X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES i stykker?


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/06-03 22:06 
Jeg har lige fået en NES ind af døren jeg har købt brugt. Det hele er nu sat til, og det virker ikke. Eller, den røde lampe står og blinker, men jeg aner ikke, hvad der er galt. Kan nogle hjælpe mig?
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/06-03 22:13 
Blinker skærmbilledet også?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/06-03 22:14 
Nej, kun lampen. Der er intet signal på skærmen.
Er den død? :s
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/06-03 22:24, rettet 11/06-03 22:27 
Prøv at åbne den og pille ud bundkortet. Aflad først før du gør det (tryk på power on) når den ikke er sat til strøm.
Når du har bundkortet i hånden, tag connectoren af printpladen. Tjek om der ikke er ir der hvor den sad på forbindelserne. Tjek connectoren hvor cartridge går ind, om der ikke er nogle knækkede pins. Hvis de er helt fladtrykte i bunden kan de løftes op med en lille krog lavet af papir clips, dog hvis man ikke er påpasselig kan man nemt tage livet af den helt.


Det hjælper måske :)). Hvis du er sikker på at print pladen funker, og det er connectoren der er gal, kan man skaffe en helt ny fra eBay (USA).

EDIT: jeg har ellers et bundkort til NES på lager hvis det skulle vise sig at din er død. Prisen kan vi evt. snakke om.
RJKRJKSkrevet 11/06-03 22:26 
First things first:

Hvilket spil prøver du med? Den rigtige region?

Har du prøvet at rense spillets connectorer?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/06-03 22:29 
Det er alle PAL-spil.

Sådan noget med at skille ad er ikke ligefrem mit speciale ;)
Er der ikke en guide på nettet hvor der er billeder, så jeg bedre kan følge med?
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/06-03 22:30 
Hvis han prøvede med andet end PAL EU ville den nok resette spontant jo :). Jeg har haft en NES som ikke blinkede, selvom der var cartridge i, og ikke andet end sort skærm. Efter connector tjek funkede den igen.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/06-03 22:36 
Tøv en fjæring, på 3 af de 4 spil står der:

This Game Pak cannot be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System.

Forklarer det ikke en del?
valiantvaliantSkrevet 11/06-03 22:40, rettet 11/06-03 23:00 
Du skal lige være sikker på at du har signal til tv'et.
Når du tænder Nes'en skal den røde lampe blinke( europa version), du indstillet så dit Tv. ca. 55,25 MHZ, så blinker
dit skærmbillede også, du er nu sikker på at du har signal igennem, har du ikke det kan det være dit antenne kabel.
Du kan så gå igang med at få spillene til at virke, mange gange skal de renses med tonehoved rens på en vatpind, andre gange er det nok at puste i kapslen.
Det hjælper også nogle gange at trykke på reset.
Du kan også tjekke maskinen uden signal til tv'et, når den røde lampe ikke blinker kører spillet.
Hvis Nes'en er moddet til multi blinker den røde lampe ikke.
God fornøjelse.
Mener ovenstående spil er europæiske versioner.
Det med versioner kan være lidt svært, har 3 spil Espanola versioner pt. de 2 kan ikke køre på Eur. Nes'en det sidste kører perfect. de to først kører fint på Nes Asian version.
De gamle Nes'er kan være lidt svære at sparke igang, syntes lige du skal prøve ovenstående før du skiller den ad.
msxtrdmsxtrdSkrevet 12/06-03 00:12 
Det siger blot om at originale Nintendo (c) spil ikke må afvikles på "klon" konsoller, som mattel, og NES.
valiantvaliantSkrevet 12/06-03 06:15 
Cannot betyder det ikke kan ikke ?
Det står ihvertfald ikke på de USA og Asian versioner jeg har.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 13/06-03 20:26 
Har netop skilt den ad, og den er fyldt med spindelvæv og skidt og møj. Det forklarer nok det meste...

Renser den lige, og prøver bagefter. I høres ved.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 13/06-03 21:03 
Nå, nu fik jeg degt værste væk, og lampen blinker ikke mere. Skal til at tage printpladen af, så jeg får renset derneden under også.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 13/06-03 21:17 
Har nu "støvsuget" alt lort nedenunder printpladen, og kan se et batteri. Tror I, det er et der skal skiftes?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig