X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FF Advent Children


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 23/11-07 10:46 
Jeg har netop set denne film. Og jeg vil have mere! :) Findes der lignende film derude i verden? Nogle der er lavet på samme måde og med samme intensitet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 10:54 
Det eneste jeg lige kan komme i tanker om er "Appleseed". Det er ikke helt full-motion Square-Enix cutscene-kvalitet, men det er en utroligt lækker 3D-anime-stil, som jeg håber de vil lave mange flere film med.

Appurushiiiiiiiiiido!
RJKRJKSkrevet 23/11-07 12:30 
Hyakotake>
Det er ikke helt full-motion Square-Enix cutscene-kvalitet, men det er en utroligt lækker 3D-anime-stil

Det skal du nok ikke lige regne med, at alle er enige med dig i, mildt sagt. Filmen har fået nogle virkelig velfortjente stryg for sine figurer, som har alvorlige brister. Baggrundene og nogle af actionscener er omvendt ret flotte, og kan bedre sammenlignes med kvaliteten af Advent Children, hvis man kan abstrahere fra de døde Barbie-dukker i forgrunden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 13:10 
Tja, den er da ikke dårligere end at de laver en efterfølger. Enighed? Smag og behag.

Appleseed 2
RJKRJKSkrevet 23/11-07 13:15 
For det første er en efterfølger vel ikke ligefrem bevis på kvalitet eller ej. For det andet udtalte jeg mig ikke om filmens overordnede kvalitet, men om den såkaldt "lækre anime-stil". Du er den første jeg har hørt tale positivt om denne, mens jeg har hørt rigtig mange tale meget grimt om den, senest til J-popcon, hvor den gik for at være en slem joke. Som stor fan af Masamune Shirow og meget glad for Appleseed-mangaen måtte jeg jo forsvare den, men netop forsøget på 3d-anime, vil ikke engang jeg forsøge at forsvare. Det er efter min klare mening totalt mislykket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 13:32 
Hvis man er konservativ manga-elsker, kan jeg da godt se at en 3D-stil er lige lovligt poppet/helligbrøde. Jeg kan bare sige, at jeg godt kan lide den, og så kan alle de anale mangafiler have deres egen mening og råbe skældsord i flæng. :-)
RJKRJKSkrevet 23/11-07 13:54 
Sikke noget ævl. Det handler om at figurerne er grimme og fuldstændig blottet for liv. Jeg erindrer ikke at have set nogen anden animeret film, hvor personerne er så døde i blikket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 14:12 
Fint, min mening er ævl, figurerne er døde... og jeg er p....ligeglad med andres mening. Jeg ved heldigvis hvad jeg selv kan lide.
JuggernautJuggernautSkrevet 23/11-07 15:05 
Hvad med dig Rune? Du må da også kende lidt til det jeg søger. Har du nogle forslag?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 23/11-07 15:22, rettet 23/11-07 15:23 
Med lignende film, mener du så animationsstil (altså 3d anime-agtig) eller bare samme intensitet i blandt andet slåskampe? Sidstnævnte burde du kunne finde, i overflod, i diverse anime tv-serier. Det er ikke '3d', men alle nyere serier er håndtegnet og computer-'farvelagt'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 23/11-07 15:46 
Det primære må siges at være den grafisk flotte stil. Og selvfølgelig skal niveauet i filmen ikke være under Jehovas Vidners julefrokost (Nu håber jeg ikke at jeg støder nogen her:))
Prioriteten sagt med andre ord:
1. Animationsstil
2. Tempo
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 23/11-07 15:53, rettet 23/11-07 15:53 
Du får nok svært ved at få opfyldt kriterie nummer ét. Nummer to kan jeg nok godt komme på eksempler der kan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 23/11-07 16:00 
Én brøkdel af Animatrix rammer kriterie nummer 1, og er man til den mere amerikanske sci-fi-genre syntes jeg bestemt at Titan A.E. er et kig værd. Den er hverken i stil med typisk Animé eller FF: Advent Children, men visuelt ligger den et sted imellem de to.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 23/11-07 16:13 
Hyakotake>
Fint, min mening er ævl

Når din mening er at alle andre end konservative manga-elskere og mangafiler ikke kan se noget problem med figurerne i Appleseed, så er det decideret ævl, ja. Jeg er i øvrigt ingen af delene.

Du må da gerne mene at den del er godt lavet. Jeg gør bare opmærksom på, at jeg er meget uenig med dig, og at jeg ved at mange andre har det på samme måde.

Mig bekendt er der ingen rene CGI-produktioner der ligger på det tekniske niveau, som Squares tre film. Det skulle da være nogen af de ting, Robert Zemeckis går og leger med, men det er jo en noget anden boldgade.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 23/11-07 17:53 
Hvad er den tredje? Spirits Within, Advent Children og ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 18:20, rettet 23/11-07 18:20 
.

Jeg kan også kun se to... enlighten us!
RJKRJKSkrevet 23/11-07 18:44 
Kortfilmen fra Animatrix, selvfølgelig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 23/11-07 19:23 
RJK>
Kortfilmen fra Animatrix, selvfølgelig.

Jeg vil ikke påstå, at det er en selvfølge ;) Selv undrede jeg mig også over hvad den 3. mulighed kunne være, men Hyakotake var hurtigere. Kan filmen iøvrigt anbefales?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-07 19:37, rettet 23/11-07 19:40 
Ah, underligt at nogen ikke har tilføjet den på wiki-siden.

EDIT: *lede, lede* måske fordi det er lavet af Square North, og ikke Square-Enix. Det er sgu da ikke til at finde rundt i alle de lorte-corporation underafdelinger :-(
RJKRJKSkrevet 23/11-07 19:40 
Jeg gik bare ud fra at alle kendte den. Der var jo meget omtale af den i de her kredse den gang. Det er vel mest en teknisk show off fra Square, men Animatrix-pakken kan vel fåes til ingen penge, og flere af filmene er udmærkede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 23/11-07 19:49 
HA! Jeg nævnte den først så :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 28/11-07 22:05 
Personligt synes jeg Appleseed (den nye) er noget værre hø, men dem der kan lide den vil sikkertg læde sig over, at der kommer et en toer til marts på DVD og Blu-ray i USA.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig