X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste kamera til under 1000 kr.


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 16/04-08 23:38, rettet 16/04-08 23:43 
Jeg skal ud på en mindre rejse om en uge og har besluttet mig for at nu vil jeg have et "rigtigt" kamera, da der nok kommer en masse kodak moments.
Jeg har sat prisgrænsen ved 1000 kr. fordi det er et kamera jeg skal kunne erstatte igen uden at tænke for meget over det, hvis det bliver stjålet/tabt/smadret.
Selvf. hvis der er et super kamera til 1100 kr. så tager jeg dét, men ikke meget mere end det.

Så jeg spørger eksperterne her: Hvad er det/de bedste kamera i den prisklasse?
Born to kill space
JAAJAASkrevet 17/04-08 01:17, rettet 17/04-08 01:26 
Tja, jeg ville personligt nok købe dette Canon til 950kr.

Fra et par anmeldelser:

There is a lot to like about the seven megapixel Canon Powershot A560. O.K. so it is too large for a pocket, but it makes up for that in terms of overall picture quality. It also possesses a slightly longer than standard zoom lens. Recommended.

Summary
I guess I would describe the Canon Powershot A560 as a starter camera with extra quality. You do have to pay more than with a true entry level model and while you may not get that much more in terms of features the picture quality is clearly a step up.

Og du kan selv finde mange flere i samme dur.

Powershot A560
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 17/04-08 10:02 
I Aldi har de et 8mpx til 800kr.
på papiret set den spec. ganske gode ud.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PlaykidPlaykidSkrevet 17/04-08 13:52 
Jeg ville nu nok holde mig til noget som et Cannon, havde selv et Cannon A620 lidt nyere model end den JAA nævner. Ganske godt kamera, jeg fik det dog aldrig brugt da det var et kamera for meget :)

Men A560 skulle ikke være ret langt fra den model jeg havde.
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 17/04-08 13:58 
Jeg ville også klart hoppe på Canon frem for Aldis model, som sikkert er Medion eller noget andet hejs.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/04-08 14:11 
Ja - hold dig/jer fra Medion og giv hellere lidt ekstra for noget ordenligt f.eks. Canon.
la0sla0sSkrevet 17/04-08 14:24, rettet 17/04-08 14:25 
Jeg fik engang et af Aldis kameraer. Det var sådan set ok. Jeg vil dog lige sige én ting omkring det jeg fik, og det var at der var tale om et Minolta kamera under et andet navn. Det vil altså sige at det ikke i det tilfælde er helt fair bare at kalde det noget crap uden at have gjort noget hjemmearbejde, om det pågældende kamera er godt ved jeg dog intet om, men det behøver ikke nødvendigvis at være sandt at det er crappy.

Plus det er ikke medion, men traveler. Lige så dårligt navn dog. :D
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/04-08 14:33 
Medion laver ikke produkter selv, men er blot det brand aldi smider på deres indkøbte elektronik. Derfor er det som sagt en god ide at undersøge hvem producenten af produktet egentlig er, inden man laver en vurdering af produktets reelle kvalitet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 17/04-08 14:42 
Korrekt - men kriterie for valg af fabrikant/leverandør er "absolut laveste pris" og kvaliteten lider ofte under det. Jeg er ihvertfald blevet brændt af Medion's "kvalitet" mere end rigeligt :(
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/04-08 14:48 
Det er helt korrekt at Medions opskrift ikke ligefrem sikre kvalitet. Man kan dog være heldig, som i eksemplet med Minolta, hvilket blot var min pointe ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 17/04-08 14:57 
Jeps ;)
HeroldHeroldSkrevet 17/04-08 17:01 
Hvis jeg skal bruge penge på et kamera, så synes jeg ikke at held bør være en faktor :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 17/04-08 17:45, rettet 17/04-08 17:50 
Ok, det fik da et spontant grin ud af mig :D

Jeg vil også sige, at jeg selv bruger et meget ældre 2MP Canon Powershot A60, som stadig får folk med langt dyrere og nyere kameraer til at bryde ud i beundring/undren/mistro over kvaliteten af mine billeder.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/04-08 17:54 
Hvad siger I til Nikon? Nærmere bestemt Coolpix L16
Born to kill space
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-08 18:01 
JAA>
Jeg vil også sige, at jeg selv bruger et meget ældre 2MP Canon Powershot A60, som stadig får folk med langt dyrere og nyere kameraer til at bryde ud i beundring/undren/mistro over kvaliteten af mine billeder.

Man får vel heller ikke en tømrer ud af en handyman, hvis man giver ham en dyr hammer. Og det var faktisk en kompliment ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 17/04-08 18:50 
Tjek evt. dpreview.com for sammenligninger af billedkvalitet. Ikke at billedkvaliten er den eneste vigtige faktor ved kamerakøb, men det er nu rart at se nogle højtopløselige billeder, inden man vælger.
JAAJAASkrevet 17/04-08 21:20, rettet 17/04-08 21:41 
Killer Bean 2>
Man får vel heller ikke en tømrer ud af en handyman, hvis man giver ham en dyr hammer. Og det var faktisk en kompliment ;)

Hehe, jeg takker for tilliden!

Zzap!>
Hvad siger I til Nikon? Nærmere bestemt Coolpix L16

Coolpix var engang et ret sikkert valg. jeg ved ikke, hvordan det er nu. Det har også kun 3x zoom mod Canon kameraets 4x. Det skal ikke være afgørende, men når man samtidig får Canon kvalitet, tæller det en del i mine øjne. Og så er der nedenstående anmeldelse, som ikke ser så god ud.

Står det efterhånden klart, at jeg har præference for Canon? :P Det er jeg nu ikke ene om! Jeg må også sige, at jeg på ingen måde er en af de eksperter, du efterspurgte. Jeg er bare en mand, der interesserer mig lidt for kameraer.

Coolpix L16 anmeldelse
D.B.M.D.B.M.Skrevet 17/04-08 23:42 
El Mutanten har et Canon IXUS 70 til 1.199 kr. Lækkert lille kamera til en ret go' pris.

Canon IXUS 70
D.B.M.D.B.M.Skrevet 17/04-08 23:44 
Fandt lige denne anmeldelse af kameraet.

Anmeldelse af Canon IXUS 70
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig