X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trådløst netværk med Voip

Reply
JuggernautJuggernautSkrevet 29/03-08 17:38 
Jeg har CC som udbyder pt. Men istedet for den almindelige løsning med kabel, vil jeg gerne have trådløst.

I går var jeg så ude i Computercity for at se udvalget. Ekspedienten fortalte mig, at jeg stadig er nødt til at have den udleverede router tilsluttet for at beholde Voip, altså IP telefoni. Jeg kunne så købe en sekundær trådløs router og forbinde til den udleverede router fra CC.

Det var jeg lidt skuffet over, da jeg egentlig havde regnet med at kunne køre det hele trådløst. CC har naturligvis en trådløs man kan leje for 60,- pr måned, men det synes jeg er lidt dyrt i længden, så derfor vil jeg helst købe.

Hvad er mine muligheder?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
silverstarsilverstarSkrevet 29/03-08 18:46, rettet 29/03-08 18:48 
Lejemuligheden hos CC holder ikke, såfremt du selv kan sætte en trådløs router/access point op vil den løsning altid være billigere i det lange løb.

Mit forslag:
Køb en trådløs router/access point og sæt efter CC routeren.
Køb en trådløs tlf, slut basen til CC routeren og så kan du have det/de trådløse håndsæt rundt om i huset, hvor der er brug for det.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JuggernautJuggernautSkrevet 31/03-08 09:30 
Det bliver løsningen. Takker.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 31/03-08 14:02, rettet 31/03-08 14:04 
Ellers kan jeg varmt anbefales Fullrate's trådløse router. Virker perfekt til både Voip og fx. Xbox Live. Mange har problemer med sidstnævnte hvis man vælger at køre en wireless router efter CC's alm. router.

EDIT: Det kræver jo selvfølgelig også lige skift af udbyder. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 31/03-08 16:40 
dchang>
Mange har problemer med sidstnævnte hvis man vælger at køre en wireless router efter CC's alm. router.

Jeg troede ellers at Linksys var vejen frem?
dchangdchangSkrevet 31/03-08 17:00 
Det troede jeg også. Har selv haft CC med en Linksys WRT54GC men der var så meget knas, især med Live, at jeg valgte at skifte til Fullrate. Jeg gav 400 kr. for deres trådløse router og det kører upåklageligt som sagt både med Live og Voip.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 31/03-08 17:19 
Jeg har købt en WRT54GL. Ikke fordi at jeg skal køre Linux, men fordi at den efter sigende skulle have kraftigere signal end WRT54G.

Nu skal jeg ikke bruge den til 360, men på et tidspunkt kunne jeg godt forestille mig, at den skal bruges til en Wii. Vil der også kunne være problemer i den forbindelse?
dchangdchangSkrevet 31/03-08 20:46 
Det var der ikke med min Wii så det tror jeg ikke.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me