X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Disc Tray problemer


Svar
tastasSkrevet 12/08-07 11:15 
Nu købte jeg en Wii, lørdag 14 dage siden, da både min x-box og PC tog billetten samme uge - så tænkte jeg, at så måtte det jo være tid til at fixe en Wii så jeg havde noget at give mig til mens de blev fixet ;)

Ud af de 14 dage har jeg så været på ferie 10 så det er først de sidste 2 dage jeg virkelig har fået spillet på den; men ofte når jeg sætter en disc i den og vil loade spillet larmer og sprutter den indtil Wii går i sort skærm, beder mig om at tage disc'en ud, slukken Wii og forsøge igen. Er dette en "gængs" fejl på maskinen (ala "Ring of Death" på boxen)?
Kan jeg afhjælpe dette selv, eller må jeg bide i æblet og over i EB Games med den og få sendt den til reperation? :S

Kan jo næsten ikke bære at miste en PC, X-box 360 & Wii på næsten samme uge (jeg har jo ondt mig selv kan i nok høre ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WikzoWikzoSkrevet 12/08-07 11:17 
Har aldrig hørt om sådan en fejl før; du må bare var meget, meget uheldig ... :(

Mit forslag vil være at sende den til reparation eller ombytning, selvom det selvfølgelig er surt at miste så mange maskiner på én gang.
ElgenElgenSkrevet 12/08-07 13:16 
Ja, det er velkendt; kan huske at have set flere youtube-film af præcis dette problem.
Dog var det dog mest lige efter launch; måske har du fået een der 'har ligget nederst i bunken'.

Se at få den byttet asap.

Video
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
tastasSkrevet 12/08-07 15:37 
Yeps, det var præcis det den gør.

Testede i dag; ud af 30 gange jeg satte en disc i gik den ned ved 6 af dem, så det sker også rimlig ofte.

Jeg går i EB Games i morgen og brokker mig ;)

Håber jeg kan få en ombytter gider næsten ikke vente et par uger på en reperation :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 14/08-07 08:47 
Nå, jeg fik en hurtig ombytter af maskinen i EB Games så alt er godt.

Desværre fik jeg af vide, at man blot kunne kopiere sine indkøbte VC spil over på et SD kort og stoppe dem i den nye maskine og alt ville være godt.
Det lød mærkeligt og det virker selvfølgelig ikke :/

Kan det overhovedet lade sig gøre at få returneret disse points man har brugt på spil i VC ved Nintendo når man ikke har en "account" som ved fx. X-box Live?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ElgenElgenSkrevet 14/08-07 09:45 
Hvis det er i butikken du fik den historie, så er det da sindsyg dårlig service.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
tastasSkrevet 14/08-07 10:31, rettet 14/08-07 10:32 
Jep var det. Lød også mærkeligt - var det muligt er der jo ingen forhindringer i at man kunne kopiere løs af spil til andre blot de kom med deres SD Kort.

Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på Nitendo.dk/.com vedr. returnering af Wii points eller indkøb via VC når man har fået ny maskine i forbindelse garantisag. Nogle der har erfaringer med dette?

Jeg ved godt at Nintendo maskiner normalvis ikke går i stykker så det er sikkert et sær-tilfælde :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HeroldHeroldSkrevet 14/08-07 10:51 
Du skal bare tage kontakt til Bergsala. Hvis du har købt noget via deres shop, som ikke fungerer pga. udskiftning af maskinen, så er de nødt til at give dig point til at købe det til din nye maskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
tastasSkrevet 14/08-07 12:16 
Hmm, jeg må hellere få kontakt den EB Games og høre om jeg kan få oplyst serienumret på den anden maskine. Det skal jeg sikkert bruge.

Nu mumlede de bare derover om at det var en speciel sending som de havde fra Italien, så det kan lige passe at det falder uden for Bergsala's ansvarsområde! :S

Ellers må EB Games give mig kompensation på de point via. dem man kan købe i butikken hvis der er bøvl pga. de har lavet et speciel indkøb. 3000 points = 30 Euro er jo også penge :S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 14/08-07 13:24 
Bah. Begge maskiner skal ind til Bergsala hvorefter de overfører spillene fra den ene maskine til den anden. Det gør det immervæk lidt mere bøvlet :S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WikzoWikzoSkrevet 14/08-07 15:25, rettet 14/08-07 15:26 
Man kan ikke flytte et Virtual Console-spil fra én maskine til en anden. Butikken burde bare have givet dig et beløb svarende til de Wii Points, du har brugt på at downloade spillene.

Enig med jer andre: Dårlig service ... og især fra en butik, der lever af at sælge spil- og tilbehør.
tastasSkrevet 14/08-07 15:28 
Ok det skal nok passe ;)

Da jeg talte med hende fra Bergsala sagde hun bare flytte (Men hun var jo så heller ikke en af deres teknikkere ;).
Men det dækker vel formentligt bare over at de skal have begge maskiner i hænde i deres service afd. så de kan se hvad man præcist har købt.

Fik også tilbuddet om at afl. maskinen tilbage og sende den anden til reperation fra butikken af så jeg ikke mistede det på den. Lokker jo ikke specielt at få repereret en defekt maskine fremfor at få en helt ny ...

Nå, f*** det, jeg går bare en bue uden om det sted fremover så :]
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 19/09-07 13:30, rettet 19/09-07 13:31 
Jeg hopper lige ind her, og stjæler lidt plads.

Jeg købte en Wii i går i Fona, og fem spil til den. Jeg gik glad hjem og satte det ene spil Excite Truck i maskinen efter kort at have prøvet Wii Sports. Excite Truck cd'en så ny ud, men Wii'en lød som et gammelt diskettedrev til en Commodore 64 og jeg fik en fejlmelding alle ti gange jeg satte spillet i maskinen. Jeg tænkte straks, at det måtte være en hardwarefejl, men sætter jeg ville da lige prøve at se om den gjorde sådan ved de andre nyindkøbte spil. De bootede første gang alle sammen og jeg testede dem flere gange bare for at være på den sikre side, og også et par GC-spil for at gå helt amok.
Nu har jeg så lige været i Fona og har fået byttet Excite Truck, da jeg antog, at det måtte være spillet der var noget galt med. Problemet er så, at det her eksemplar af Excite Truck gør præcis det samme. Stadig samme fejlmelding og Wii'en vil ikke kendes ved cd'en, men stadig ingen problemer ved alle de andre spil. Hvis der sidder nogen derude der kan komme med forslag eller gode idéer til hvad jeg skal gøre eller hvad problemet kan være ville det være rart at høre :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 19/09-07 14:07 
Det er kun et forslag, og ved ikke om det virker, men har du prøvet at smide den på nettet og køre en opdatering af firmware?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
rapsacrapsacSkrevet 19/09-07 14:29 
Jeg personligt har ihvertfald ikke nogen problemer med maskinen og excite truck og har heller ikke hørt om andre med problemet. Så har kendt fejl skulle det ikke være. Hvis det skulle være nødvendigt med en opdatering, så bør den jo ligge på discen. Det er ihvertfald tilfældet med SPM- det er jo trods alt ikke alle som har deres spillenaskiner hooket op til nettet.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 19/09-07 16:04 
Jeg tog den sure tur ned i Fona med hele skidtet, og Fona-fyren afprøvede begge de udgaver af Excite Truck der havde været fejl på hos mig, og de virkede heller ikke på en tilfældig maskine i forretningen.
Så heldigvis var det skiverne, og endnu mere heldigt så havde de et tredje eksemplar af Excite Truck der både virkede på min og Fonas maskine. Men det var også en meget flink ekspedient, der havde tålmodighed nok til at boote spillene flere gange for at stille mig tilfreds :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig