X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Godt scart-kabel?


Svar Sortering
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-07 14:57, rettet 01/12-07 14:58 
Jeg har for ikke så længe siden investeret i et nyt mirai-tv. Det ser pænt ud, når der ses dvdfilm på det, men jeg har dog på fornemmelsen, at det kunne blive endnu pænere, hvis jeg fik investeret i et nyt scartkabel. Det, jeg har brugt indtil videre, er sådan et standart sort et til en 50'er.

Hvis jeg skal have et godt/rigtig godt scartkabel, hvilket et bør jeg så købe? Hvilke mærker kan anbefales?
NB: Filmene afspilles på en Sony-dvdafspiller, der efterhånden er et par år gammel.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/12-07 17:35 
Hvis TV'et har Component indgang, og DVD-afspilleren har Component udgang, ville jeg nok hellere gå efter et kvalitets Component-kabel. Informationen på DVD'er er komprimeret som Component, og i teorien får man derfor mest ud af en DVD, hvis man holder sig til denne signaltype i så mange led af "kæden" som muligt.

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det. Én eller anden ret mig, hvis jeg tager fejl :)
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 02/12-07 00:39 
Desuden kan man få progressive scan gennem component hvis afspilleren understøtter det. :)
KTCKTCSkrevet 02/12-07 08:18 
Generelt er det vigtigste, om din afspillers og dit fjernsyns SCART porte har RGB. Hvis dette er tilfældet, er det vigtigt at dit SCART kabel er "fuldt monteret", hvilket du typisk kan se ved at kigge, om han-stikket har alle 21 pins.
Ellers plejer der ikke at være problemer med at kablerne er købt "for billigt".

Angående progressive scan, så betyder det typisk ikke noget for film, da de normalt kører 25/30 fps.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 02/12-07 08:45 
Tak for svarene. Så fik jeg da noget at tænke over. Er der nogle firmaers kabler, der bør fremhæves som de allerbedste?
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 02/12-07 13:36 
Skal du bruge et Component-kabel eller et Scart kabel?, for der flere gode firmaer der laver gode kabler.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 02/12-07 17:37 
Wonderboy>
Skal du bruge et Component-kabel eller et Scart kabel?, for der flere gode firmaer der laver gode kabler.

Jeg har lige set efter på min dvdafspiller. Den understøtter desværre hverken component eller hdmi, så jeg må "nøjes" med det bedste indenfor scartkabler. Både ElMutanten og HiFiklubben reklamerer med scartkabler til 250kr, mens 2tal sælger nogle til 150kr. Jeg havde umiddelbart overvejet noget i netop denne prisklasse, men er kablerne overhovedet noget værd?

HiFiklubbens scartkabel
[inspirational quote here]
QQSkrevet 02/12-07 17:50 
Tror du bliver skuffet over hvor lidt billedet forbedres ved køb af et dyrere kabel. Den ringe billedkvalitet ligger i kabelkvaliteten, men kabel/signal-typen

Få dig en afspiller med HDMI, de kan nemt fås til under 1000 kr
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
XiwanaXiwanaSkrevet 02/12-07 19:16 
Fik lige en tanke:
Jeg går ud fra, at 360'eren kan afspille normale dvdfilm. Hvis man køber en konsol med hdmi-port, hvordan bliver kvaliteten så af afspilningen?
[inspirational quote here]
QQSkrevet 02/12-07 22:36 
Væsentligt bedre end dit nuværende setup, og formentlig mindst lige så godt som enhver afspiller til under 1000.
Selv uden HDMI porten, vil 360'eren gøre det bedre, så længe du bruger component.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-07 01:22 
Jeg er næsten enig. Kan du holde støjen ud er 360'eren en ok DVD afspiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig