X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste DVD-kommentarspor


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/03-07 15:39 
Jeg er personligt en stor fan af disse kommentarspor, som man heldigvis finder oftere og oftere på DVD'er. Naturligvis har det noget at gøre med, om man kan lide filmen i forvejen, men generelt synes jeg det er en fremragende feature, som jeg synes burde være standard på alle udgivelser.
Her har jeg samlet en liste over de bedste kommentarspor, og jeg håber da at andre vil tilføje titler, som jeg ikke har nævnt - så jeg kan rende ud og købe dem! :)

Four Weddings and a Funeral (Findes kun på Special Edition DVD'en)
Hudson Hawk
The Family Stone
Hannibal
Gladiator
Fars fede juleferie
Legends of the Fall
Alien 1-3
As Good as it Gets
The Thing
American Pie 1-3
Love Actually
I rosens navn
American Beauty
Robin Hood (Kevin Costner udgaven)
Pretty Woman
Forrest Gump

Herefter følger nogle af de dårligste kommentarer:

What Women Want
Spaceballs
Terminator 3
De fleste James Bond-film

Til sidst nogle film, hvor jeg længes efter en kommentar:

Wonder Boys
Verden ifølge Garp
Romancing the Stone/Jewel of the Nile
Young Guns
Maverick
A time to kill
Dødens Gab
Green Mile
Every Which Way But Loose/Any Which Way You Can
Planes, Trains, Automobiles
Sideways
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
McBrainMcBrainSkrevet 17/03-07 15:48 
Kommentarsporet på John Woos "The Killer" er absolut fabelagtigt. Sporet er indtalt af en professor i Hong-Kong film, og han er virkelig dygtig :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/03-07 15:57 
Tænk, at man kan være professor i Hong Kong film...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
00Void00VoidSkrevet 17/03-07 15:59 
Pink Floyds the wall, hvor Roger Waters sidder og gør grin med Bob Geldof. haha.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
RooneyRooneySkrevet 17/03-07 16:11 
Mht. Young Guns, så er der kommentar spor på R1 udgaven; Har selv haft denne udgave, og det er en ganske lækker DVD.

http://www.axelmusic.com/productDetails/012236125945

Selv er jeg ret vild med de kommentar spor som Michael Mann har indtalt. Den mand er SÅ informativ og så spændende at lytte til - og så har han tilmed lavet nogle af mine personlige yndlingsfilm. James Cameron er også spændende på sine kommentar spor, og det samme gælder John Carpenter (særligt når han sidder sammen med Kurt Russell og får en øl).

Kommentar sporet på Criterion's RoboCop, husker jeg osse som virkeligt godt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 17/03-07 16:18 
The Mummy, de afslører ALT
For The Love Of The Game
SephirothSephirothSkrevet 17/03-07 17:13 
Kommentatorsporene i Futurama er sjove at lytte med på :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
QQSkrevet 17/03-07 17:39 
Kommentarsporene til LOTR Special Extended Editions er også gode, men komplet ligegyldige når der også følger 18 timers af det absolut bedste bag-om-dokumentar jeg har nogensinde har set, med i købet...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
la0sla0sSkrevet 17/03-07 18:51 
Enig angående Michael Mann.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 17/03-07 19:14 
God tråd!

Jeg så for kort tid siden Blow-up med kommentator spor som jeg også varmt kan anbefale.
Måske ikke skide morsom men meget interessant analyse af Antonioni's 60'er klassiker :)

Kan købes her:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/632474/Blow_Up/Product.html
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/03-07 20:18 
Rooney>
Mht. Young Guns, så er der kommentar spor på R1 udgaven; Har selv haft denne udgave, og det er en ganske lækker DVD.

Sørme om du ikke har ret! Har fluks bestilt. Du skulle vel heller ikke ligge inde med en udgave af Meet Joe Black med kommentarspor? ;) Findes er egentlig en film med Anthony Hopkins, hvor han er med på kommentarsporet?

Jeg kunne heller ikke være mere enig mht. John Carpenter. Ham og Kurt Russel er en oplevelse i sig selv - tydeligvis gode, gamle venner.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 17/03-07 20:23 
Hvis du vil ha' et kommentarspor med Anthony Hopkins, så er der f.eks Criterion's udgave af Silence of the Lambs. Den er dog vist ikke så nem at få fat i; Jeg har lige solgt min egen, for en fin pris :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/03-07 10:20 
Jeg er vild med anekdoterne på alt, der har at gøre med Evil Dead-filmene og Kevin Smiths film.

Og den farvelagte udgave af "Night of the Living Dead" har kommentarspor af Mike Nelson, så man lige får en gratis MST3K-episode med i købet... much LAWLage! :-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/05-07 12:23, rettet 10/05-07 12:23 
Det er ganske vist ikke et kommentarspor, men jeg synes stadig 30th Anniversary udgaven af Jaws fortjener omtale. På disc 2 ligger HELE den 2 timer lange dokumentar om filmens tilblivelse (Ikke blot den dumbed-down 1-time udgave på 25th Anniversary udgaven).
Den dokumentar har jeg set rigtig mange gange, og den er både underholdende og utrolig informativ - og desuden rigtig godt produceret. Bl.a. har Spielberg inkluderet gamle, private optagelser og det skorter ikke på morsomme haj-anekdoter. Kan absolut anbefales!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 12:37 
Lækker dokumentar, ja. Så det tilbage i 1995, på den store Laserdisc boks udgave af Jaws. Det var en fantastisk julegave.

Den nye Jaws DVD koster iøvrigt kun 50,- nu; Alle burde købe denne klassiker.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig