X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

K: Digital Video Essentials (DVD udgave)


Svar
KTCKTCSkrevet 29/05-08 14:45 
Jeg overvejer at anskaffe mig Digital Video Essentials, og selv om jeg godt ved at Naiera står klar til at springe op af æsken og råbe "professionel kalibrering er det eneste rigtige", så tror jeg godt jeg kan "nøjes" med denne udgivelse ;)
Den kan jo også bruges andre steder og hvis jeg køber nyt udstyr...

Men... Nu kan jeg jo se at der er udkommet en BluRay-udgave af skiven, som sikkert er ret interessant for nuværende ejere af DVD-udgaven. Det burde betyde at disse folk gerne vil sælge den "gamle" DVD-udgave til mig billigt :)

Skriv venligst hvis det er tilfældet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 14:55 
KTC>
(...) Naiera står klar til at springe op af æsken og råbe "professionel kalibrering er det eneste rigtige", så tror jeg godt jeg kan "nøjes" med denne udgivelse ;)

Det tror jeg ligegodt aldrig jeg har sagt. Derimod er det eneste måde at få det maksimale ud af det udstyr man har købt. DVE er en god start, vel at mærke hvis man forstår at bruge den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 29/05-08 14:59, rettet 29/05-08 15:02 
Jeg har dvd udgaven, og jeg synes den er unødvendig, til de behov jeg har, så det er ikke noget jeg selv har brug for ;)
Er i sommerhus lige nu, men regner da med at skulle til Hørsholm en af dagene hvis der skulle være interesse i den :)
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 29/05-08 15:13 
Det synes jeg da vi skal finde ud af, Playkid :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 29/05-08 15:15, rettet 29/05-08 15:16 
Naiera>
KTC>
(...) Naiera står klar til at springe op af æsken og råbe "professionel kalibrering er det eneste rigtige", så tror jeg godt jeg kan "nøjes" med denne udgivelse ;)

Det tror jeg ligegodt aldrig jeg har sagt. Derimod er det eneste måde at få det maksimale ud af det udstyr man har købt. DVE er en god start, vel at mærke hvis man forstår at bruge den.
Det var nu mest for at drille lidt, og du virker jo ret passioneret med hensyn til professionel kalibrering. Hvis han tog en plov for det eller sådan noget, så ville jeg muligvis overveje det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 15:16, rettet 29/05-08 15:17 
500,- ville være afsindigt billigt i forhold til den forskel du ville opleve. Og det ville overhovedet ikke, på nogen måde, kunne løbe rundt. Det er ikke en hobby.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 29/05-08 15:40 
Det er bare svært for mig som forbruger, at forstå hvorfor en ydelse, som udelukkende baserer sig på en know-how service, uden noget som helst forbrug af materialer, skal koste næsten 3k. Hvis vi så siger, at det tager 3 timer (gør det virkelig det?), så er det en tusse i timen for at smide noget måleudstyr på og pille lidt ved nogle skjulte indstillinger. Det lyder som en god fidus.

Findes der forresten ikke gratis steder på nettet, hvor man kan finde vej til service-menuerne på sit udstyr? Min kæreste fandt den engang ved et uheld på mit TV, og desværre skulle hun se et program, så jeg nåede ikke at pille så meget.
Det virker bare lidt luset, hvis "de hemmelige koder" skal bevogtes som en tryllekunstners tricks. Man har jo betalt for varen og ejer den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
QQSkrevet 29/05-08 17:27 
Det kan være farligt at pille ved de indstillinger, da du nemt kan komme til at pille ved ting, du ikke har lyst til at pille ved. Derudover er, som Naiera også har skrevet andetsteds, hvert panel forskelligt, på trods af at de er fabrikeret "ens". Ydermere kalibreres TV'et også til at passe med kildematerialet.

Bortset fra det, som Naiera sikkert vil uddybe med glæde, kan jeg sagtens følge dig. Hvis jeg fandt en pålidelig guide til netop mit TV's servicemenu og hvordan man indstiller denne, ville jeg måske give mig i kast med det, uden brug af måleudstyr. En 80-90 % korrekt _gratis_ kalibrering, vil jeg foretrække over en 100% til 2500 kr.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 17:28 
Ja, det kan nemt tage tre timer. Det tog i hvert fald to her, med et af de tv der er mere enkelt at kalibrere.

Og nej, det er bestemt ikke nogen fidus. Inkluderet i prisen er også kørsel i hele landet, for eksempel. Det kan jo godt tage et stykke tid at køre til Amager fra Horsens ;) Prisen er allerede sat næsten så lav som det realistisk kan lade sig gøre. De få andre i landet der udfører samme service for private tager mindst 2500,-, hvis ikke de også har sat prisen op sammen med AV Precision.

Hvis man tager og sammenligner med prisen for en eller anden IT-konsulent, der nemt koster det samme før han overhovedet har løftet fingeren, så er det her ikke så slemt endda...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig