X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NTSC RF-modulering - hvad med lyden?


Svar
RJKRJKSkrevet 21/02-07 22:23, rettet 21/02-07 22:24 
Jeg har i dag siddet og leget med lidt forskellige NTSC-konsoller, der kun har RF/antenne-output. Jeg har bare sat dem i fjernsynets normale antenneindgang uden nogen konvertering (selvfølgelig fundet nogle stik der passede), og det virker fint nok. I hvert fald billedet. Lyden er til gengæld bare noget ikke-virkende støj.

Jeg har ingen forstand på det, men udover "defekte konsoller" kunne det jo have noget med noget forskellig modulering af NTSC kontra PAL-signalet i RF. Jeg synes faktisk jeg flere gange har hørt, at dette skulle være et generelt problem. Men jeg har ikke lige kunnet finde noget endegyldigt om det, så er der mon nogen herinde der lige kan klarlægge hvordan det er? Er det et generelt problem, hvad skyldes det og hvad gør man ved det?

(nej, udover til antenne har jeg ikke brugt RF siden jeg legede med Pong-konsoller for tyve år siden)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RooneyRooneySkrevet 21/02-07 23:17, rettet 21/02-07 23:19 
Jeg synes at jeg kan huske fra RF-stik dagene, at man har flere kanaler at vælge imellem på TV'et, og at nogle kun giver billede men ingen lyd, og så er der én kanal der giver begge dele. Der er jo kanal 0 eller AV(?), men mener bare at der var én kanal, hvor man fik både billede og lyd ud af, med RF stikket.

Og kan man ikke osse sidde og tune på RF kanalen, selvom man har fundet billedet, men ikke lyden endnu??

Men det kan osse være jeg husker forkert; Mange år siden jeg har rodet med det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
McBrainMcBrainSkrevet 21/02-07 23:22 
jeg oplevede noget lignende da super nes'en kom. Havde lånt en udenlands af en kammerat for at spille zelda, men fik aldrig lyden til at funke...

D-A-D kan anbefales til Zelda.....det virkede fint dengang ;)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ElgenElgenSkrevet 22/02-07 00:46 
Ja D*A*D styrer klart for vildt };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig