X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Streaming Media på PS3


Svar
SlothSlothSkrevet 28/05-07 04:49 
Som noget nyt i 1.80 Firmware updaten kan din PS3 nu understøtte streaming media fra din PC - det eneste du skal have er en DLNA server kørende på dit netværk. Windows Media Player 11 til XP kan gøredet, men jeg synes den er for bøvlet at arbejde med.

Jeg fandt et godt program, der oven i købet er gratis ;o)

http://www.tversity.com/home

Det virker kanon og meget simpelt - installer programmet, installer PS3-patchen,og du er faktisk klar.

Det eneste du skal gøre er, at tilføje de filer du vil dele.

TVersity recoder "on-the-fly" - jeg har set .avi og .mpg filer (som normalt ikke er understøttede på PS3) på min PS3.
Kiss me, would you kindly?
IqonIqonSkrevet 28/05-07 11:02 
Et alternativ er Twonky:

http://www.twonkyvision.de/

Det virker også på Mac.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 14:26 
Med TwonkyMedia kan man desuden også streame musik til PSP via RSS :)

Bemærk også at PS3 streaming kun virker ordenligt med 4.4 beta 1.

How to (zippet PDF)
CoreCoreSkrevet 29/05-07 15:14 
Folk med Xbox 360 og/eller Windows Media Connect, kan bare tilføje PS3'eren deri, det virker også.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 15:16 
Jeps - de andre produkter er bare lidt mere flexible :)
CoreCoreSkrevet 29/05-07 15:19 
OK, men det gælder vel ikke med hensyn til formater vel? For så skal jeg da igang med at lege med dem også.

Hvis ikke nyder jeg bare godt af komforten, ved at begge konsoller arbejder sammen med det samme program ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 15:24 
Ja, begge løsninger kan arbejde med både Xbox 360 og PS3 - no problem ;)

Mht. formater så er man stadig afhængig af hvilke formater som konsollen kan streame.
Hverken Media Connect eller TwonkyMedia kan transcode video formater.
Prøvede TVsersity (gratis) som kan transcode, men syntes ikke resultatet var tilfredsstillende så jeg gik tilbage til TwonkyMedia er mere konfigurerbar men koster lidt.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/06-09 17:58 
Tar lige denne tråd op igen!

Jeg har en PS3, tilsluttet til min trådløs router, og PC som er på samme router bare med ledning.

ville hører om der er nogle "bestemt" programmer som er gode, bar til streaming af for eks AVI, HD materiale os.v. eller om WMP er nok.?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SonicSonicSkrevet 01/06-09 18:05 
PSM virker suverænt, og er let at sætte op.

PSM
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/06-09 18:27 
Ahh, nice det virker til OSX. for lige nu sidder jeg med MediaLink. og da ska jeg start/stoppe hver 30. min med mindre jeg vil betale 30$. :)

- nogle der ved om det er større operation og stream fra MAC, eller om jeg bar ska bruge min PC?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dRxLdRxLSkrevet 01/06-09 18:35 
Prøvede lige med en 720p film, det gik ikke overbevisende hurtigt på mit trådløse netværk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 01/06-09 19:05 
Ja, streaming af HD materiale kræver nok en wired linie, før det bliver ordentligt. Har selv trukket kabler ind til min stue, så har ikke testet det med wireless.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-09 19:12, rettet 01/06-09 19:14 
I følge PSM på Linux så bruger den ikke specielt meget båndbrede på 720p, jeg har ledninger imellem. Hvad er det sådan noget trådløst makværk max kan overføre med i sekundet?

1080p klarer den også fint ved 100mb/s, men bruger næsten hele båndbreden :)

Video quality er sat til "Best quality", dvs. næstbedste da "lossless" er bedre endnu. Der er nok lidt komprimering ved 1080p ved denne setting men ellers kan det nok slet ikke lade sig gøre at streame det. Jeg kan ikke se nogen forskel på 720p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 01/06-09 19:43 
Jeg ved ikke dette med sikkerhed, men trådløst netværk benytter sig jo som regel af kryptering af en eller anden art. Mon ikke dette gør, at det vil gå for langsomt med den mængde data der skal streames i HD? Aner det som sagt dog ikke, var bare en strø-tanke.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/06-09 20:40 
vil min ps3 ku stream det hurtiger, hvis jeg satte den på via ledning?..men min mac stadig var trådløs?..eller sku begge være ledning?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SonicSonicSkrevet 01/06-09 21:32 
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit setup helt nøjagtigt.
Her har jeg bare min PC på en netværks-switch, per kabel, og min ps3 i stuen er smidt på selv samme switch, per kabel.

Hvis du kører din maskine til netværket per kabel, og din ps3 på kabel også, vil du ikke opleve nogen former for hakkeri på HD materiale.

Men som sagt, jeg kender ikke alle indtillingsmuligheder for den trådløse del, så måske kan buffer osv. tweakes, så det også kører fint på wifi. Check evt. deres forum derovre, og se hvad folk skriver.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-09 21:41 
Jeg mener jeg læste et sted at MAC versionen var dårligere end Linux og Windows. Jeg aner ikke hvor jeg fandt det henne men jeg bed mærke i det da bla. T.L.O har Mac.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 03/06-09 14:47 
Tak for hjælp. det virker meget godt, PS3 media Server.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 23:53 
Er der nogen af jer der kan få MP3'er til at virke med PSM? Den viser ingen filer i mapperne her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 14/06-09 00:08 
Jeps. Du går vel hen i musik afdelingen istedet for video afdelingen af PS3'ens menu, right?

Virker ihvertfald uden problem her.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
MinhMinhSkrevet 14/06-09 00:13 
Konsolkongen>
Er der nogen af jer der kan få MP3'er til at virke med PSM? Den viser ingen filer i mapperne her.

Du husker også at vælge "MP3" som filformat PS3 skal genkende som lydfiler? Jeg mener nemlig man skal ind og definere hvilke format PS3 skal kunne se.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-09 00:14, rettet 14/06-09 00:14 
Sonic>
Jeg skulle lige til at skrive et eller andet smart tilbage til dig. Men kom så i tanke om at det da godt kunne være at du havde ret. Og det havde du så :p

Tak for hjælpen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-09 00:22 
Men er der ingen af jer der oplever at den nogen gange er kræsen med filerne og skriver at de er istykker? Den gjorde det lige med hele Drowning Pool - Sinner albummet og har også gjort det med hele sæsoner af serier og enkelte film jeg har liggende.

90% af tiden virker det bare 100% ...ja.

Hvis den nu bare gad æde ALT hvad jeg smed efter den og lod være med at konflikte så meget med compiz-fusion så ville jeg skrotte XBMC for good. Billedet er SÅ meget bedre her, og HD er lækkert.
Spiller nu: Phantasy Star IV
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/06-09 21:57 
Jep har samme problem med PS3 og TVersity til tider. Derfor bruger jeg min Xbox til at streame fra TVersity. Og det fungerer altid.

Men jeg ved ikke, hvordan man løser problemet med PS3 og TVersity. Nok et codec problem.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
TLTLSkrevet 24/09-11 20:01 
Vil lige knytte en kommentar til dette emne, selvom det er gammelt.

Jeg er selv startet med at streame fra min PC til PS3 med PS3 Media Server og Serviio. Syntes dog at PS3 Media Server er bedst, men begge servere virker ikke 100% stadig. Til tider melder den fejl og stopper afspilningen, der er lidt træls.

Men når det virker er det lækkert at man kan styre det hele i stedet for bare at trykke play på ens PC og kun kan styre lyden hvis nu man ser film over HDMI kabel til ens fjernsyn.

Begge servere virker også meget overfølsomme for netværks forstyrrelse og virker til at have lidt problemer når bufferen bliver fyldt, hvor den godt kan hakke i det for så at genoptage afspilningen.

Er der nogen der kender til andre programmer som måske virker perfekt, eller har en guide til at opsætte de her på den helt rigtige måde? :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig