X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV tilslutning til Wii


Svar
fumfumSkrevet 25/11-07 13:38 
Nu har jeg fået et hdtv, panasonic plasma, og vil gerne have en hdtv tilslutning til wii'en. Der er en mulighed i menuen på wii'en, men den er 'grey'd out', sikkert fordi jeg ikke har det rigtige kabel. Jeg vil gerne kunne køre 480p fra wii'en.

Hvilket kabel skal jeg have fat i, når nu xbox360'eren bruger bruger komponent indgangen i fjernsynet.

Kan man få et hdmi kabelt... Se hele indlægget
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
fumfumSkrevet 25/11-07 13:38 
Nu har jeg fået et hdtv, panasonic plasma, og vil gerne have en hdtv tilslutning til wii'en. Der er en mulighed i menuen på wii'en, men den er 'grey'd out', sikkert fordi jeg ikke har det rigtige kabel. Jeg vil gerne kunne køre 480p fra wii'en.

Hvilket kabel skal jeg have fat i, når nu xbox360'eren bruger bruger komponent indgangen i fjernsynet.

Kan man få et hdmi kabeltilslutning til wii'en?. Det er den eneste port der er ubrugt i fjerneren.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 25/11-07 14:55 
480p er for det første ikke HD, det er bare et progressivt signal.

For det andet er det kun component, af de muligheder Wii'en giver, der kan sende et progressivt signal til dit fjernsyn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 25/11-07 17:42 
Jeg tror heller ikke at jeg skrev 480p = hd noget sted. :-)
Jeg ville bare kunne 480p'e på fjernsynet fra wii'en.

Men lad mig så spørge omvendt.
Kan jeg få xboxen på hdmi porten, så wii'en kan komme i komponent?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 25/11-07 18:12 
Jeg gik ud fra at du mente 'HD' med 'HDTV tilslutning' ;)

Ja, hvis du køber en af de nye 360'ere, så kan du få HDMI, og så bruge component til Wii.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 25/11-07 18:14, rettet 25/11-07 18:15 
Kun hvis du har en Xbox 360 med HDMI udgang på. Ellers er VGA (til 360'eren) en mulighed, hvis dit fjernsyn har sådan en indgang.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
fumfumSkrevet 25/11-07 18:39 
Så må jeg vente på, at boxen brænder sammen, igen, og jeg får en med hdmi.
Der er igrunden heller ikke noget galt med udseendet som det er nu, med de kabler der fulgte med wii'en.
Tak for hjælpen, indtil videre.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 25/11-07 18:50 
fum>
Så må jeg vente på, at boxen brænder sammen, igen, og jeg får en med hdmi.

Det skulle ikke tage så længe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 25/11-07 21:37 
fum>
Der er igrunden heller ikke noget galt med udseendet som det er nu, med de kabler der fulgte med wii'en.

Hvis det er composite der, som sædvanligt, følger med, så er der bestemt noget i vejen! Køb et RGB-Scart kabel :) Når det alligevel kun er et progressivt signal du kan få ud af maskinen, og ikke en form for HD, så burde der ingen videre forskel være.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-07 18:11 
Jo der er kæmpe forskel på 480i og 480p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/11-07 21:49 
Principielt er der ikke, såfremt skærmen kan finde ud af at de-interlace ordentligt. Jeg skal ikke kunne sige, om dit tv eller Wii'en laver noget underligt noget ved det interlacede signal, som får 480p til at virke overlegent.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-07 22:30, rettet 27/11-07 13:36 
Ligemeget hvad så vil skærmen lægge "falske" linier ind når den deinterlacer. Ved progressive scan viser den hele billedet hele tiden, uden noget tingeltangel. Måske er det den lave opløsning på dit tv der gør at du ikke kan se forskel? :)

EDIT: Smileyface
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/11-07 23:38 
Sludder fra ende til anden! Du har fuldstændig misforstået, hvad de-interlacing er. Der er ingen 'falske' linjer nogen steder. 480i signalet samles ved de-interlacing blot til de samme helbilleder der er i 480p signalet. 480i og p er præcis samme opløsning, bare henholdsvist interlaced og progressivt. Kan fjernsynet de-interlace uden for meget pjat, hvilket langt de fleste da heldigvis kan med 480i signaler, er det ligegyldigt, om der de-interlaces i fjernsynet eller i konsollen. Selvfølgelig såfremt, at Wii'en ikke laver noget mærkeligt ved 480i signalet.

Eftersom 1024*768 er en LANGT højere opløsning end 720*480, så har det selvfølgelig ikke noget at gøre med opløsningen på mit tv. Dét er jo bare noget pjat at bringe ind i debatten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 26/11-07 23:50 
Så gik der hardcore HDTV nørdesnak i den igen, hurray ;D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 26/11-07 23:55 
480i eller p har stadig intet at gøre med 'HD' ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-07 23:58, rettet 27/11-07 00:00 
Et interlaced signal er to halvdele af et billede der skifter mange gange i sekundet. Og er vel i virkeligheden kun den halve opløsning vertikalt (her snakker jeg ikke kilden, men signalet). Sådan er det ikke med progressive. Der ser man HELE billedet 50 eller 60 gange i sekundet. Som det også lyder er der masser af forskel i billedkvaliteten.

Jeg holder fast ved at du ikke kan se forskellen pga. et dårligt tv. Jeg bygger det på absolut ingenting. Men det gør du jo også når du uden tøven disser folks LCD tv uden selv at have set det. Jeg har i hvert fald testet 480i/480p på fem LCD tv'er og VED at der er kæmpe forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:02, rettet 27/11-07 00:06 
Konsolkongen>
Og er vel i virkeligheden kun den halve opløsning vertikalt.

Forkert. Det er samme opløsning. Læs op på interlacing/progressive/de-interlacing på f.eks. Wikipedia. Det er omsonst at diskutere det videre here.

Som sagt, hvis der er kæmpestor forskel, er det sandsynligvis fordi Wii'en gør noget galt med 480i signalet. Eller noget bedre med 480p signalet, på en eller anden måde. Eller er det dit tv der bare er noget hø.

Konsolkongen>
Men det gør du jo også når du uden tøven disser folks LCD tv uden selv at have set det. Jeg har i hvert fald testet 480i/480p på fem LCD tv'er og VED at der er kæmpe forskel :)

Jeg disser ikke noget som helst. Jeg opstiller hypoteser om hvad der kan være galt, og det har ikke noget at gøre med, at dit LCD tv blandes ind i diskussionen her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:04 
Konsolkongen>
(her snakker jeg ikke kilden, men signalet).

Og signalet sættes i tv'et sammen til samme billede som hvis du spyttede progressiv ud fra konsollen.

1080i er f.eks. heller ikke halv opløsning af 1080p. Det er præcis samme opløsning, bare interlaced og progressivt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:05 
Eftersom der kun vises halvdelen af billedet 25/30 gange i sekundet så ER det kun den halve opløsning. Det gir sgu da sig selv. At det så skifter så hurtigt at man ikke kan se det en anden ting. Men signalet er stadig mange gange bedre med 480p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:06 
Naiera>
1080i er f.eks. heller ikke halv opløsning af 1080p. Det er præcis samme opløsning, bare interlaced og progressivt.

Ergo siger du også at der ikke er forskel på 1080i og p? Det er bla. derfor jeg ikke giver så meget for dine LCD/Plasma holdninger ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:10 
Konsolkongen>
Eftersom der kun vises halvdelen af billedet 25/30 gange i sekundet så ER det kun den halve opløsning. Det gir sgu da sig selv. At det så skifter så hurtigt at man ikke kan se det en anden ting. Men signalet er stadig mange gange bedre med 480p.

Du har stadig ikke forstået det. Et LCD eller plasma tv viser INTET interlaced, for det første. ALT vises progressivt, ligemeget hvad du sender ind i tv'et. Felterne fra 480i samles til de samme frames du ville få i et 480p signal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:13, rettet 27/11-07 00:13 
Jo det har jeg hele tiden vidst. Men et 480i signal samles ikke til et billede der er nær så godt som et 480p.

Har i øvrigt lige tjekket forskellen mellem 1080i og p i XMB på PS3'en. Teksten var noget pænere ved p, så der er bestemt forskel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:13 
Konsolkongen>
Naiera>
1080i er f.eks. heller ikke halv opløsning af 1080p. Det er præcis samme opløsning, bare interlaced og progressivt.

Ergo siger du også at der ikke er forskel på 1080i og p? Det er bla. derfor jeg ikke giver så meget for dine LCD/Plasma holdninger ;)

Jeg siger _ikke_ at der ikke er forskel på 1080i og p. Jeg siger, at det er samme opløsning; altså 1920*1080 for begge signaltypers vedkommende. Kan f.eks. et tv med 1920*1080 opløsning de-interlace 1080i korrekt, bør der ingen synlig forskel være, hvis du i stedet sendte 1080p ind. Det gælder selvfølgelig kun, hvis f.eks. 1080i signalet ikke har taget skade et andet sted i kæden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:13 
Konsolkongen>
Jo det har jeg hele tiden vidst. Men et 480i signal samles ikke til et billede der er nær så godt som et 480p

Så er der, som sagt, enten noget galt i Wii'en eller det tv der samler billedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:16, rettet 27/11-07 00:17 
Naiera>
Kan f.eks. et tv med 1920*1080 opløsning de-interlace 1080i korrekt, bør der ingen synlig forskel være, hvis du i stedet sendte 1080p ind.

BINGO! Desværre er verdenen ikke så sukkersødt skruet sammen. Jeg har som sagt testet det på en del forskellige tv og der er kæmpe forskel. Du har måske et tv der de-interlacer ret godt (eller smadrer billedet pga. nær SD opløsning). Men det giver slet ingen mening bare at sige at 480i er fuldstændig ligeså godt som 480p når det for ni ud af ti personer ikke gør sig gældende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:17 
Konsolkongen>
Har i øvrigt lige tjekket forskellen mellem 1080i og p i XMB på PS3'en. Teksten var noget pænere ved p, så der er bestemt forskel.

Og jeg har lige foretaget præcis den samme uvidenskabelige test, og der er ingen synlig forskel på teksten. Så der er bestemt ikke forskel.

Præcis ligesom teorien fastslår.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:19 
Men dit tv kan dårligt nok vise 720p så den test kan vi ikke bruge til så meget...
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:22, rettet 27/11-07 00:26 
Konsolkongen>
BINGO! Desværre er verdenen ikke så sukkersødt skruet sammen. Jeg har som sagt testet det på en del forskellige tv og der er kæmpe forskel. Du har måske et tv der de-interlacer ret godt (eller smadrer billedet pga. nær SD opløsning). Men det giver slet ingen mening bare at sige at 480i er fuldstændig ligeså godt som 480p når det for ni ud af ti personer ikke gør sig gældende.

Sludder igen og igen. Der er for det første ikke noget der smadres på grund af nær SD opløsning. Det er noget pjat at blive ved med at skrive den slags vrøvl.

Jeg siger ikke at 480i nødvendigvis i alle situationer er præcis ligeså godt som 480p. Jeg siger, at hvis Wii'en eller tv'et ikke gør noget underligt eller forkert, så er der ingen forskel. Det lyder som om, at der sker noget utilsigtet et sted i dine tests, når der åbenbart er så kæmpestor forskel.

De-interlacing uden synligt tab (hvis med tab overhovedet), er ikke så pokkers svær en process. Enkelte tv omdanner 1080i til 540p og skalerer så derfra til panelets opløsning, men det er selvfølgelig bare en kæmpebøf fra ingeniørernes side, der relativt nemt kan undgås.

Konsolkongen>
Men dit tv kan dårligt nok vise 720p så den test kan vi ikke bruge til så meget...

Igen en omgang useriøs pladder. Det har absolut intet at sige, at opløsningen på mit tv er som den er. Det har derimod en hel masse at sige, at mit tv har meget høj kvalitet, og i modsætning til dit, stadig er blandt de faktuelt set bedste på markedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:27, rettet 27/11-07 00:27 
Naiera>
Igen en omgang useriøs pladder. Det har absolut intet at sige, at opløsningen på mit tv er som den er. Det har derimod en hel masse at sige, at mit tv har meget høj kvalitet, og i modsætning til dit, stadig er blandt de faktuelt set bedste på markedet.

Når dit tv ikke engang kan vise 720p uden at tabe 25% i skaleringen (regn selv på det). Hvordan vil du så have jeg skal kunne tage din 1080i vs 1080p test seriøst? Der ryger så meget under skaleringen at det er klart du ikke kan se nogen forskel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:32, rettet 27/11-07 00:35 
Mit tv har 20% lavere vertikal opløsning end 1280*720. Lær at regne.

I øvrigt er det den horisontale opløsning der er den suværent vigtigste, og indtil du fik 'Fuld HD' var den horisontale opløsning på vores tv præcis den samme. At 768 er den horisontale opløsning på f.eks. mit tv, er sandsynligvis en af årsagerne til, at man kan 'slippe afsted med' den lidt løjerlige opløsning mit tv har, og stadig vise nogle fantastiske HD-billeder. Det er heller ikke uden årsag, at 'HD-Ready' kriterierne kun stiller krav til den horisontale opløsning (720 linjer).

Men opløsningen har ikke så meget at sige, når det kommer an på at se en eventuel forskel på 1080i og 1080p. Det kunne ligeså godt være 720i og 720p, hvis førstnævnte altså fandtes. Mit tv de-interlacer 1080i korrekt, og der er dermed ingen synlig forskel på dét og 1080p.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-07 00:36 
Burde i ikke køre dette videre over PM, eller i det mindste lave en ny tråd over hvem der ved mest om tv? ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 27/11-07 00:40 
Haha, vil jeg også mene, det her går da altid totalt i selvsving, og handler vel ikke mere om hvordan han får det bedste signal fra sin wii til sit tv? ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:41, rettet 27/11-07 00:43 
Hvilket jo er logisk da dit tv slet ikke kan vise 1080 uden at skalere hele lortet fra.

Naiera>
Mit tv har 20% lavere vertikal opløsning end 1280*720. Lær at regne.

Ja slap af, men det er nu heller ikke noget jeg ville prale af :)

Regnestykket (hvis nogen er sat af undervejs):
Dit tv har en højere opløsning end 720p vertikalt (hurra!). Det er i dette tilfælde ligemeget. Derfor siger vi:

1280x720 = 921600
1024x720 = 737280

Divider og gang med 100 og så finder vi ud af at dit tv kun viser 80% af et 720p signal (altså mangler det 20%...). Hvordan er det så lige du skulle kunne se forskel på et 1080p/i signal?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 00:43 
Sonic>
Haha, vil jeg også mene, det her går da altid totalt i selvsving, og handler vel ikke mere om hvordan han får det bedste signal fra sin wii til sit tv? ;)

Svaret er component. Og nu vil jeg gå i seng :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:49, rettet 27/11-07 00:56 
Konsolkongen>
Hvilket jo er logisk da dit tv slet ikke kan vise 1080 uden at skalere hele lortet fra.

Det har som sagt stadig intet at gøre med opløsningen. 1080i og p er og bliver samme 1920*1080 opløsning, og begge signaler skaleres til samme opløsning, der vises progressivt på mit tv's panel selvfølgelig, så når signalerne ligner hinanden til forveksling, er det blot et bevis på, at man ved korrekt de-interlacing af 1080i ikke mister noget synligt i forhold til det progressive signal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 00:50, rettet 27/11-07 00:53 
Konsolkongen>
Svaret er component. Og nu vil jeg gå i seng :)

Jeg er selvfølgelig ikke uenig med dette, hvilket jeg i denne tråd heller aldrig har givet udtryk for (det ville nok klæde dig at genlæse det indlæg der fik dig til at starte med at vrøvle i denne tråd). Jeg ville også bruge component og 480p hvis jeg havde muligheden (ligesom jeg kører 1080p fra PS3'en af hensyn til f.eks. Blu-ray, der gerne skulle behandles så lidt som muligt fra den originale 1080p ved 24 fps kilde). Men det lader til, at fum ikke umiddelbart har den mulighed, og RGB-Scart er og bliver en forbedring over composite...

Konsolkongen>
Det er i dette tilfælde ligemeget.

I dette tilfælde måske ja, men det er bestemt væsentligt hvis kilden er 1920*1080, at der er mere horisontal opløsning at tage af.

Konsolkongen>
Hvordan er det så lige du skulle kunne se forskel på et 1080p/i signal?

Som forklaret lidt længere oppe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 01:38 
Ligemeget hvor mange gange du skriver det forbliver det stadig en gang ævl. Håber andre der har læst alt dette forstår hvad jeg mener. Måske skulle DU læse det hele igennem igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/11-07 12:01, rettet 27/11-07 12:02 
Jeg er ked af det konsolkongen.... men jeg forstår fint hvad Naiera siger, og jeg ved nok om teknik til at sige, han har ret. Og ja, jeg har selv et plasma, men det er irrelevant. Jeg har også en PS3, og elsker at gøre grin med spiludbuddet og PSN.

Sjovt nok ser det ud til at i faktisk er enige i sagens kerne. Nogen tv er bedre til at skalere end andre. Det er egentlig det i begge er kommet frem til. Og jo, hvis deinterlaceren er god nok, så bør der ingen forskel være på interlaced og progressive signaler.
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 12:03 
Jeg synes egentlig ikke jeg snakker så meget om skalering ;) Det er også noget andet end de-interlacing, og behøvedes slet ikke blandes ind i diskussionen her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 12:32, rettet 27/11-07 12:33 
Jmog>
Og jo, hvis deinterlaceren er god nok, så bør der ingen forskel være på interlaced og progressive signaler.

Ja HVIS den er god nok. Men som jeg skriver så har jeg haft en del forskellige tv hvor der på alle var en kæmpe forskel. Det er der endda også på mit spritnye full HD tv. Så hjælper det jo ikke at Naiera stiller sig på bagbenene og påstår at 480i er fuldstændig ligeså godt når det for langt de fleste slet ikke er det. Der bliver spurgt om hvordan man får det bedste billede fra en Wii på et HDTV. Det får man i langt de fleste tilfælde med component og 480p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 12:48, rettet 27/11-07 12:51 
Jeg stiller mig på bagbenene fordi dine forklaringer er fulde af i bedste fald misforståelser, og i værste fald sludder og vrøvl. F.eks. er 'falske linjer' noget sludder, og al det vrøvl om opløsningen på mit tv har absolut heller ingen relevans for debatten her.

I øvrigt demonstrerer du, med dit seneste indlæg, igen at du misforstår hvad jeg skriver. Læs og forstå hvad jeg skriver ordentligt; det ville hjælpe debatten en del på vej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 13:19, rettet 27/11-07 13:20 
Opløsningen på dit tv har i hvert fald noget med sagen at gøre når du mener at kunne se forskel eller ej på 1080i/p. Det er klart du ikke kan det når over halvdelen af billedet bliver skaleret væk...

Og så må du meget gerne forklare mig hvordan jeg misforstår hvad du skriver. Du skriver at hvis tvet de-interlacer godt nok burde der ikke være nogen forskel på 480i og 480p. Fair nok. Men du har svært ved at forstå at det langt fra gælder for alle tv. Du vildleder folk med dit "mit-ord-er-lov" sludder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 13:27, rettet 27/11-07 13:29 
Konsolkongen>
Opløsningen på dit tv har i hvert fald noget med sagen at gøre når du mener at kunne se forskel eller ej på 1080i/p. Det er klart du ikke kan det når over halvdelen af billedet bliver skaleret væk...

Nej! Det har ikke noget med sagen at gøre. Det har jeg forklaret flere gange nu, men du nægter tilsyneladende at forstå det. Jeg kan ikke skære det bedre ud i pap.

Konsolkongen>
Og så må du meget gerne forklare mig hvordan jeg misforstår hvad du skriver. Du skriver at hvis tvet de-interlacer godt nok burde der ikke være nogen forskel på 480i og 480p. Fair nok. Men du har svært ved at forstå at det langt fra gælder for alle tv. Du vildleder folk med dit "mit-ord-er-lov" sludder :)

Nej, jeg har netop aldrig skrevet, at det gælder for alle tv. Jeg skriver netop, at når du ser en kæmpe forskel på 480i og 480p, så sker der noget der er galt, enten i Wii'en eller i tv'et. Og så har jeg netop dækket ind, og skrevet at interlacede og progressive signaler netop ikke ser ens ud på ALLE tv, da der uværgeligt vil være mange derude, der er konstrueret med hovedet under armen. Ligesom eksemplet med de skod-tv der laver 1080i om til 540p, før der skaleres til panelets opløsning.

Men det var jo heller ikke det, du startede med at argumentere med, og som fik mig til at gå længere ind i debatten. Du startede med at snakke om 'falske linjer', som er noget vrøvl, og så blandede du også mit tv's opløsning ind i debatten, hvilket heller ingen plads har, når vi snakker interlacing/de-interlacing og IKKE skalering.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 13:33, rettet 27/11-07 13:37 
Du skriver at der ikke bør være nogen forskel på 480i og p. Det tager jeg som at det skulle være ligeså godt. Og det mener jeg er vildledene da det i langt de fleste tilfælde ikke passer.

At jeg blander dit tv's nær SD opløsning ind i debatten var ment som en joke der var rettet imod dit LCD haderi. Synes ellers den var markeret ok med smileys men ok... :)*

EDIT: Jeg havde åbenbart misforstået noget ved interlacing derfor "de falske linier". Men jeg holder stadig fuldt og fast på at forskellen er enorm.

*EDIT2: Ehm... og vi skynder os at kaste en smiley ind i begyndelsen af tråden så dette indlæg giver mening ...:S
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/11-07 13:38, rettet 27/11-07 13:39 
Konsolkongen>
Du skriver at der ikke bør være nogen forskel på 480i og p. Det tager jeg som at det skulle være ligeså godt. Og det mener jeg er vildledene da det i langt de fleste tilfælde ikke passer.

'BØR'. Og det hjælper ikke, at du så tager fat i ting der er faktuelt forkerte, for at forklare din side af sagen.

Konsolkongen>
At jeg blander dit tv's nær SD opløsning ind i debatten var ment som en joke der var rettet imod dit LCD haderi. Synes ellers den var markeret ok med smileys men ok... :)

Hvorfor bliver du så ved med at bringe mit tv's opløsning ind i debatten? Det er jo ikke bare én gang, med smileys; det er et tilbagevendende og tilsyneladende meget væsentligt argument fra dine side!

Konsolkongen>
EDIT: Jeg havde åbenbart misforstået noget ved interlacing derfor "de falske linier". Men jeg holder stadig fuldt og fast på at forskellen er enorm.

Og som sagt sker der noget forkert i tv'et eller Wii'en hvis forskellen er decideret enorm.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 13:40, rettet 27/11-07 13:46 
Naiera>
'BØR'. Og det hjælper ikke, at du så tager fat i ting der er faktuelt forkerte, for at forklare din side af sagen.

Men det er stadig utroligt vildledende...

Og som sagt sker der noget forkert i tv'et eller Wii'en hvis forskellen er decideret enorm.

Jeg kan forsikre dig for at Xboxen ter sig på samme måde.

Hvorfor bliver du så ved med at bringe mit tv's opløsning ind i debatten? Det er jo ikke bare én gang, med smileys; det er et tilbagevendende og tilsyneladende meget væsentligt argument fra dine side!

Jeg kan ikke se hvordan det er anderledes end når du kontant og hele tiden disser glimrende LCD tver uden selv at have set dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/11-07 14:48 
Konsolkongen>
Jeg kan forsikre dig for at Xboxen ter sig på samme måde.

Jamen det er jo netop så fordi TV'et ikke deinterlacer superlativt :-).

Da jeg skiftede fra min gamle projektor (480p native) til min nye (720p native) så kunne jeg tydeligt se at 480i så bedre ud på den nye. Den havde slet og ret en bedre deinterlacer. Den gamle projektor behøvede slet ikke skalere, men skulle bare deinterlace. Alligevel så det bedre ud på den nye.

Mit gamle TV (bedøvende ligegyldigt at det var et LCD) var ok til 480i, men ikke imponerende. Det nye (plasma, men igen, det er ikke sagens kerne) deinterlacer så godt at man kommer i tvivl om det er 480p eller 480i. Grunden? En bedre deinterlacer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-07 14:50 
Det passer vel også meget godt med det jeg skriver?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/11-07 14:58 
Syntes også Wii i 576i ser bedre ud end 480p på mit Samsung LCD TV via component kabel. Så man skal bare prøve sig frem bruge det man syntes ser bedst ud på ens TV ;)
JmogJmogSkrevet 27/11-07 15:07 
Konsolkongen>
Det passer vel også meget godt med det jeg skriver?

Joe, det kommer an på hvad du mener ;-).

Det var den her jeg studsede over:
"Du skriver at der ikke bør være nogen forskel på 480i og p. Det tager jeg som at det skulle være ligeså godt. Og det mener jeg er vildledene da det i langt de fleste tilfælde ikke passer."

Han HAR jo ret i at signalerne som sådan egentlig er lige gode. At resultatet er forskelligt skyldes jo som regel at displayet ikke kan deinterlace godt nok.
WehnerWehnerSkrevet 27/11-07 15:14 
Jeg kan ikke forstå, at et i-signal kan være ligeså godt som et p-signal. P må da alt andet lige være at foretrække.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig