X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af HDTV


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 11/11-07 10:57, rettet 11/11-07 10:57 
Eftersom jeg har fået skrabet en del penge sammen i militæret de sidste par måneder, så har jeg nu besluttet mig for at købe et HDTV. Jeg har gået og kigget på nogle forskellige skærme de sidste par måneder, og har endelig fundet et jeg synes ser fornuftigt ud. 37" Full HD fra Samsung til en fornuftig pris. Det er det mest populære på HifiPriser.dk, så helt galt kan det vel ikke være? :)
Se hele indlægget


Samsung LE-37M87
52 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 03/06-08 22:54 
Konsolkongen>
Kan man bruge den der 100hz feature som mange nyere fjernsyn har til noget som helst når man ikke ejer noget der sender i 100hz?

Det har skam intet at gøre med hvad dine kilder kører i. 100hz betyder, at billedet opdaterer hurtigere og er mere roligt og behageligt at se på. Altså, ikke framerate, men blot hvor mange gange i sekundet at billedet blinker.

Det er dog kun på CRT og plasma at det er relevant. Jeg har set nogen LCD-modeller hvor de reklamerer med 100hz og det giver ingen som helst mening da samtlige pixels er tændt hele tiden og derfor ikke har brug for at få en højere opdateringshastighed.

Et LCD i 60hz ser præcist lige så roligt ud som et CRT i 100hz. For plasma og CRT er det dog guld værd. Hav et 100hz CRT eller plasma i et par dage og dine øjne vil aldrig være istand til at gå tilbage til 50hz/60hz.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 23:27 
Jmog>
Det er dog kun på CRT og plasma at det er relevant. Jeg har set nogen LCD-modeller hvor de reklamerer med 100hz og det giver ingen som helst mening da samtlige pixels er tændt hele tiden og derfor ikke har brug for at få en højere opdateringshastighed.

Det var også sådan ca. det jeg var kommet frem til. Tak for forklaringen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
52 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig