X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Put dine Blu-ray film i køleskabet


Svar
DarkenDarkenSkrevet 18/06-07 12:11 
Husk når du er færdig med bruge din blue ray disc at putte den ind i køleren ved siden af mælken.

http://www.engadget.com/2007/06/16/blu-ray-disc-coatings-starting-to-rot/

Og spis... eh spil aldrig en disc der er over holdbarheds datoen =)

--
Hehe en af mine venner sendte overstående link til mig så synes jeg lige jeg ville dele =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 18/06-07 12:18 
Har det ikke også været oppe som et problem mht. DVD'er og CD'er? Der har i hvert fald været noget med forfald af den type medier, men så vidt jeg husker var det først efter en længere årrække.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 18/06-07 12:23, rettet 18/06-07 12:25 
Det er ikke Disc Rot der er på Blu-ray.

De pletter der har været på BD-versionen af The Prestige ligger på overfladen af det beskyttende lag. Jeg har endnu ikke set en officiel forklaring på fænomenet, men såvidt vides er det kun the Prestige der har problemet.

De fleste er enige om, at det simpelthen er et dårligt batch af BD-skiver, som så tilfældigvis blev brugt til én titel.

Der er altså ikke tale om noget generelt fænomen på Blu-ray skiver.

Disc Rot gik som regel ud over det "databærende" lag på CD/DVD-skiver - det er ikke tilfældet her.

FUD.

Rettelse: Og Laserdisc-skiver. De var specielt udsatte pga. deres store omkreds - Disc Rot starter som regel ude i kanten af skiven, pga. en for dårlig sammenføjelse af skivens enkelte lag, samt en for dårlig forsegling af kanten.
Kiss me, would you kindly?
McBrainMcBrainSkrevet 18/06-07 12:23 
og med Laser Disks. Der var det vidst ret udtalt.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
JAAJAASkrevet 18/06-07 14:07 
Så var det godt, de var så billige ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig