X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny PSP på vej.. måske?


Svar
00Void00VoidSkrevet 15/03-07 16:30 
Det virker lidt ubegrundet. Blot et rygte?

Klik for psp2
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
00Void00VoidSkrevet 15/03-07 16:30 
Det virker lidt ubegrundet. Blot et rygte?

Klik for psp2
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
BeanoBeanoSkrevet 15/03-07 16:43 
Ja, der florerer mange rygter for øjeblikket vedr. en revideret PSP (ikke en PSP2).

Kotaku.com har f.eks. nogle kilder som rapporterer at en ny forbedret udgave er på vej (bedre skærm og knapper, indbygget 8GB flash disk, hurtige loading af spil, osv) og iflg. 1UP er nogle af de store detajlkæder i USA blevet fortroligt informeret om "noget stort" på PSP markedet.

Om det så passer må tiden vise ;)
happyEDhappyEDSkrevet 15/03-07 17:53 
Bedre knapper har den brug for.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 15/03-07 20:13 
Bare de ikke adopterer DS'ens knapper eller d-pad... så jeg tilfreds ;)
happyEDhappyEDSkrevet 15/03-07 20:23, rettet 15/03-07 20:23 
Beano>
Bare de ikke adopterer DS'ens knapper eller d-pad... så jeg tilfreds ;)

D-pad er jeg enige i ikke er super godt, men knapperne fejler ikke noget.:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 15/03-07 20:31, rettet 15/03-07 21:05 
Well... syntes nu det er noget flimset noget til mine pølser ;)

Dog også d-pad'en som jeg har mest imod.
HankyHankySkrevet 15/03-07 20:50 
Hvis en revideret PSP er på vej, håber jeg meget at se analog-stick'et et andet sted på maskinen. Jeg får kramper at at bruge den :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/03-07 20:52 
Samme her - Ny og forbedret ergonomi for the win!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
EchoEchoSkrevet 16/03-07 18:18 
Jeg ved ikke, og det er noget jeg vil investere i.
Jeg føler jeg allerede røvrendt!
Man bruger over 1000,- på en maskine, og jeg har endnu ikke haft den samme "wow" oplevelse på den, som jeg har på min DS, som både er billigere og har billigere spil.
Størstedelen af psp spillene er ports, og de gode spil der er, mangler lige det sidste til at slå sig fast, synes jeg.
Jeg kan godt lide min hvide psp - ingen tvivl om det, men jeg ser ingen grund til at gå ud og smide flere penge efter det, hvis ikke det forbedre spiloplevelsen drastisk.
Jeg håber dog at dette bliver bedre med spil som Metal Gear Solid: Portable Ops, God of War og Final Fantasy 7: Crisis Core.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
00Void00VoidSkrevet 17/03-07 13:56 
Jeg kan godt følge dig i. Jeg solgte min PSP efter et par måneder.
Dog var det heller ikke det smarteste træk, nintendo tog da de udsendte DSlite kort efter den originale.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
JinkJinkSkrevet 17/03-07 14:48 
Hvad mener du? Har DS ikke oplevet et 'boom' i salg efter DSlite er udkommet?

Eller det er måske personligt, fordi du har købt den gamle DS selv? :)
BeanoBeanoSkrevet 17/03-07 14:53, rettet 17/03-07 14:55 
00Void>
Dog var det heller ikke det smarteste træk, nintendo tog da de udsendte DSlite kort efter den originale.

Ja, det var sårn lidt "halvflabet" over for dem som allerede havde købt en DS pga timingen, men trækket virkede jo fantastisk og folk stod i kø for at købe dem. Så beslutningen gav pote for Nintendo og salget eksploderede (også pga. mere software selvfølgeligt).

Situationen er anderledes for PSP - maskinen har været på markedet over dobbelt så længe nu og salget af maskiner og spil er gået lidt i stå. Den sælger men den kan overhoveet bare ikke røre DS'en.
Så alt efter hvad PSP v2 er og hvordan den prissættes, kan det være en god måde at skabe fornyet interesse i platformen.

Bruger selv min PSP mere end DS, men mindre end jeg har gjort og der bliver længere og længere imellem kvalitets titler jeg gider købe. Så for mit vedkommende vil jeg hellere se nogle initiativer fra Sony med at få mere/bedre software på PSP :)
JAAJAASkrevet 17/03-07 16:41, rettet 17/03-07 16:42 
En v2 med en skærm uden den ekstreme ghosting, et analog stick, der ikke er decideret designet til at forårsage seneskedehindebetændelse og ledgigt (helt seriøst), et D-pad, der rent faktisk kan bruges til diagonaler og software, der ikke har konsol load-tider, ville da være et glimrende træk af Sony. De kan jo dårligt rette op på det manglende andet analog stick i denne generation.
00Void00VoidSkrevet 17/03-07 20:29 
Beano>
00Void>
Dog var det heller ikke det smarteste træk, nintendo tog da de udsendte DSlite kort efter den originale.

Ja, det var sårn lidt "halvflabet" over for dem som allerede havde købt en DS pga timingen, men trækket virkede jo fantastisk og folk stod i kø for at købe dem. Så beslutningen gav pote for Nintendo og salget eksploderede (også pga. mere software selvfølgeligt).

Situationen er anderledes for PSP - maskinen har været på markedet over dobbelt så længe nu og salget af maskiner og spil er gået lidt i stå. Den sælger men den kan overhoveet bare ikke røre DS'en.
Så alt efter hvad PSP v2 er og hvordan den prissættes, kan det være en god måde at skabe fornyet interesse i platformen.

Bruger selv min PSP mere end DS, men mindre end jeg har gjort og der bliver længere og længere imellem kvalitets titler jeg gider købe. Så for mit vedkommende vil jeg hellere se nogle initiativer fra Sony med at få mere/bedre software på PSP :)

De burde teste produkterne lidt mere. Det samme skete jo med GBA.

Det er klart. Situationen er anderledes på det plan, at der er længere imellem. Men hvis de skrotter UMD mediet, er det jo slet ikke fair for dem der har en PSP v1.

Jink>
Hvad mener du? Har DS ikke oplevet et 'boom' i salg efter DSlite er udkommet?

Eller det er måske personligt, fordi du har købt den gamle DS selv? :)

Jo. Synes dog det er lidt svinsk overfor dem der har købt den tykke DS. Men så igen. Nogle er mere glad for den. De gjorde det også med GBA. De bør færdiggøre deres produkter før de smider dem på gaden IMO

Jeg købte først en DS efter Lite var udkommet.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
HolisticHolisticSkrevet 17/03-07 21:54 
Sony sku hså vidt jeg ved at bekræftet deres releses af der nye psp, så det sku vær rigtig nok.
og hey jeg følte mig ihvertalf røvrendt, købte kort efter psp på releasse. 2600,-
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
BeanoBeanoSkrevet 17/03-07 22:15 
00Void>
Det er klart. Situationen er anderledes på det plan, at der er længere imellem. Men hvis de skrotter UMD mediet, er det jo slet ikke fair for dem der har en PSP v1.

Tvivler jeg også alvorligt på de gør.

UMD mediet er i princippet godt (masser af plads og billigt at producere) men ulempen er længere loadtider og mere stømforbrug.
Men måske er det noget de forbedrer i den reviderede udgave - Kotaku rygterne taler om indbygget flashdisk og hurtigere load, så man kan håbe de vil cache spildata på flashdisken for at minimere loadtimer.
KTCKTCSkrevet 18/03-07 11:57 
De kan da sagtens droppe UMD mediet og udgive spillene på flashcards i stil med Nintendo DS. Det skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen for, og jeg ville personligt hilse det velkommen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 18/03-07 12:00 
Helt enig; Den dag Sony dropper det elendige UMD format til spillene, bliver en god dag for PSP'en. At vinke farvel til loadetider, som ikke hører hjemme på en handheld.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 18/03-07 12:34, rettet 18/03-07 12:34 
Jeg ville blive utrolig bitter, hvis de droppede UMD. Ikke fordi jeg kan lide UMD, men fordi jeg gav tæt på 1500,- for en PSP v1, og føler mig snydt, hvis jeg er nød til at købe en ny maskine for at spille alle de spil, som jeg blev lovet til PSP v1.
Burg pengene på noget ordentlig software i stedet for en ny version.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 18/03-07 12:43 
Enige!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 13:24 
KTC>
De kan da sagtens droppe UMD mediet og udgive spillene på flashcards i stil med Nintendo DS.

Kan de selvfølgeligt med en rigtigt PSP2... dvs. helt ny platform og ikke bare en revideret udgave.

Men selvmord af PSP markedet hvis PSP rev. 2 ikke har UMD - det vil fragmentere markedet og skabe forvirring der skader mere end det gavner.

Jeg vil nu stadig mene UMD formatet vil være fornuftigt i fremtiden også - loadtiden kan forbedres på flere måder.
De kan samtidig fokusere mere på DL spil hvilket meget tyder på de vil gøre.
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 13:37 
Ja, det ville være selvmord at droppe hele bagkataloget ved skift til flashmemory - det kan simpelthen ikke forsvares. Som Beano siger, så ville det først kunne lade sig gøre på en PSP2.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 18/03-07 14:10, rettet 18/03-07 14:10 
Jeg tror ikke helt I forstår hvad jeg mener...
De kan udgive spillene på Memory Stick Duo kompatible flash-cards. Det bruger den første PSP jo i forvejen til musik, film og savegames.
UMD læsning æder en masse strøm i forhold til et memory stick, og så vil loadetider og sådan noget også kunne reduceres meget.

Så jeg snakker ikke om at de skal vende ryggen til den gamle PSP, tværtimod.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 14:43 
Problemet er jo at de så åbner op for en nemmere vej til piratkopering, hvis de ligefrem selv udgiver spil ad den vej. Nu er der selvfølgelig også demoer, men jeg tror ikke det er helt nemt at skifte til det andet format uden problemer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 18/03-07 14:55 
firmware update + kryptering == problem løst
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 15:04 
Wow, skal der ikke mere til at stoppe piratkopiering??? Omg, du bliver rig! ;p

Det kan da ikke være så nemt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 15:16, rettet 18/03-07 15:21 
KTC>
Jeg tror ikke helt I forstår hvad jeg mener...
De kan udgive spillene på Memory Stick Duo kompatible flash-cards.

Jeps, men det er bare ALT for dyrt at producere.

Så tror jeg mere på mulighederne i at åbne op for at udgive mindre spil (i DS størrelsen) som downloads til folks egne Duo kort sideløbende med de udgiver se større spil på UMD som evt. gøres hurtigere ved caching.


dRxL>
firmware update + kryptering == problem løst

Enig - men er PSP'en ikke knækket i den grad at hver gang der kommer en officiel firmware så kommer der fluks en "open" udgave som er åben op for alt muligt (homebrew, piratkopier, egne PSX spil, etc)?
Men for de PSP'er der allerede kører med den officielle 3.0 firmware er det "lukket land"... så vidt jeg har kunnet læse mig til.
JAAJAASkrevet 18/03-07 17:26, rettet 18/03-07 19:56 
Herold>
Problemet er jo at de så åbner op for en nemmere vej til piratkopering, hvis de ligefrem selv udgiver spil ad den vej.

Piratkopiering kan vel dårligt blive meget nemmere, end det er nu.

Beano>
Men for de PSP'er der allerede kører med den officielle 3.0 firmware er det "lukket land"... så vidt jeg har kunnet læse mig til.

Nej nej, den er skam også brudt.
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 17:36 
Ikke meget i hvert fald. Men Sony gør fx. noget med deres Firmware for at bekæmpe det, hvor kort det end holder. Hos Nintendo er hele lortet faktisk åbent.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 18/03-07 20:23, rettet 18/03-07 20:56 
Beano>
Jeps, men det er bare ALT for dyrt at producere.
Har du set dagspriserne på flash hukommelse? Selv de store størrelser er faktisk blevet ret billige. Desuden kan de for min skyld godt droppe nogle FMV sekvenser og det andet de smider på for at udfylde UMD mediet.

Med hensyn til piratkopiering, så er det allerede nævnt hvor lidt de kan styre det nu, og de kunne sagtens lave noget kryptering som dRxL skriver (ikke at jeg tror det vil hjælpe noget)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 20:52 
KTC>
Har du set dagspriserne på flash hukommelse?

Selvfølgelig... men sammenlignet med UMD er et flash-kort på 2GB alt for dyrt (og derved risikabelt for publisheren) at producere spil på til distribution. Jeg kender ikke de nøjagtive priser men vil gætte på det er tale om en faktor 10 eller mere. Cartridges er også en teknisk mulighed men samme kapasitet som UDM er stadig prismæssigt urealistisk her også.
KTCKTCSkrevet 18/03-07 21:00, rettet 18/03-07 21:01 
Hvis firmaer kan producere 2GB flashhukommelse og sælge det til 100 kroner med fortjeneste, så tror jeg altså næppe at det er der skoen trykker. Jeg tvivler altså også på at et UMD medie koster mindre end 10 kroner at producere...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 21:41, rettet 18/03-07 21:42 
Næppe...

Jeg vil gætte på en UMD ikke koster meget mere end at trykke end en DVD (lidt mere pga. plastik plastisk indkapsling) - højt sat kr. 2.
Et tilsvarende Memory Stick Duo kort vil jeg gætte på koster mindst 10 gange så meget hvilket også er dyrt når der skal masseproduceres spil og publisheren har højere risiko.

Men egentligt også ligemeget hvad faktoren er - det er voldsomt urealistisk at at Sony dropper UMD til fordel for distribution på Memory Stick Duo nu.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-07 22:03 
Så skal de de bare bruge Holographic Versatile Cards:

http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Card

$1 for 30Gb, værs'go! :D

Læseren koster så ganske vist $2000, og den bliver temmelig svær at proppe ind i en PSP :/
AV Intelligent Terminal
KLTKLTSkrevet 19/03-07 16:31 
Jeg tvivler også meget stærkt på Sony vælger at droppe UMD som foretrukket medie til distribution af spil i den eventuelt kommende reviderede udgave af PSP, og det er jo netop vigtigt at lægge mærke til ordet 'revideret', for der er jo som sagt med alt sandsynlighed tale om at Sony gør noget lignende det Nintendo gjorde med deres reviderede udgave af DS via DS Lite.
Jeg tror derfor ikke en så fundemental ting som mediet spillene kører fra ændres i denne, stadig kun rygtede, reviderede udgave af PSP, lad mig sige det på den måde HVIS det viser sig at være tilfældet at UMD bliver droppet af Sony så bliver jeg VIRKELIG overrasket.

Det jeg er ret sikker på vi skal forvente er et lettere ændret udseende af konsollen, dette vil formentlig give sig til udtryk som beskrevet tidligere i en lidt mindre udgave dog stadig med samme størrelse skærm.
Samtidig ændres knaplayoutet sikkert på visse punkter, og så er der alle de andre features der har været rygter om med intern hukommelse osv.
Lad os se hvad det bliver til, for det er da helt sikkert spændende hvad Sony har fundet frem til af opdateringer.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 08/06-07 21:00 
Kotaku er tilbage med flere rygter/uofficielle oplysninger om den nye reviderede PSP.

Kokatu har før vist at have ret gode kilder, så... :)

"PSP Slim Details Revealed"
EchoEchoSkrevet 09/06-07 09:55 
Jeg solgte min PSP v1 for et par måneder siden, efter at jeg havde hørt om den nye udgave.
Hvis artiklen taler sandt, så har jeg ikke ventet forgæves!
Det lyder rigtig lækkert, men om det kan få Sony og PSP tilbage på det håndholdte markede, det ved jeg ikke.

Og en lille kommentar - drop kameraet!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 09/06-07 10:01 
Echo>
Det lyder rigtig lækkert, men om det kan få Sony og PSP tilbage på det håndholdte markede, det ved jeg ikke.

Sony ER på det håndholdte marked - PSP sælger faktisk ganske fornuftigt når man følger salgstallene, men DS sælger bare meget bedre ;)

Echo>
Og en lille kommentar - drop kameraet!

Enig - lad det være ekstratilbehør som i dag.
EchoEchoSkrevet 09/06-07 11:09 
Jeg tror ikke, at Sony selv er stolt af PSp'ens position. De sælger forholdsvis fornuftigt, men hvis man sammenligner med DS, så glemmer man let den kendsgerning.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 09/06-07 12:40 
Nogen der ved mange PSP'er der egentligt er solgt (ca.) på verdensplan?
Bede-xBede-xSkrevet 09/06-07 12:54 
Knap 22 millioner shipped var det sidste jeg læste:

http://www.pocketgamer.co.uk/r/PSP/Sony+PSP/news.asp?c=2247

Men det er en del måneder siden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/06-07 14:02 
Fra Wikipedia:

Game Boy Advance: 79.46 millioner pr. 31. marts 2007. (Japan: 16.66, The Americas: 41.10, Other: 21.71)
- deraf GBA SP: 41.92 millioner pr. 31. marts 2007 (Japan: 6.50, The Americas: 23.47, Other: 11.95)
- og Game Boy Micro: 2.42 millioner pr. 31. marts 2007 (Japan: 0.61, The Americas: 0.95, Other: 0.87)

Nintendo DS: 42.32 millioner pr. 31 marts 2007 (Japan: 16.91, The Americas: 12.33, Other: 13.08)
- deraf Nintendo DS Lite: 17.33 millioner pr. 31. december 2006 (Japan: 7.89, The Americas: 4.84, Other: 4.60)

PlayStation Portable: 25.39 million units shipped pr. 31. marts 2007 (Japan: 6.92 millioner/ USA: 9.58 millioner/ Europe: 8.89 millioner)

Kan det virkeligt passe, at PSP har solgt bedre end DS Lite? Jeg ved godt at PSP tallene er shipped og DS Lite er solgt, men alligevel...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 09/06-07 14:12, rettet 09/06-07 14:13 
Ja, det virker ret usandsynligt.
Bede-xBede-xSkrevet 09/06-07 14:36, rettet 09/06-07 14:42 
Da Nintendo annoncerede at DS var over 40 millioner solgte for et stykke tid siden, var DS Lite størstedelen af dem. Så vidt jeg lige kan se, har den solgt 22 millioner:

Total sales of the DS Lite worldwide are now more than 22 million following its launch just over a year ago, and combined sales of the Lite and original DS unit are well over 40 million.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=76205

Så det er muligt, at PSP ligger en næsespids foran Liten, men det er et meget tæt løb. Hvad der så er værd at huske på, er at Liten udkom i 2006. Så de 22+ millioner er præsteret på kort tid. Samtidigt er der hardware mangel visse steder, så Nintendo ville kunne sælge mere, hvis de kunne producere det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 09/06-07 14:44 
En anden tænkt, som er godt at have i tankerne er, at PSP'en tilbyder en masse ekstra og også bliver solgt pga. det. DS er kun en spille maskine.
Et anden sted, man også burde fokusere på er software.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 09/06-07 17:48 
Ja, mere og bedre (!) software ville være nice... på både DS og PSP IMO :)

Men ny revideret hardware har jo før skabt ekstra interesse og salg alene ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/06-07 20:54 
Især PSP mangler kvalitets software. I starten så det lovende ud, men der har godt nok ikke været meget nævneværdigt siden Daxter for næsten 1½ år siden.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 09/06-07 21:03 


Sig det med webcomics!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/06-07 22:32, rettet 09/06-07 22:33 
PalleJensen>
Især PSP mangler kvalitets software.

Ja, siden LocoRoco for et år siden har der ikke været mange "store" titler. Men vil ikke sige det direkte er kvalitet spil den mangler for der kommer løbende gode og solide spil - men mangler mere spiloplevelser som adskiller sig fra noget man ser på PS2.

Der kommer meget mindre på DS i øjeblikket som tiltrækker mig, men i det mindste har den flere spil som gør noget andet - nok bare et smagsspørgsmål ;)

Ellers nogen der har prøvet Crush - er det værd at investere i?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/06-07 00:14 
Ja, Crush er bestemt værd at investere i. Et af de få spil på PSP, som prøver noget nyt.

Jeg vil ikke sige det er på niveau med LocoRoco på, men det snerper derhenad når vi taler om at afprøve nye ting.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig