/info.php?category=0&products_id=3309&PHPSESSID=45e82a17c500e5eb9129565b30aec2e6
http://console.lik-sang.com/info.php?category=0&products_id=1311&

Og det kan alt bruges på en PAL DC m. Utopia? Bare lige for at være sikker, for så bestiller jeg det når jeg får løn.
NaieraNaieraSkrevet 26/06-03 19:30 
Ja, JAP er jo billigst, og husk 38 %...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/06-03 20:16 
Er det helt sikkert, at der kommer told oveni? Syntes jeg engang læste, at de blev sendt "via" Tyskland, så det ikke kom oveni prisen, men er det rigtigt?
dRxLdRxLSkrevet 26/06-03 20:21 
Jeg ville ikke købe et par cha cha maracas hvis jeg var dig. De eneste maracas jeg har haft der var gode nok er de originale. Heldigis skaffede Fizban mig en nyt sæt da det første gik i stykker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/06-03 22:39 
3of19 >

Men generelt vil jeg råde til en DC-X, mange senere udgivelser kører kun i 50hz uden.

Skal egentlig kun bruge den til SDA, så bare den virker der, er det hele fint.


Og hvordan kan man mærke, at de orig. fra SEGA er bedre? Jeg kan nemlig kun finde de andre, med mindre jeg køber fra Ebay, som jeg ikke er så vild med at skulle gøre, da min bror har 2 negative oplevelser med det.
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 00:01, rettet 27/06-03 00:02 
3. parts kontrollerne er tungere og føles langt mere upræcise. Der var inbygget lys når man rystede dem jeg havde (cha cha maracas tror jeg nok, RJK har æsken), hvilket virkede enormt kikset.

Base enheden på dem jeg havde virkdede meget skrøbelig i forhold til Segas.

Måske er det mest sigende om hvad jeg syntes om dem, at jeg fik RJK til slagte dem i forsøget på at få mit smadrede originale sæt til at virke (han lykkedes kun med den ene af 2 kontrollere). De var simpelthen ikke noget jeg havde lyst til at spille spillet med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 27/06-03 00:04 
Baseuniten på Cha Cha er virkelig skrøbelig og lyset er kikset. Så langt må alle være enige :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/06-03 08:04 
Nå okay, så venter jeg på, at man kan få orig. et sted. Det skal jo virke ordenligt! ;)
HulleHulleSkrevet 27/06-03 10:47, rettet 27/06-03 10:48 
Mine Cha Cha Maraccas er ikke de mest præcise i verden, men det er bestemt spilbart. Har ikke prøvet de originale, så vil selvfølgelig ikke udtale mig der. Man kan dog godt bruge dem hvis man ikke har en formue til at anskaffe sig de originale.

Det var mig der fik tilsendt mine via Tyskland, så der kom altså ikke told på, men kan heller ikke garantere at de gør det hver gang. Husk dog hvis du bestiller fra Lik-Sang kun at bestille et sæt, ellers skal de fragtes via UPS og det koster det samme som de to sæt tilsammen..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig