X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Firefox plugins??


Svar
DarkenDarkenSkrevet 23/05-07 00:02 
Hey, efter en lidt nederen tur med en unavngiven browser, der ikke hjalp en fis med højeste sikkerhed. Vil jeg nu godt prøve firefox engang til, efter nattens reinstallering (af en xp som ellers har holdt i 3½ år) har jeg en god mulighed for at ændre på en del af de ting jeg normalt ikke orker at kigge på.

Så hvis der er nogen firefox brugere der ude, der kender til nogle super fede plugins, kunne I så ikke lige skrive et navn en kort bekrivelse og eventuelt et link?
Det ville jeg sætte stor pris på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/05-07 10:13 
IE Tab er næsten uundværlig - så slipper du helt for at bruge IE-browseren når sider ikke vises ordentligt i FF. Kan hurtigt findes på Google :)
fumfumSkrevet 23/05-07 11:04 
Og netbanken virker også (Ja jeg taler til dig Danske Bank). Adblock er også uundværlig.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DarkenDarkenSkrevet 23/05-07 17:37 
takker
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JAAJAASkrevet 23/05-07 18:15, rettet 23/05-07 18:18 
Jeg bruger kun fire, men de er til gengæld helt faste:

-Dictionary search: Du markerer ordet og med et højreklik åbner en ny tab med definitionen. Rigtig brugbart.

-Gmail notifier: Siger lidt sig selv.

-IE Tab: Se ovenfor

-Googlebar v0.9.15.11: Langt bedre end den indbyggede. Mange flere funktioner (også brugbare) og indstillingsmuligheder.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/33
Zzap!Zzap!Skrevet 23/05-07 18:18, rettet 23/05-07 22:13 
But wait, there's more!! ;)

All-in-one Gestures
Helt uundværlig i min bog. Gestures og grab'n scroll i een plugin.
Gør at du kan gå frem og tilbage ved bare at trække en kort streg med højre musetast nede, eller gå til bunden af et dokument ved at tegne en streg nedad.

Adblock Plus
Gør at du har kontrol med alle reklamer. F.eks. kan du afbryde flash reklamer.

ChatZilla
Let IRC klient

Google Toolbar med stavekontrol og dansk ordbog (gør at du kan stavekontrollere tekstfelter på både dansk og engelsk). Den er FFs egen stavekontrol langt overlegen.

NoScript
Giver dig fuldstændig kontrol med hvilke scripts der bliver kørt på din computer.

WOT
Anmeld et website med fire skydere, og så kan du selv og andre se om sitet er troværdigt og en god forretningspartner.

FoxyTunes
Betjen din foretrukne mediafspiller direkte fra Firefox, uden at skulle minimere eller andre svinkeærender.
Born to kill space
DarkenDarkenSkrevet 23/05-07 19:23 
mmm bedre og bedre =)
havde fundet google advanced operations, men den er ikke så cool som googlebar (især ikke med dictionary addon!)

Har selv fundet nogle små ting på firefox plugin siden som jeg synes var fixe nok til at beholde:

- No Go Buttons
Fjerner alle "goto" knapperne fra search bars osv, bruger kun enter så for mange knapper jeg ikke bruger irretere mig.

- Tab Catalog
Giver en knap der smider tabsne op i thumpnail, har kun prøvet den med 6 sider, men virker rimmelig brugbar

- Tab Effect
Tja lidt visual effects til at gøre overgangen til FF lidt sjovere, når man skifter tab vises overgangen som en "terning" der drejer til en anden side (kun højre og venstre)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BobbeBobbeSkrevet 23/05-07 22:07, rettet 23/05-07 22:07 
Mine favoritter:

- InfoRSS
Viser RSS-feeds som en lysavis i statusbaren (eller andre barer).

- Stylish
Indsæt eller modificér CSS på hjemmesider

- GreaseMonkey
Indsæt eller modificér Javascript på hjemmesider
Spiller nu: Wii
ElgenElgenSkrevet 25/05-07 10:24, rettet 25/05-07 10:35 
fum>
Og netbanken virker også (Ja jeg taler til dig Danske Bank). Adblock er også uundværlig.

Hmmm, har du fået Danske NetBank til at køre i IE Tabs på Vista? -jeg får en fejl om, der mangler en JAVA-engine på maskinen. Men det kører fint under IE, øv!

EDIT: Man skal altid huske at gentarte sin browser, hvis man har installeret noget i den.... (jeg skal nok skrive det 100 gange på tavlen }:-(, men det virker altså nu (efter at have installeret JAVA naturligvis, og genstartet))
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-07 11:37 
Du kan få et del.ici.us plugin som gi'r dig 2 knapper, den er ret god.
IEtab er nævnt, den er også rigtig god.
Og så min favorit, Smooth Wheel. Navnet gi'r lidt sig selv, men den er super god, scroll'ning bliver jævnt og blødt så du kan læse artikler osv selvom du scroller. Du får også bedre overblik hvis der er meget tekst på en side.

http://smoothwheel.mozdev.org/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ChronoChronoSkrevet 27/05-07 23:48 
Session Manager er uundværlig. Den husker hvilke tabs man havde åbent sidst.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/05-07 22:30 
Det gør Firefox 2 jo automatisk, så...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
IqonIqonSkrevet 05/08-07 20:04 
Jeg hiver lige denne tråd frem igen, idet jeg i går faldt over et ganske smart plugin. ViewMyCurrency hedder det, og er et smart lille plugin, der automatisk omregner priser på forskellige sider, man besøger, og skriver denne ved prisen i den oprindelige valuta. Eneste problem jeg har oplevet med det indtil videre er, at den f.eks. ikke kan skelne mellem canadiske dollars og amerikanske, og derfor blot omregner efter den amerikanske kurs.

ViewMyCurrency
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
jaesjaesSkrevet 13/10-07 12:31 
Måske ikke lige et plugin, der skal til for at løse dette, men er det ikke muligt at få bogmærker fra IE til at blive placeret i selve Bogmærker-menuen, i stedet for at de ligger i sin egen mappe?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/10-07 20:16, rettet 13/10-07 20:16 
Det er rimelig nemt at flytte rundt på dine links i "Arranger bogmærker...", har du brug for mere end det?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ChronoChronoSkrevet 13/10-07 20:51 
Af en eller anden grund bruger jeg Favorites i Firefox selvom jeg slet ikke bruger IE mere (kun IE tabs nogle gange). Så kan du ikke nøjes med det? Altså at bruge Favorites i begge browsere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 13/10-07 22:35, rettet 13/10-07 22:37 
Azalon>
Det er rimelig nemt at flytte rundt på dine links i "Arranger bogmærker...", har du brug for mere end det?

Jeg har forsøgt, og man kan så vidt jeg kan se ikke flytte indholdet af den importerede mappe fra IE ud i roden af FF's bogmærkemenu, uden at skulle kopiere hver eneste undermappe, eller?

Chrono>
Af en eller anden grund bruger jeg Favorites i Firefox selvom jeg slet ikke bruger IE mere (kun IE tabs nogle gange). Så kan du ikke nøjes med det? Altså at bruge Favorites i begge browsere.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad du mener :)

Sagen er den, at jeg har importeret mine bogmærker fra IE over i FF, og nu ligger de som en undermappe i FF's bogmærkemenu. Det tror jeg bliver lidt irriterende i længden, da der allerede var flere niveauer af mapper i IE's bogmærkemenu - så det er det, jeg forsøger at ændre nu i FF.
ChronoChronoSkrevet 13/10-07 23:04 
Der er en addon som gør at man kan bruge sine favorites i Firefox. Den hedder PlainOldFavorites.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 13/10-07 23:17 
Smart, tak.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig